Inlägg från: KalasAnnah |Visa alla inlägg
  • KalasAnnah

Bröstförstoring 9

norrlandsstinta - jag har berättat för min familj, mina arbetskamrater(2) och några kompisar. Men tyvärr har inte alla fattat att det inte är något som jag inte ville sprida ut hur som helst, utan de har berättat vidare. Men men sånt som händer. Jag står ju helt klart för att jag ska göra en op men det hade ju varit skönt om inte alla visste, så det inte blir "hon med brösten"

Har valt att inte berätta för min mans familj, inte för att jag tror att de skulle ha så jätte mycket emot det, utan mest för att inte sprida det så mycket.

Nu är det bara 12 dagar kvar, börjar bli lite smått nervös, men det hör väl till. De ska ringa från kliniken i nästa vecka o berätta när jag ska dit, från när jag ska fasta etc. känns liksom mer på riktigt nu när det verkligen börjar närma sig.

trevlig helg

• KalasAnnah

Björk00 jag ska opereras den 28:e. Känner mig lite vilse med alla namn o nummer, men tror att jag kommer lägga in runt 335cc, det var det vi pratade om. anatomiska gelehallon? om det heter så. Jag vet vilket inplantat jag ska ha och vilket fabrikat etc, men har inte lagt det på minnet, men allt är inte bestämmt till 100% med storleken, utan han sa att han ville testa o se undertiden, men att vi kommer ha någon typ av konsultation även samma dag så att vi verkligen ör överrens, han menar att jag kan ju ha ändrat mig från den dagen jag bokade op. det är ca 4 månader sedan. känns helt tryggt att ha det på detta sättet. jag ska op:as på pkc i malmö. fick jätte bra känsla för dem redan när jag bokade tid för konsultationen, så jag ser verkligen frmemot att bli omhändertagen av dem.

norrlandsstinta ja vi ska opereras samma dag, börjar tänka på det mer o mer faktiskt. köpte en kort ärmad skjorta nu i veckan som jag tänkte ha på när jag åker hem. Kommer att får en BH av dem men kommer nog köpa med mig en extra hem så att jag kan tvätta den ena och slippa vara utan under tiden.

Ha det bra

• KalasAnnah

Abra - jag ska inte operera mig på VK utan på PKC i malmö, men vem är petig :) tror dessutom att jag skrev fel innan om vilken typ av inlägg, det är inte anatomiska utan runda gelehallon.

Är det någon som vet ifall man får vara sjukskriven för detta? Jag ska vara ledig i 18 dagar efter op. sen hoppas jag att jag ska kunna börja jobba. har eget så jag har ju ingen direkt semester. men om det skulle vara så att jag behöver vara hemma för att det inte går helt som planerat kan man då sjukskriva sig? anmäler man sig direkt efter op, har nämligen 30 dagars karens. Tacksam för svar.

Ha en bra dag

• KalasAnnah

Hej alla!

De ringde från kliniken idag och berättade när jag ska vara där, från när jag ska vara fastande etc. Känns som om det verkligen är på riktigt nu, imorgon är det bara en vecka kvar.

men nu undrar jag vad man ska ta med sig. Jag ska inte sova över utan åker hem, men det känns konstigt att bara ta med sig ett par strumpor och en morgonrock. Vad har ni andra tagit med er? Eller ni som fortfarnde väntar på op, vad tänker ni ta med er?

Tack så länge

• KalasAnnah

Hej alla o tack för era svar.
    Känns som om man inte behöver så himla mycket packning då. men en liten väska blir det i alla fall.

Hoppas att ni får en trevlig midsommar

• KalasAnnah

Hej alla glada
    ingen vidare midsommar, inte i skåne i alla fall, det regnar från sidan o blåser.
    Men det är inte därför jag skriver.

Tog lite bilder idag, för att se hur jag såg ut innan op, bara sex dagar kvar nu. När man ser bilderna känns det som om man verkligen inte har några bröst alls, mycket beror nog på att jag svankar så himla mycket, har aldrig tänkt på det direkt, men eftersom jag svankar så trycks ju hela överkroppen ut, även revbenen under brösten så de ser nästan ut att vara lika höga, ja ni fattar nog vad jag menar. Läkaren sa att jag har något välvd bröstkorg, utåt alltså och detta kommer att synas mindre efter op, så det känns ju skönt.

Undra hur noga det är med att man inte ska äta vitlök, där jag ska göra min op har de inte sagt något om att man inte ska äta vitlök innan eller efter. Vad tror ni?

Ha en trevlig dag

• KalasAnnah

Hej hej

Nu är det inte många dagar kvar, och jag har börjat fundera på små saker.
    Till er som redan har gjort era operationer, vad har man på sig under själva ingreppet? Att man inte har kläder på överkroppen har jag förstått, men underdelen då? bara trosor. kan ju vara bra att veta så att man inte kommer i några minimala halvt genomskinliga string trosor, hade kännts väldigt pinsamt att stå framför läkaren mer naken än man redan är.

Super tacksam för svar angående vad man ska ha på sig på underkroppen.

lycka till alla som ska op:as imorgon

kram kram

• KalasAnnah

Abra - Lycka till imorgon, håller tummarna och hoppas att du skriver o berättar hur det gick :)

läste igenom några papper som jag fått av kliniken där står det att man ska ta med sig ett nattlinne eller urringad T-shirt, varför när man inte ska sova över. är det något man ska ha på sig under tiden man väntar på op ???
    Jag hade tänkt åka dit i vanliga kläder och ta med mig morgonrock, strumpor, underkläder och ett par joggingbyxor och en skjorta att ha på mig när jag ska åka hem. det måste ju räcka. eller??

Det är väl inte hela världen om man skulle missa något, man vill ju inte släpa med sig hela garderoben, men sen vill man ju inte ha fått med sig fel kläder.men när jag tänker efter så sa de när de ringde och medelade vilken tid jag skulle vara där att det räckte med morgonrock o strumpor. så jag vet inte vad jag är nojig för egentligen, men det är väl själva op kanske.

En annan fråga - fick min mens idag,tre veckor sen,(stress antar jag) är det något de behöver veta inför op, eller är det bara att gå dit o se glad ut och allt är som det ska? eller ska man ringa o fråga?

Tacksam för svar

ha de

• KalasAnnah

Swing - Tack för dit svar, känns bättre nu.Men man blir ju lite nojig för det är första gången man gör något sånt här, vill ju inte äventyra resultatet för att man inte berättade.

ska kolla över min packning idag för sen så ska jag jobba järnet i två dagar, känns skönt faktiskt för då kanske man tänker på annat.

Ha en bra dag

• KalasAnnah

Abra Hej vad kul att du skrev, tänkte faktiskt på dig för några timmar sedan och hoppades att allt hade gått bra och hoppades på en uppdatering, kul att läsa hur det gick för dig. Låter ju som om allt gick som det skulle och att VK är ett bra ställe. Skriv gärna igen och berätta, är super nyfiken.

känns det stort? eller bara väldigt ovant?

För min del är det dax på torsdag, spännande. Har börjat kolla igenom min väska, känner att man nog har packat för mycket, så ska nog ta bort lite. ska ju trotts allt bara vara borta några timmar.

Jag är inte speciellt nervös, utan vill bara att det ska bli gjort. Men fattar fortfarande inte om vi har bestämmt storlek eller inte. men det får vi väl se då, vi vet ju ungefär. men jag är typen som tar ut allt i förskott och oroar mig massor innan, sen visar det ofta sig vara helt i onödan. så jag försöker att inte tänka på op för mycket, tur jag har massor att göra på jobbet, så jag bara kan hoppa i säng när jag kommer hem i morgon kväll, ska åka hemifrån sex på torsdag morgon, skönt att få det gjort tidigt så man slipper gå o vänta.

Svar på tråden Bröstförstoring 9