Bröstförstoring 9
Hej igen på er alla goá!
Vet ni varför det kostar så olika med bröstimpl.op.???
På VK tar de ju hela 50.000:- (inkl. kapselförsäkring 3.000:- för 3 år)... Ändå känner jag mej nöjd och trygg med mitt beslut att op mej där.
Hej igen på er alla goá!
Vet ni varför det kostar så olika med bröstimpl.op.???
På VK tar de ju hela 50.000:- (inkl. kapselförsäkring 3.000:- för 3 år)... Ändå känner jag mej nöjd och trygg med mitt beslut att op mej där.
Swing: Jo, det ante mej väl att det beror på såna saker att de tar så olika priser för op... Tack för ditt svar!
Normalliten: Härligt att höra att du är så nöjd och mår så bra redan!! Ang. träning så gillar jag eg. inte gymträning, funderar på att ev. skaffa hantlar och träna hemma istället, köra pilatsvideon, simning, powerstrike (typ "kickboxning), spinning, cykla ute, 'powerwalka' med stavar och ev. jogga - och sen börja med Body Pumpen och ev. lite Body Balance igen efter 3 mån (=slutet på sept.), och göra som du säger - vänta med armhävningar till efter 6 mån (=slutet på dec). Det låter ju vettigt, och skonsamt för kroppen - hoppas jag! Eller vad tror du? Tänker du säga till de på gymet och arb.kamrater att du gjort op? Syns det mkt?
Hallow girls!
Har ni läst om bröstop. på Aftonbladet - kolla annars följande länk:
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1071985,00.html
Vad tänker ni - stämmer det?
Jag håller med dej Smilla20! Jag gör det heller absolut inte för att det är "trendigt" (hade faktiskt ingen aning om det), och vill ha allt annat än "Slitz-bröst" = otanurligt stora och klotrunda! Jag vill ha samma form som mina egna, och en strl större bara, inget "överdrivet" alltså. Ska ha anatominska för att få ett så "naturligt" resultat som möjligt, viket är det viktigaste för mej. Vad ska du själv ha? Eller du kanske redan op dej?...
/Kram!
smilla20: OK, på det viset. Vad har du får bh-strl, mått å så annars nu då? Har du tänkt ut en massa frågor till konsultationen? Har jag iaf... Ska på min nästa måndag (28/5). Är nästan mer nervös för DEN än för själva op!! Jag ska nämligen åka tåg, tunnelbana och spårvagn fr. Karlstad till Saltsjöbaden i Sthm, och jag hittar inget alls där... Har redan köpt alla bilj. iaf, och fått beskrivet för mej hur jag ska hitta...
Är det så att om man har "runda geléhallon" så blir inte brösten onaturligt runda för det?... Fast det beror väl på ens förutsättningar, vad ens bröst har för form innan op och så förståss... Eller? Vet du att runda blir den bästa formen för just dej? Ja, suuupervårt detta med hur mycket man ska ha i - verkligen!! Man får väl lita på att kirurgens rekommendationer är de bästa, utifrån vad man beskrivit att man vill. Har du gjort "ristestet"?
LauraLej: Du kan oxå läsa mycket bra på:
www.mylava.net! Fråga gärna annars, jag har läst en hel del info om bröstop., men vet långifrån allt!
((Kram))
Normalliten: Bra att du är nöjd! Ang. anatomiska el. ej, så har jag själv inga hängbröst alls - de är små, runda, toppiga och fasta, som typ "tonårsbröst" fast jag är 31! Jag gillar dem eg. med formen och så, men vill ha större för att känna mej mer kvinnlig pga att jag är lång och muskulös/vältränad. Inte "biffig" alltså! Så jag tror att anatonmiska blir bättre på mej, just för att få lite mer "häng", så det ser mer naturligt ut. De ska inte "stå rakt ut" liksom, det ser ju helt onaturligt ut.
smilla20: Själv gjorde jag "ristestet" nyss. (Hade iofs í bulgur ist. för ris, de är ju mindre korn.) Jag hade i 3,75 dl (=374 cc/cl) i två ihopknutna nylonstrumpor, och det skulle alltså motsvara 4,25 dl (=425 cc/cl) silikon - vilket är MYCKET mer än jag trott innan att jag "behövde" för att känna mej "lagom" bystig. Ser helt proportionerligt ut på min kropp faktiskt, inte alls någre "jättebomber", som det låter som tycker jag. Har det på mej nu, och tänkte faktiskt ha det under sportbehån på jobbet i natt, ist. för silikoninläggen jag haft i den vadderade bh:n förut ett tag. Känns iofs lite "dumt" å gå runt med bulgur på sej, men ingen mer vet ju det! Så att de får "vänja sej" vid att jag är mer bystig liksom.
Jag har bokat op, den blir 25/6.
((Kram))
Morrn morrn!
Så har man jobbat natt igen då! Skönt att va hemma!
Jag har ett fysiskt tungt jobb - plus att jag tränar väldigt mycket, har makerade, starka muskler och är allmänt vältränad.
Träning är min stora passion, och därför är jag VÄLDIGT oroad över detta med att plasera implantatet BAKOM bröstmuskeln! Har hört en massa "skräckhistorier" om det - och speciellt om träning efteråt. Som att det ALLTID kommer att göra ont att göra bl.a. armhävningar, att implantatet lättare kan rotera, få kapselbildningar och att implantatet ser onaturligt och ojämnt ut då man spänner bröstmuskeln.
Ni som tränar mycket och har implantatet BAKOM br.muskeln - hur upplever ni att det är att träna efteråt? Kan ni t.ex. göra armhäningar utan att det gör ont när det gått mer än 6 mån efter op.??
SÅ tacksam för svar!!! Konsultationen närmar sej med stormsteg, och jag vet att Charles på VK helst lägger BAKOM br.m....
Ha en bra dag allihop!!
((Kram))
ennasus: Tusen tack för ditt uttömmande svar!
Så du menar att det INTE gjort ont att göra t.ex. armhävningar eller lyft med vikter uppåt och åt sidorna, då det gått 6 mån. efter op? Har jag förstått dej rätt då?...*hoppas!!*
Kunde du alltså börja träna bröstmuskeln igen lite i taget redan efter 3 mån.?(Men man ska dock vänta tills 6 mån. med att göra armhävningar, har jag hört)
Stämmer ovanstående så blir jag mycket lugnare!!
Då tror jag att jag ändrar mej - IGEN - , och vill ha implantatet UNDER bröstmuskeln. Och då anatomiska geléhallon, soft touch. Sen vilken "profil" (form) jag ska ha, det litar jag på att Charles rekommenderar rätt, utifrån de bilder jag ska ta med och visa.
Jag har nu kört "ristestet" och kommit fram till att jag vill ha 325 ml - plus 50 ml, som "försvinner" då implantatet läggs bakom br.muskeln, = 375 ml silikon alltså! Låter mycket i mina öron, mer ser proportionerligt och fint ut på mej. Jag har 80B nu, och skulle gissa på att jag får en fyllig C-kupa, eller liten D.
((KRAM))
adreatica: Så att vi visst ska ha i 375 ml båda två - sammanträffande!
Vart ska du op. dej? Och vad har du för mått etc. innan?
Själv har jag som sagt 80B, 1,76 och 70 kg, vältränad, atletiskt byggd och bredaxlad - vill få lite mer kurvor upptill bara . Ska op mej på VK (=Viktoriakliniken i Sthlm) 25/6, och på konsultation 28/5.
Min sambo betalar det ena bröstet (25.000:- ), och jag det andra (25.000:- till), skulle man kunna säga . Han är iofs nöjd med mej som jag är, och jag gör detta BARA för min egen skull. Känns sååå spännande och sååå pirrigt!!! Overkligt på nåt sätt... Att JAG ska göra det liksom! . Är väl inte riktigt klok!
((Kram))
Iangelin: Menar du den s.k. "graviditetsbehån", som är sömlös och kostar 149 Det va den enda bh:n jag hittade på den sidan. Jag kan dock inte hitta nåt märke.Men är allt av märket "Carriwell" på sidan, eller?...