• ninjan

nån som e bra på engelska och kan hjälpa mej?

hejsan!

Jag skulle behöva hjälp med en översättning från svenska till engelska.

Det är så att jag beställde en bh från bravissimo och betalade med visa. Men så satt den inte bra så jag skickade tillbaka den. Och naturligtvis sände smarta jag inte med nåt kontonummer som de kunde lägga in pengarna på!

Nån som vill ta det som sin uppgift att översätta en text?

• Svar på tråden nån som e bra på engelska och kan hjälpa mej?
  • ninjan

ungefär såhär

hej
    För ett tag sedan beställde jag en bh från bravissimo, men den passade inte så jag skickade tillbaka den. Men jag glömde att skicka med mitt kontonummer!
    Om jag minns rätt så var det en ref FY91, svart, jag beställde. Den kostade 28 pund.
    Mitt kontonummer är....

• ninjan

kanske det borde framkomma att jag betalade med visa också..?

• Lilla Li

Hello,
    A while back I ordered a bra from Bravissimo, but it didn't fit so I returned it. But I forgot to include my bank account number! If I remember correctly it was a number FY91, black, that I ordered. My account number is...

• tree

ninjan
    jag är engelska och kan hjälpa!

hello!

I recently bought a bra from bravissimo, but unfortunately it didn't fit so i returned it in the post. However, i forgot to leave my bank details for the refund. I believe the bra article number was FY91 in black and cost £28. Could you please refund the money to my account? The sort code is XXXX and account number XXXXXXXX.
    Many thanks

• Fru Cinderella

Eller för o göra det ännu vänligare (Älskar sådana här texter )

I would be delighted if you could refund the money to my account? The sort code is XXXX and account number XXXXXXXX.

• tree

_Cinderella_

det låter fint men tyvär det låter som att det är helt ok om de väjler att inte ge perngarna tillbaka! en engelskaman skulle aldrig skriva så (utan kankse en 100 år gammal kvinna!) :)

• Fru Cinderella

tree
    Men saken med att vara övertrevlig är ju att aldrig få någon att känna att man kräver något.. utan att man skulle bli glad över.. aldrig bra att sätta press innan någon gjort fel med pengarna..

Hmm.. mysko.. min lärare som är engelsman var den som lärde mig att säga "delighted" i det sammanhanget.

• Mirranda

Cinderella,

Han kanske var uppåt de hundra? ;)

skoja bara...

• Akvavit

Jag tror att om de ska sätta in pengarna på ditt svenska konto behöver de även nån slags internationell kod för att veta vart pengarna ska. Kanske det kallas Swift-kod? Minns inte irktigt.
    Men, det de kan göra är ju att sätta tillbaka pengarna till ditt kreditkort, mycket enklare och smidigare och förmodligen vad de brukar göra. Hör med dem hur de tänkt sig återbetalningen.

Svar på tråden nån som e bra på engelska och kan hjälpa mej?