• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Pumpkin

Wow, vilket toppenpris madlin!

• stjärngudinnan

Hej på er! Festsalen vi önskade var ledig och kostade bara 1500kr att hyra. Perfekt. Dessutom kan vi anlita dem vi redan hade bokat för vår bröllopsfest, fast som catering istället. De tog 25kr extra per kuvert för att det inte fanns något kök vid festsalen men det är det absolut värt eftersom denna lokal är mycket mysigare än den de hade att erbjuda. Sedan får vi ta med egen alkohol eller ansöka om tillfälligt tillstånd för att de ska få sälja alkohol i baren. Ett sådant tillstånd kostar 500 kr. Hur hade ni gjort? Låtit dem sälja alkoholen och inköp och kostnaden för alkoholen utöver maten, eller köpa alkoholen billigt och sälja till självkostnadspris? Då måste man ju hitta någon som kan tänka sig att stå i baren också...

• Pumpkin

stjärngudinnan: Jag hade satsat på egen bar, helt klart!

• madlin

~Norrsken~: jaa... trodde jag skulle få betala dyrt för jag är ute i sista stund.. iallafall i denna stad, de flesta frisörer var redan bokade den Lördagen. (av brud)

stjärngudinnan: va roligt att ni fick lokalen! Skulle också valt egen bar, man kan ju ha självbetjäning - om ni nu litar att gästerna betalar för sig fast de mixar sina egna drinkar/tar öl, vin etc. Vi kommer ha självbetjäningsbar, men står för den.

• Sofia08

Madlin: läste om att det var fullbokat hos frisörerna!! Menar du alltså tills då du gifter dig i Aug-08??? Shit, nu fick jag panik...Jag har ju inte bokat nåt än. Vi gifter oss 28/6-08..

• Pumpkin

Längtar: Slappna av, madlin gifter sig ju i år

• madlin

Längtar..
    Nej nej!! *ler*
    Vi ändrade datum precis när denna nya tråden startades och därför står jag som 080808-brud på listan - som det var tänkt. Men av lite olika orsaker så har vi flyttat fram det ett år drygt. 25 Augusti i år blir det, så tror inte det är panik än med frisörtider ;)

• madlin

Vad gör ni tjejer? Inge drag ikväll ju, bara för jag har tråååk.

• Pumpkin

Jag är här! Har legat i soffan och kollat på Desperate Housewives och försökt smälta att jag faktiskt flyttar om drygt 2 veckor

• madlin

~Norrsken~: va soft! kanske dags att börja packa då? hehehe!! Men ni kanske lejer bort de?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6