Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

Hej alla vinterbrudar!

Har varit på jobb/semester i Tyskland och Rom. Roligt och skönt var det men ännu roligare att komma hem och bara vara i all bröllopsplanering.

Nu i veckan ska jag ge mig ut på stämpel och pappersjakt. Vill börja med inbjudningarna så långt man kan komma innan alla detaljer är klara.

Ska nog börja sy vinterkappan snart...

• Gotland-08

~vinterbrud~

Min kappa ska vara ganska lång och rak i snittet. Gärna med en markering under bysten som empirestil. Gjord i vit möbelsammet som glänser och med vit fuskpäls i kragen och runt handlederna.

Eftersom vi ska vigas ute måste den vara ganska fodrad...

• Gotland-08

Jag hoppas det blir snyggt

ja2007: Hur långt har du kommit i planeringen?

• Gotland-08

Oj! Du har verkligen legat i...

Var kommer ni att gifta er och har ni bestämt något färgtema eller något annat tema?

• Gotland-08

Jag var på en liten ort som heter Weikersheim utanför Frankfurt. Inget bröllop för mig utan coachjobb.

Var det annorlunda med bröllop i Tyskland? Guld och blått låter snyggt. Vi ska ha grått/silver, cremé och väldigt gräddljusrosa... Kommer nog bli lite brunt med i det också eftersom vi funderar på att använda vår sovrumstapet...vi får se!

• Gotland-08

Qozze:

Har inte hittat mönstret än men funderar på att improvisera med lakan först och använda det som mönster. Kanske använder ett grundmönster som jag ändrar i... Jag blir aldrig nöjd med de mönster som finns, alltid är det något som inte stämmer...

Kik har verkligen fina klänningar!

• Gotland-08

Just de klänningarna med lite mer klassiskt snitt är ofta mycket snygga på...kanske inte ser så mycket ut för världen innan man provar men när man satt på sig den brukar de ha en underlig förmåga att lyfta fram det som ska lyftas fram...

Taisiden är ett härligt material! Blir ofta mycket vackert i ett "enklare" snitt så att det kommer till sin rätt.

När jag syr brukar det sluta med att jag inte följer mönster utan skapar ett eget... Kan man krångla till det ska gör man... Eller jag!

• Gotland-08

Har hittat tyg men det är inte billigt...så det blir lakan först om jag inte hittar det perfekta mönstret

Jag tror jag är duktig på att improvisera och skapa. Var på maskerad för ett tag sen och gjorde min m2b´s kläder. Bara klippte och sydde...han fick prova då och då och så höll jag på. Tre-fyra timmar senare var det färdigt! Det är roligt när man inte behöver mönster för det är friare och mer kreativt...men lite läskigt!

• Gotland-08

Råkade surfa in på juni08-tråden och blev lite fnissig. Någon som undrade om om någon hade börjat planera. Oj, tänkte jag det är ju ett helt år kvar...

Insåg att vi satte igång och skriva om våra månader innan nyår Inte klokt vad tiden går fort! Nu måste jag sätta fart med planeringen... Snart är det bara sju månader kvar

• Gotland-08

Jag och min m2b räknade nyss igenom gästlistan och hamnade på 100... 102 med oss! Jisses, hur ska detta sluta

~vinterbrud~: Vi tänker skicka ut våra sista veckan i augusti. Alla har satt igång och jobba och då är det extra kul med en bröllopsinbjudan! Hoppas vi!

Quozze: Vad bra att du hade kvar länken. Hittar nästan inte bland mitt virrvarr av bröllopslänkar. Ett arbete är nog att börja rensa...

Svar på tråden Januari-Februari 2008