Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

malin&eric
    WOW vilka snygga skor!!!!
    Dom tyckte jag om även om jag inte är så jätteförtjust i höga klackar men de skorna var ju kalas fina!

Nja det är väl ingen dans ettiket direkt. Det jag mest undrade över var själva "brudvalsen". Jag vet att man ska dansa med sina föräldrar men inte i vilken ordning. Försökte leta här bland trådarna eftersom jag har sett nåt om detta men kunde inte hitta igen det. Vet inte om jag ska starta en ny tråd bara för att få reda på nåt.

Kan berätta att vi förövrigt har gjort klart inbjudningarna, ska bara skriva ut info-bladen och sen ska de skickas iväg senast fredag. Så jag säger bara ÄNTLIGEN ska de iväg.
    Visst har ni redan skickat ut era? Hur har det gått med osa:t, har ni fått in många svar??

• Andie

malin&eric
    Som sagt det var den där grejjen jag menade som du förklarade mycket bättre... I alla fall så var det nåt sånt som jag tänkte på. Men jag hittar ingen tråd här som handlar om det även fast jag tycker mig ha sett en för länge sen....

Vi gjorde klart våra helt och hållet igår. Så nu är de adresserade och frimärkade och kan läggas på lådan på fredag! Känns verkligen skönt. Men det var tur att vi fick hjälp av vår toastis med slut skedet! Är faktiskt riktigt nöjd med dem!
    När ska ni skicka ut era inbjudningar??

• Andie

TJEJER IDAG ÄR DET 100 DAGAR KVAR!!!

Visst känns det underbart att tiden börjar rinna iväg! Och saker börjar hända!

Vi firade lite igår med att gå till skatteverket och lämna in hindersprövningen och namnbytes papperet.OCh sen köpte vi grejjer till att göra vår egen gästbok eftersom vi tyckte de färdiga var så tråkiga + att vi inte ville ha samma som alla andra. Idag ska vi skriva de två sista adresserna på inbjudningarna och sedan stoppa dem i lådan.

Ölme
    Har en liten fråga: annons i tidningen..vad kostar det på ett ungefär?

• Andie

Ölme
    Okej. Jag tror säkert att det beror på vilken tidning man tänker sätta in annonsen i.

Vi köpte ett spiralblock i lite finare kvalite. Sen så kommer vi att ta ut sidorna i det och lägga dem i skrivaren och skriva ut färdiga frågor (som jag nyss satt och letade efter här på BT)
    Köpte även glitter pyssel hjärtan i olika storlekar som jag kommer fästa på framsidan.
    På det här sättet kommer vi kunna använda oss av samma typsnitt som vi har i alla våra grejjer. Och det gör vår gästbok mer personlig tror jag.

• Andie

malin&eric
    När ska ni skicka ut era inbjudningar? Och vad har ni för o.s.a. datum?

Vi ska skicka våra idag är det tänkt. Så att de förhoppningsvis landar i gästernas brevlådor i början av nästa vecka!

Tårtbuffé låter som en cool idé faktiskt.

• Andie

Go´vänner.
    Jag startade en tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2374305.html om en bekant som jag har. Tänkte först skriva om det i den här tråden men jag valde att lägga in den som ny tråd. Tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av att läsa den.

• Andie

lillamillan
    Välkommen till tråden!!! Kul att det tillkommer fler 6/10:de brudar!!!
    Vart ska ni gifta er?

malin&eric
    Jag har oxå försökt aktivt att undvika risk momentet men idag gick det helt enkelt inte! Blir bara så förbannad på henne! Grejjen är ju att vi planerar ett STORT bröllop över 100 gäster. Med prioritet på familjen! Och man måste ju sålla... och vi sållade bort henne direkt. Har ju inte haft så mycket kontakt med henne de senaste åren. Och min m2b har ju inte ens träffat henne. Men han tycker inte om det han har hört om henne.

Vi har satt sista augusti som o.s.a.
    Vi tyckte att det kändes skönt att avrunda o.s.a. till ett månadsskifte.
    Viss börjar det kännas som att det verkligen börjar hända lite saker??!!

• Andie

lillamillan
    Åh Backens kyrka har jag varit in under många skolavslutningar! den är fin!
    Men jag bor inte längre i Umeå.

Hur hade ni tänkt att dekorera lokalen?

• Andie

lillamillan
    Det låter jättefint faktiskt.
    Vi ska ha nåt liknande.
    Vi ska ha vita dukar med en löpare i ljusbrunt å sen ska vi ha små bordsuppsättningar med blockljus (som luktar milk and honey, luktar tyvärr som lite som en gympasal i lokalen vi bokat) Åsså funderar jag på att lägga ut lite kastanjer å ha små värmeljus hållare i olika höstiga färger på borden.

Vilket färgtema ska ni ha på bordsplacerings kort/festprogram?

• Andie

Ville bara säga att vi har skickat ut våra inbjudningar nu. Så vi har lagt upp bilder i vårt fotoalbum andieandricky.weddingannouncer.com om ni är nyfikna att ta en titt på hur de ser ut. Lämna gärna en kommentar!

Nu är det bara 95 dagar kvar tjejer!!

• Andie

lillamillan
    Har ni inte skickat ut era inbjudningskort?
    Men tänk om era familjer vill stanna kvar och fira födelsdagsbarnet också?
    Jag tror säkert att det kommer bli bra hur än ni gör det!

Och jag tackar så mycket för kommentaren av våra inbjudningskort.

• Andie

lillamillan
    Det blir säkert bra hur än ni gör.
    Måste bara fråga, varför har ni valt Backenkyrkan?
    Är det er hemförsamling kanske?
    Å sen en kanske känslig fråga... hur gamla är ni, din blivande fyller ju 30 men hur gamal är du?

• Andie

lillamillan
    Okej... jag kommer inte ihåg om det finns många kyrkor i Umeå. Det var ju ett tag sen som jag bodde där.Men jag kommer ihåg att Backenkyrkan är sen ganska stor vit sten kyrka. Och jag vet att ska man bli fotat så finns det ju väldigt fina ställen längst med älven.

Mirja78
    Hej och välkommen tillbaka!
    Vi skickade iofs ut våra inbjudningar så att de kom till gästerna i måndags. Vi har fått ett fåtal svar. Men visst känns det pirrigt. Och ibland sitter jag och funderar "tänk om ingen svarar" jag vet det har inte gått så lång tid men iaf. Då kan jag bli lite nervös faktiskt...
    Har ju bokat en jättestor lokal och allt.
    Känner du också lite så kanske??

• Andie

Mirja78
    Visst är det så att det är ett tag kvar tills o.s.a.t är slut. Vi hade ju satt sista augusti på vårat... Så det är väl egentligen bara att hålla tummarna.
    Åh vad roligt med ringen. Jag och min m2b har varit runt hos lite olika guldsmedar å tittat vad de kan erbjuda. Jag vill inte ha någon prålig ring alls men jag får tydligen inte vara med när de ska beställas för jag får inte veta vilken ring det blir.

Festhäfte! Åh vad kul! Vi är snudd på klara med vårat... Fattas i stort sätt bara gästpresentationer till bordsplaceringen. Vad vill ni ha med?
    Jag kan säga så här vår första mall av festprogrammet blev en mindre novell och sen har vi fått ta bort massor! Kommer du att ha nån hjälp från tex tärna/toastis? Det kan nämligen vara bra att ha ett par ögon som inte är lite insatt i det som dig, som kan hjälpa dig ta bort lite av det onödiga.
    Vilken sorts vikning ska ni ha?
    Och jag var ju på ett bröllop under midsommar och vad jag insåg var att gästerna verkligen uppskattade barn citat.
    Om du vill ha mer tips är det bara att hojta till!

• Andie

Saffranin
    Kul att ha dig tillbaka!
    Visst har det blivit som att semestern har den magiska tiden att hinna fixa allt. Jag känner likadant.
    Vad har du in planerat att hinna fixa?

• Andie

Linum
    Hej och välkommen tillbaka får jag väl säga då
    Visst är det konstigt att man ska behöva vänta. Blir du också lite nervös av att vänta?

• Andie

Linum
    Just nu har vi ju inbjudningarna ut.Och ajg vill att gästerna ska svara NU!
    Men vi har en hel del kvar så jag tror inte vi kommer bli sysslolösa. Min m2b har hand om musiken. Han skulle ha börjat fixa detta redan i april men har inte kommit särskilt långt på den fronten tyvärr... Så man får väl bli en tjatmoster på det området.Han har inte heller slutfört sitt projekt- Gästboken.

Jag är nog klar med det mesta nu. Ska börja på klänningen i augusti.Sen är det nog mest planerings träffar med serveringspersonal som hägrar för min del.
    Och sen få tag på prästen som vi inte får veta nåt om förrens i slutet av augusti.

Vad har ni/du kvar att fixa?

• Andie

Saffranin
    Japhs barncitaten var mycket populära!
    Förstod inte riktigt hur du ville ha vikt ditt festprogram.
    Är det på bredden eller på längden(klassisk vikning)?

Det finns en uppsjö av trådar här på BT om festprogram och jag tror säkert att det finns någon som har mall på festprogram. Och jag tror till å med att Microsoft Outlook har en mall på detta men jag är inte 100%.
    Annars tipsar jag dig om att leka med Wordprogrammet, använda sig av kolummer och liknande.

På din andra fråga om hur länge man ska vara ledig innan bröllopet. Jag har nog tur i oturen att jag blir arbetslös den 1 oktober, och om vi säger så här jag kommer väl kanske inte att vara extremt påig för att få ett jobb just den veckan,det börjar jag med veckan efter bröllopet.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2