• Abra

Bröstförstoring 9

luckymon: Jag har haft semester i 2,5 v. efter op, och sjukskrivit mej själv "pga ryggont" i en halv v. till pga att jag har ett väldigt fysiskt jobb. Hade jag ett mindre fysiskt jobb skulle jag dock lätt kunna jobba 2 v. efter op.

Misha**: OK, jag blev lite fundersam - morfin verkar ju va att ta i... Har faktiskt inte hört en enda som fått det efter en bröstop.

Peisy: På det viset! Roligt att boobsen blev lika stora och så du ville ha dem då! Om man tar runda implantat, blir brösten runda då oxå, eller? (Själv har jag anatomiska nämligen.)
    Då va det alltså exakt 11 v. idag sen du op dej alltså. Hur känner du dej annars då? Kan du t.ex. ligga och sova på sidan och t.o.m. magen utan att brösten ömmar, och röra dej "hur som helst"? Kan du lyfta som vanligt, även tungt? Om du tränar: vad kan du träna, och hur känns det?... Så tacksam om du vill svara!

smilla20: Jag håller med KlasAnnah, varför brätta om du känner henne väl och vet att du kommer att få en negativ reaktion? Du har ju absolut ingen "skyldighet" att berätta det för henne, bara för att hon är din mamma. Fråga dej om det är skönt för DIN skull att hon får veta innan - och varför?...

Ang. "ristestet" - jag la som sagt till 50 ml silikon (=0,5 dl) motför vad jag hade i "ristestet", just för att ca 50 ml "försvinner" bakom bröstmuskeln - och de blev precis lagom stora, som jag ville. Skulle absolut inte tagit mindre iaf. Och ang. bh så tror jag starkt på VK:s (Victoriaklinikens) rekommendationer om att iaf de första 2 mån. ha en lösare och mjukare bh som inte formar brösten "fel". Visst kan man ha nån annan bh nån gång ibland, men inte för ofta. Sunda förnuftet liksom. För mej känns det inte alls bra att klämma åt brösten, det ömmar lite och blir som sagt även märken i dem.

KalasAnnah: Vet du vilken modell på Triumph-bh:n som du köpte? Jag ska som sagt in till stan och kolla igen jag med - blir imorn. Hoppas jag oxå hittar en som känns så! Förstår dej om detta med att "klämma på brösten" - man är väl ingen "allmän egendom" heller! Fast jag har som sagt inte råkat ut för det - (än?...).

Vet inte nåt om anledningen till ditt blåmärke. Men är du orolig, så kontakta kliniken och fråga. Har din klinik stängt kan du ju ringa till VK ("min" klinik) och fråga dem där. Du behöver ju inte säga att du op dej nån annanstans - för de frågar ite ens vem du är då du ringer. De svarar gärna på frågor där, och är hur gulliga som helst - tar sej tid att svara.

((Kram))

• Abra

Björk00: Märks det stor skillnad på dina bröst menar du? Så att folk ser det tydligt om du inte berättar om op alltså?

När ska du ta bort stygnen förresten? Gör du det själv hemma eller?

Du svarade inte på min fråga om serumet - vilka rekommendationer du fått om hur du ska använda det samtidigt som du tejpar ärren. Snälla, berätta - är ju så nyfiken på detta!

Ang. slingorna - kan du inte gå till en annan frisör och göra det?... Är nog vårt att få det bra om man själv är ovan. Men visst - det kan ju bli snyggt iaf, men varför chansa? Skulle nog inte jag våga experimentera med hemma iaf...

((Kram))

• Abra

Kendra: Låter inge kul å ha liggsår i bakhuvet precis! Kanske för hård kudde?... Hur länge sen är det nu som du op dej? Ang. tt ta bort stygnen sen, så har jag fått moggranna instruktioner om hur man gör, och det låterlätt som en plätt! Bara att elda på en sak så den blir descificerad, sen klippa nära huden i ena änden av tråden (är 2 trådbitar som står ut i varsin ände av ärret), och sen bara dra ut tråden åt sidan. Det är nämligen inga knutár att klippa upp eller så, och anledningen till att man ska klippa av tråden på ena sidan (som man drar ifrån) är att man inte ska dra in bakterier utifrån i kroppen, kan ju bli infektion då. Så det låter ju lätt iaf, och mina ärr har inte "trilskats" nånting, inte varat, kliat eller nåt, så de läker bra hoppas jag.

sunnylee: Hej! Vart op du ej då? Själv har jag aldrig känt av mitt ärr alls, men det kan ju bero på att jag har 3 st långa tejplager i 3 v. på ärren iofs. Jag har hört att ärren bara ska vara ca 3-4 cm. Hur långa är de på er andra? (Jag har ju inte sett mina än.)

Vad menar du med "svullnad ovanför"? menar du ovanför ärret el. på ovansidan bröstet? Jag tränar mkt annars och har starka bröstmuskler, men jag vet inte om jag varit så särskilt svullen... Svårt att säga iofs - jag har ju inget/ingen att jämföra med.

((Kram))

• Abra

Oj oj vad stavfel!! Elda på en SAX - inte på "en sak" menade jag förståss!! ...

• Abra

sunnylee: Ok. Jag fattar inte riktigt - vad för typ av korigering ska du göra i så fall?... Själv har jag ju anatomiska "geléhallon" FF, och det betyder att de är ganska mycket "utåtstående" i modellen, så att säga. De putar alltså ut ganska mycket upptill oxå, och står även ut nertill lite toppigt sådär. Svårt att beskriva, men här är en förklarande bild av de olika implantat-modellerna:

www.victoriakliniken.com/Page.asp&SubMenuParent=43&SubSubMenuParent=45

Och därför står liksom mina bröst ut lite även på ovansidan, men det är mer som en "kulle/backe", om du förstår? Det är inte så du menar att dina är oxå, eller ser de annorlunda ut - som "onormala" på nåt sätt menar du?... Men tänk på att formen förändras pö om pö upp till ca 1 år efter op - och att de fortfarande är spända och svullna. Så ha tålamod, fast det är svårt - jag vet!

KalasAnnah: Grattis till 10 år - inte dåligt!! Jag "fuskade" oxå och käkade vitlök på grillfesten i lördags - och det va en hel del med! Va en stark tzatziki till köttet nämligen´- men guud så gott!! Åt vitlök i en fläskfilégryta jag lagade ikväll oxå.
    Tack för bh-infon, ska jag skriva upp och kika extra efter imorn! Skriv sen imorn om hur ärren ser ut. Har du förresten bara ett lager tejp över stygnen? Är det därföe du så tydligt känner tråden? Själv har jag ju 3 lager tejp, och känner inte tråden/ärret alls.

juni2008: Jag tror det räcker med 3 v., för jag har ju oxå ett fysiskt tungt jobb - lyfter tunga lådor och paket i snabbt tempo - men jag börjar jobba nu på sön. natt - 3 v. efter op. Känner mej redan bra, men de rekommenderade mej på kliniken att vänta i 3 v. innan jag börjar mitt jobb. Det enda jag får tönka på är att inte lyfta tungt och "ryckigt/snabbt", utan får tänka på att lyfta lugnt och "mjukt" liksom. Annars riskerar man fortfarande inre blödningar, infektioner och att ärret går upp t.o.m., och att ärret inte läker lika fint. Och det vill jag ju inte riskera! Så jag kommer att skylla på "ryggont" och säga att jag inte kan lyfta de tyngsta lådorna etc.´

En fråga till alla:

Hur ser/ såg era bröst ut 2 v. efter op, då ni hade en tröja på er utan bh under? såg de liksom "mindre och toppiga" ut då? För det gör mina... de ser t.o.m. nästan små ut då - fast jag har strl 75 DD/E i bh-storlek! Får inte det att gå ihop riktigt... Ser era bröst oxå mindre och annorlunda ut i formen när ni har så?... Kanske det förändras längre fram?... snälla - skriv och berätta!

Kanske lite löjligt att tänka på, men för mej känns det viktigt nu iaf...

((Kram))

• Abra

KalasAnnah: Då ser våra boobisar nog rätt lika ut, precis vad jag oxå menade under tröja och så! Men idag är jag supernöjd iaf!

Kendra: Mina bröst känns lika "mjuk-hårda" alltid nuförtiden, ingen skillnad morgon/kväll tycker jag. Och bröstvårtorna va så svullna och extra ömma några dagar efter op, men nu är de fullt normala igen, och "knottrar" sej som de brukar och så. Men jag har fortfarande ingen känsel UNDER brösten - nån annan som känner likadant???

Ang. serumet (tack för adressen! ), hur ska du smörja in det? Det går väl inte så ofta som varje dag som rekommendationerna allmänt är? För då måste man ju irritera ärret och ta bort tejpen å så. Och fäster alltså tejpen lika bra när man haft på serumet innan?? Vill så gärna veta mer om hur du och Björk00 ska göra, ifall jag ska köpa ett alltså! Snälla, förklara för lilla mej!

Normalliten: Kul att höra från dej igen - har saknat din 'röst' här! Hur tycker du det är att träna pilates hemma? Har du oxå DVD då eller? Själv har jag köpt hela 4 st olika, men har inte testat än. Och jättetack för adressen du gav - bra sida! Nån som testat en "SportBras" bh, som de har till försäljning där??? Den verkar bra iaf - särskilt den som heter "Shock Absorber Plunge". Nån som vet vart de säljs i butiker annars?....

Nej, nu ska jag in till stan å leta bh och annat! 'Höres' sen ikväll!

((Kram))

• Abra

Soulsistah: Min läkare/kirurg på VK rekommenderade mej att helst inte äta vitlök 2 v. innan och 2 v. efter op pga att det gör blodet lite tunnare och mer svårkoagulerat - att det har svårare att "tjockna" alltså, vilket är särskilt bra att det kan vid läkning. Men jag har "fuskat" och ätit lite vitlök iaf - men försökt tänka på det ändå... av samma anledning ska man helst oxå undvika avocado (!), alkohol (särskilt rödvin) och värktabl. med acetlysalisyrsyra (som Treo t.ex.).

Peisy: Jätteskönt att höra för ett träningsfreak som jag! känner du alltså _ingenting alls_ i brösten när du springer, hoppar etc.?? Styrketränar du nåt förresten? Undrar just när den där "vattenbalongkänslan2 försvinner då man ligger på rygg... nån som vet??...

Normalliten: OK, bra att den är bra då! Jag ska kanske beställa en sån. Men mitt bh-konto har börjat dra iväg nu... Köpte 3 sköna och snygga bh:ar i stan i em, i storlekar allt från 75C-75E! Man den som satt allra bäst va den i 75E. de 2 andra fanns inte större, och de satt bra iaf. Det verkar skilja väldigt mkt i storlek mellan olika modeller, även imom samma märke! Så det bästa är ju att bara prova sej fram helt enkelt.Så häftig och ovan känsla att verkligen fylla ut en 75E, och dessutom få "snygga bullar" och klyfta upptill! Snacka om att va bröstfixerad nu va??! Jag kör förresten oxå "framstupa sidoläge" nattetid, och vaknar med små-ömma bröst just därför - men det är det minsann värt!

sunnylee: Förstår ändå inte riktigt vad du menar... "Citronlika"?... "Svank"?... Tell me more! Men bra att det känns bättre nu iaf.

Kendra: OK. Så tejpen fäster bra ändå, fast man haft serumet på alltså? Hur länge ska du ha tejp sen? Trist att du inte hittade nån utan bygel då. Men det fins ju iofs på nätet, men det kanske du inte vill beställa från? (För min del har de jag beställt passat utmärkt iaf, enligt deras måttabeller jag följt bara.)

Dessutom - konstaterade precis att "Normalliten" och "Peisy" op samma datum: 25:e april! Sammanträffande!

((Kram))

• Abra

Kendra: Men jag fattar fortfarande inte hur man kan applikera serumet 2 ggr/dag om man har tejp??...

• Abra

Kendra igen: Sidan du länkade till ang. serumet va tydligen en sida om medel mot håravfall (!) bara. Hmm.... Måste va fel sida va??...

((Kram))

• Abra

Jag igen! Sitter här och nattsuddar och väntar på sambon som varit i Sthlm i jobb...

Enligt den här "bh-skolan" på Timarco-sidan ska jag ha 75F!! Så olika man får alltså! Jag får alltifrån 75D-75F i såna här tabeller jag... Lite småkul faktiskt att det är så olika... Undrar just varför eg.??... För att krångla till det hela eller??

Svar på tråden Bröstförstoring 9