Inlägg från: KalasAnnah |Visa alla inlägg
  • KalasAnnah

Bröstförstoring 9

Hej alla

Sista dagen innan op, känns faktiskt inte så nervöst, men det kanske kommer. Har hur mycket som helst på jobbet idag så jag har annat att tänka på. känns ändå som om jag är ganska förbered på vad som ska hända. men min man verkar lite nervös. Han vill inte att jag ska ha ont, men det är ju bara att gilla läget, det kommer nog att kännas en del.

Abra- kan inte hjälpa dig med dina frågor men jag lovar att skriva om hur det har gått och hur det känns etc.

Ha en bra dag alla

kram

• KalasAnnah

Hej alla

nog sista gången jag skriver nu på några dagar, ska till pkc i malmö i morgon klockan 07:30 så det blir att gå upp tidigt, får ju ha lite marginal när man ska köra. Men det känns helst ok, ska äta lite nu för sen får jag inte ät efter 22. men maten oroar jag mig inte så mycket för, snarare att inte få dricka, dricker ganska mycket vatten under dagen annars, men får ju dricka fram till halv fem i morgon i alla fall.

ha det bra o håll tummarna i morgon. jag återkommer med en uppdatering senare

kram kram

• KalasAnnah

norrlandsstinta - tack och lycka till själv :)

• KalasAnnah

Hej nu är jag hemma igen (eller har varit det i några timmar)

Var på pkc i malmö kl 07:30 i morse, mannen verkade mer nervös än vad jag var. Men fick lite lätt handsvett när jag väl fick komma in och byta om. Allt gick så snabbt. fick byta om, in i rummet och fick några piller, sen var det en kanyl som skulle sättas i armen. läkaren kom o pratde lite och ritade och sen 20 minuter senare sa de att jag skulle gå in till op salen. fattde inget. redan? föreställde mig att jag skulle få vänta en massa, men gick jätte snabbt. narkossköterskan pratade lite väder, vind och vilka förväntningar jag hade och pang så höll jag på att vakna upp. Helt ofattbart att allt redan var färdigt. Men det tog nog en timme att försöka bli hyfsat vaken.

Sen skulle jag gå på toaletten, gick fint, till jag skulle tillbaka till sängen, jag trodde jag skulle dö av illamående, är inte speciellt kännslig men det var något av det värsta jag varit med om, blev helt likblek och helt kallsvettig. fick lite grejer för det och sen var jag fit for fight igen. fick vänta en liten stund till fick sen lite fika. macka, lite frukt,jos och en sevett som var väldigt snyggt vikt :)

Ringde till min man som passade på att åka till danmark med mamma och handla lite öl o vin, men de hann tillbaka lagom för att hämta mig. var från kliniken vid kvart över ett, så knappt sex timmar, trodde jag skulle vara hemma sent ikväll. Fantastisk personal, alla var jätte gulliga o omtänksamma, man kände sig som en princessa. vilken lyx, men det ska det väl vara för 44 000 ;)

har en super snygg tant BH på mig nu och ett band med en löjlig lite blomma på mitt fram, de sa att det skulle vara lite "piffig" om man ska ha linne. men jag tycker inte att den är ett dugg piffig. men men 2 veckor tant BH resten av livet med snygga bröst.

Vi hade pratat om att lägga in 335 cc runda gelehallon på konsultationen, men nu verkade det som han trodde att det blev för stort. så han sa att han skulle prova sig fram. Det blev 295 cc istället,men det verkar blir fint. vill ju vara kvinnligt snygg. På BH:n jag har nu står det 75B men tror att det är något större, men det får vi se, ska på kontroll redan på måndag. Hur som helst är de betydligt större än vad de var när jag åkte dit. :)

Känner mig lite groggy av alla tabletter som jag tar så ni får ursäkta om det verkar lite rörigt, är inte riktigt mig själv just nu, men mår betydligt bättre än vad jag trodde jag skulle göra.

liten sammanfattning av min dag och är det någon som har frågor så fråga på

ha det bra alla

kram kram

• KalasAnnah

hej det är jag igen

glömde fråga om det är någon som har upplevt att handen domnar? handen på den armen som kanylen satt på typ sover hela tiden, eller i alla fall tummen o pekfingret, de sa att det var för att jag har bröstbandet som trycker på och för att jag har haft kanylen, men att det ska släppa, men det känns som om det inte blir bättre, men man är väl för ivrig tror jag.

Men är det någon som har varit med om liknande så dela gärna med er

hej så länge

• KalasAnnah

Abra: nä du missförstod inte mig. jag stannade bara där i sex timmar. inga problem att åka hem, känndes skönt att få komma hem till sin egna säng. Fast jag är inte speciellt trött, men ska nog försöka sova lite i alla fall.
    Jag ska duscha redan i morgon bitti, för de sa att det alltd finns bakterier när man opereras, känns skönt, men lite lustigt samtidigt eftersom man har hört att ni andra måste vänta några dagar på er första dusch, men det är väl väldigt olika hur klinikerna tycker.

Jag är 160 lång och väger 54 kg. innan op hade jag nog en 75A skulle jag gissa på, lite svårt beroende på vilket märke på BH. Men absolut inga jätte bröst. har egentligen ganska snygga bröst om man får säga så om sig själv, fast de var för små enligt mitt tycke. har dessutom gått ner ca 7 kg det senaste året och det har tagit mycket på brösten. Är ganska bred om höfterna men smal upptill så nu tror jag att allt kommer se lite mer jämt ut, om ni förstår vad jag menar.

Det är därför som han inte kunde lägga större eftersom jag är så smal över böstkorgen, vill ju inte stöta i med armarna varje gång jag rör dem längs sidan, men jag tror o hoppas att detta ska bli kalas bra.

ska nog sova nu, ska ta några sista tabletter och sen ska jag bulla upp med kuddar i sängen o försöka hitta en bra ställning.

sov gott

kram kram

• KalasAnnah

Abra - Tycket själv inte att de var oansvarigt att skicka hem mig redan efter sex timmar, kännde mig riktigt pigg och mår mycke bättre än vad kunde drömma om. Jag tror att de vet vad de gör och att de kan läsa av sina patienter och se vilken kondition de är i.
    Har duschat för ett litet tag sedan o sett hur det ser ut utan BH, inte illa alls, men som sagt man vet ju inte hur mycket som svullnaden kommer att lägga sig. vill verkligen inte att de ska bli mindre. Men som jag pratade med jesper(kirurgen) i går om så skulle det inte få plats mer, det skulle bli knöligt o armarna skulle gå i brösten varje gång jag rörde mig.Så jag tror att detta blir till det bästa, det är ju bara att gilla läget, kan inte kroppen ta emot mer så går det ju bara inte.

Jag har en BH på mig utan byglar och över det har jag ett bröst band. ska sitta där i två veckor. tejpen ska sitta kvar till på måndag då jag ska på kontroll.

Tog en hel del bilder några dagar inna op, och har tagit lite bilder ídag, vill se hur de ändrar sig mer tiden, tror att jag kommer ångra mig om jag inte hade tagit några bilder, kul att ha sen.

Nu ska jag nog vila lite och senare ta mig till apoteket för att hämta ut lite tabletter.

Ha det bra alla

kram

• KalasAnnah

Glömde säga att domningarna har släppt i handen men just nu känns det lite i armen, det är väl det jäkla bröst bandet som trycker på. att sova var lite svårt måste jag säga. inte speciellt trött och gillar dessutom inte att ligga på rygg, men så småningom så lär man väl däcka av trötthet, dessutom så ska man ju inte ta ut sig i onödan så det är ju inte så uttröttande

hej så länge

• KalasAnnah

Björk00 Vet inte vad du gör för att förhindra en infekion i halsen, men det finns någon typ av lösning som ska blandas i vatten från apoteket som man ska gurgla med var annan timme, brukar funka för mig. Vet inte vad det heter men det är en rosa flaska, alltid värt ett försök. hoppas att du klarar dig från att bli sjuk. håller tummarna.

Abra- nej jag ska inte ta stygnen på måndag utan bara gå på kontroll, kolla hur jag mår, hur brösten ser ut etc. känns skönt att få komma tillbaka och bli lite ompysslad :) stygnen ska jag nog ta om 10-14 dagar antar att jag får en ny tid när jag är på kliniken på måndag.

Jag vet inte hur det är med er andra men jag har fått en hel del smärtlindrande tabletter, om man inte har ont måste man ta dem då? känner mig lite små full hela tiden, blir lätt illamåande om jag inte är mätt dessutom.

Det har börjat knastra lite under brösten nu, typ vid revbenen, jag vet att det är luft,men det känns lite lustigt. Så här två dygn efter op måste jag säga att allt har gått väldigt smärtfritt. kanske beror på att man tar så mycket tabletter, men känner mig helt ok. var faktsikt ute med mannen o hyrde film igår, fast det tog lite på krafterna. men ändå skönt att komma upp ur soffan.

Kendra - måste fråga, är du helt själv hemma? eller har jag missförstått dig? Känns väldigt strongt att klara allt själv.själv känner jag mig lite som ett kolli ibland.

Känner sig lite smått ofräch hela tiden, jag duschade i går, men var inte riktigt säker på om man kan ta på deo eller inte, så jag hoppade över det, men ska ju duscha idag igen så då känns det nog lite bättre.
    Hur har ni andra gjort som har duschat, är det parfym,deo o hela baletten som åker på?

Ha en bra dag

kram Annah

• KalasAnnah

Björk00 - Jag tycker det är svårt att dricka ur stora glas, så jag har sugrör. men det kan bero på att vi har tunga 60 cl glas så det är ju upp till dig, men ett litet husmors tips :) kan vara bra att köpa små flaskor dricka istället för de stora om det är så att ingen kan hjälpa dig att hälla. Annars håller jag med om vad andra har sagt innan halvfabrikat och lite microgrejer är inte fel att ha. Hoppas du hittar vad jag menade på apoteket.Lycka till!!

Abra - just nu äter jag Dikoflenak BMM Pharma 50mg 3 tabletter om dagen och så ska jag äta 3 panodil 1g under dagen och en till natten och en annan värktblett, en halv, men har inte namnet här utan den ligger i badrummet där uppe o jag är lite lat just nu, orkar inte gå upp o kolla, men den sista ska jag bara ta vid svår smärta, så den antar jag är frivillig, men att de andra ska jag ta för att inte få infalamtion etc. eller har jag helt fel? Men att jag mår lite illa är kanske inte så farligt, värre om det skulle bli inflamerat eller så, brukar dessutom bli lite illamående av medicin.
    jag har också blåmärken, eller gula är de, men inte så jätte farligt.Kanske blir värre det är ju bara drygt 48 h sedan op.

Hur känner ni som har gjort er op. Om ni har sovit någon/några timmar är ni mer svullna då? jag känner mig alltid lite extra svullen när jag vaknar. är det normalt?

var ute o handlade lite korv till grillning med mamma idag, vilken pärs, 15 minuter på ICA o jag blev som en klubbad säl. vet inte om det var alla intryck o ljud som gjorde det, men jag var helt dö när jag kom hem. man är kanske inte i så god form som man känner sig när man sitter i soffan :)Men vem försöker man lura, 48 timmar efter op behöver man inte vara stålkvinnan. så jag ska nog ta det lilla lugna nu.

Ha det bra alla

Svar på tråden Bröstförstoring 9