KalasAnnah: Oj, förlåt att jag fått för mej att du ska op dej på VK du med! Men de är säkert bra i Malmö oxå förståss!! Skriv hit så fort du orkar om hur det va!
kanelbulle: Bra att du ringde och fick svar, så du slipper oroa dej i onödan - aldrig kul. Jaså, så dina boobisar är oxå typ "strutformade" (i profil) och står rakt ut alltså? Hur många dagar va det sen du op dej nu? Hur har känslan i brösten förändrats från dag till dag för dej?...
norrlandsstinta: Ja, visst får man ett otroligt stöd och superbra tips och råd här!! Det hjälper en jättemycket!
TACK ALLA FÖR ATT NI FINNS HÄR, och delar med er av er själva!! Så fick jag det sagt igen oxå!
Du kan som sagt slappna av norrlansstinta, för du blir verkligen behandlad som en "prinsessa" på VK! och det är så fräscht och vackert allt där, även utomhusmiljön vid vattnet och så! Stort lycka till - ser redan fram emot din rapport efteråt!!
Själv har jag tagit det väldigt lugnt idag, och kommit fram till att följande oxå gör att det ömmar till rejält i bröstet: att hosta, skära i rå potatis (går inte - behöver hjälp), karva ur hård glass ur förpackning (går inte - behöver hjälp), ha på mej nåt annat än min enda (!) framknäppta tröja, öppna en 1,5 liter mjölk (svårt), resa mej upp ur och förflytta mej i sängen (jättesvårt, för "gunga" mej upp och hålla i benen, samt använda magmusklerna mkt - absolut inte armarna - aj aj, då hugger det till rejält!!)... Ni som op er för ett tag sen - hur länge kände ni det såhär??...
Annars gör jag de 2 stretchövningarna så ofta jag kommer ihåg - det rekommenderas varannan vaken timme de första dagarna iaf - men jag gör de så fort jag känner att det behövs, och ska fortsätta med dem ett bra tag framöver. Man gör de för att inte få förkortade bröstmuskler, för att förhindra framåtskjutna axlar och en "hukande" hållning, och förebygga att axlarna blir onödigt uppdragna och spända. Det är oxå viktigt att försöka andas med magen + hela bröstkorgen, fast det känns lite ömt uppe i bröstet då - men det är absolut ingen fara utan bara bra att andas "stort", och inte "krympa" andningen. Andningen syresätter ju oxå blodet och en bra blodcirkulation och syresättning av blodet påverkar ju läkningsprocessen positivt.
Oj vad mycket jag skrev nu! OK, låt stå iaf...
((Kram))