Bröstförstoring 9
luckymon: Jag har haft semester i 2,5 v. efter op, och sjukskrivit mej själv "pga ryggont" i en halv v. till pga att jag har ett väldigt fysiskt jobb. Hade jag ett mindre fysiskt jobb skulle jag dock lätt kunna jobba 2 v. efter op.
Misha**: OK, jag blev lite fundersam - morfin verkar ju va att ta i... Har faktiskt inte hört en enda som fått det efter en bröstop.
Peisy: På det viset! Roligt att boobsen blev lika stora och så du ville ha dem då! Om man tar runda implantat, blir brösten runda då oxå, eller? (Själv har jag anatomiska nämligen.)
Då va det alltså exakt 11 v. idag sen du op dej alltså. Hur känner du dej annars då? Kan du t.ex. ligga och sova på sidan och t.o.m. magen utan att brösten ömmar, och röra dej "hur som helst"? Kan du lyfta som vanligt, även tungt? Om du tränar: vad kan du träna, och hur känns det?... Så tacksam om du vill svara!
smilla20: Jag håller med KlasAnnah, varför brätta om du känner henne väl och vet att du kommer att få en negativ reaktion? Du har ju absolut ingen "skyldighet" att berätta det för henne, bara för att hon är din mamma. Fråga dej om det är skönt för DIN skull att hon får veta innan - och varför?...
Ang. "ristestet" - jag la som sagt till 50 ml silikon (=0,5 dl) motför vad jag hade i "ristestet", just för att ca 50 ml "försvinner" bakom bröstmuskeln - och de blev precis lagom stora, som jag ville. Skulle absolut inte tagit mindre iaf. Och ang. bh så tror jag starkt på VK:s (Victoriaklinikens) rekommendationer om att iaf de första 2 mån. ha en lösare och mjukare bh som inte formar brösten "fel". Visst kan man ha nån annan bh nån gång ibland, men inte för ofta. Sunda förnuftet liksom. För mej känns det inte alls bra att klämma åt brösten, det ömmar lite och blir som sagt även märken i dem.
KalasAnnah: Vet du vilken modell på Triumph-bh:n som du köpte? Jag ska som sagt in till stan och kolla igen jag med - blir imorn. Hoppas jag oxå hittar en som känns så! Förstår dej om detta med att "klämma på brösten" - man är väl ingen "allmän egendom" heller! Fast jag har som sagt inte råkat ut för det - (än?...).
Vet inte nåt om anledningen till ditt blåmärke. Men är du orolig, så kontakta kliniken och fråga. Har din klinik stängt kan du ju ringa till VK ("min" klinik) och fråga dem där. Du behöver ju inte säga att du op dej nån annanstans - för de frågar ite ens vem du är då du ringer. De svarar gärna på frågor där, och är hur gulliga som helst - tar sej tid att svara.
((Kram))