Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Mirja78
    Visst känns det skönt att ha börjat med klänningen vi ska träffas nu i helgen igen för att fixa lite mer med den och kanske åka och titta på tyg till den...

Vi har fått ganska mycket gjort i helgen förutom klänningen. Min m2b var i tyskland med sin far å handlade alkoholen till bröllopet. De hade haft trevligt men oj vad trötta de var när de kom hem igen.

Å sen har jag och vår toastis suttit och pillat med festprogrammet. Nu är det nog klart.Fattas bara några grejjer men det kan man ju fylla i efter att vi tex har gjort bordsplaceringen.

• Andie

Kollade på tv nyss och såg att det ska vara Bridezillas på tv i kväll på TV400 kl: 20:00

• Andie

Hejsan
    Är det fler av er som inte har kommit in på sidan på några dagar?
    Jag kom inte in igår och inte i förmiddags? Nån som vet nåt??

• Andie

Katriin
    Hej och välkommen till tråden! Kul att du hittat hit.

Själv har vi kommit ganska långt just nu hägrar dock inbjudningskorten mest.
    men jag antar att vi har kommit ganska långt eftersom det mest känns som att vi väntar på dagen. Hurlänge har ni planerat bröllop??

• Andie

6 okt 2007
    Vi har ju som sagt tagit måtten å jag har visat modellen som jag vill ha. Sen har jag pratat med sömmerskan å i början av juni så ska vi ta ytterligare mått om så behövs men vi ska inte stressa fram klänningen eftersom jag lider av "rysk roulett" varje månad...Så vi har kommit över ens om att vi ska börja sy klänningen i augusti det blir ju ca 2 månader innan å som hon sa hon syr ju inte ett stygn om dagen.
    Men jag måste ju hitta tyget till den innan dess så det blir tyg jakt i sommar skulle jag tro.

Har all er bröllopsplanering legat stilla medans ni installerade nytt kök?

• Andie

6 okt 2007
    Lycka till med träningen!!!!
    Hur hade ni gjort... hade ni redan skickat ut inbjudningskorten??

• Andie

Katriin
    Det är okej...

Har inga förslag på vart du kan skaffa tärnklänningar dock. Vart bor ni?

• Andie

malin&eric
    Vi har också tänkt fota oss utomhus. Man vill ju få med de höstiga vädret. Om det bara skulle dugga så har vi köpt ett paraply på Rusta, det har röda rosor på det...
    Om det dock skulle regna mer så vet jag inte man vill ju inte förstöra kläderna.
    Men här på BT såg jag en tråd en gång om ställen att bli fotad på och där fanns ett par som hade fotat sig inne på en biograf. Det var väldigt coola bilder måste jag ju säga.
    Så mitt förslag är väl att hitta några coola och annourlunda ställen som man gillar och sendan fråga om man kan få bli fotade där.

Tråkigt att det står stilla för er med inbjudningskorten men jag kan trösta dig med att våra också ligger halvfärdiga på köksbordet. I annat fall så händer det lite grejjer hela tiden men inte mycket. Vi har inte ens fått vår präst och jag börjar bli nervös men så fort jag har fått semester ska jag kolla upp lite om prästerna i vår församling för att se vem som kan vara tänkbar...

• Andie

6 okt 2007
    Vilken tur att träningen går bra för dig! Hurra och håll andan uppe!

Okej... inbjudningskorten som jag skrev till Malin så ligger våra halv färdiga på köksbordet men vi har planer på att skicka ut dem 1 juli. Så juni kommer nog att gå åt till att hitta adresser till alla fattas fortfarande några.
    Om ni skickar era vid midsommar vilket o.s.a. ska ni ha då?

• Andie

6 okt 2007
    Eftersom vi kommer sikicka ut våra inbjudningar i början av juli så har vi satt sista augusti som o.s.a. och det ger oss ca 5 veckor till bordsplacering.
    Å de som inte anmält sig har helt enkelt inte anmält sig. Kommer inte sitta å ringa runt å fråga varför, eftersom har man inte anmält sig så vill man ju inte komma.

Till Alla!
    Om ni har lite halvt besvärliga släktingar, typ sådana som man vet inte riktigt gillar varandra. hur kommer ni att placera dessa?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2