Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

~vinterbrud~: Ha inte ångest! Alla är vi olika och jag delar gärna av mig av min pysslighet. Ibland känns det som om hjärnan går itu av alla idéer... så det är bara bra om man kan sprita ut dem.

Shoppat underkjol är inte dumt. Hur ska din klänning se ut? Du kanske har skrivit det men jag kommer inte ihåg, sorry...

• Gotland-08

_golden_: Såg att du fått mail om tapetinbjudan på en annan tråd. Har du lust att maila mig bilden? Kul att se hur andra gör och få idéer. Tänkte att hon skulle slippa få 111 svar om mail...

• Gotland-08

Tack för alla komplimanger! Ibland när man sitter själv blir man insnöad och vet till slut inte om det är bra eller dåligt det man håller på med...

Har börjat sy upp kappan i lakanstyg. Mönstret jag har hittat påminner väldigt mycket om denna kappa:

www.parisette.com/html/4055.html

och jag vill att den ska mer ut som:

www.parisette.com/aspera_brud/4040_snowdrop_brud.htm

Men kanske är det släpet på den mer figursydda kappan som gör att den är så fin och släp ska jag inte ha på min kappa för då lär jag bli superlortig

Har sett en hel del mönster som funkar att göra brudkappor av. Mönster som inte är så krångliga och fulla av små detaljer. Det bästa är att gå till en affär som Olssons tyger, Nk-tyg avdelning eller SidenCarlsson och sätta sig och bläddra. Titta på mönstren och fundera på hur det skulle kunna bli.

Vad hade du tänkt för tyg? Tyget jag hittade var på Tiffanys heminredning snett mot SidenCarlsson, jag skrev Village och det var helt tokigt

c_t: Har satt min kompis på pälsjakt men inte hört något än...

• Gotland-08

c_t: Mycket snygg frisyr, klassisk!

Är det svårt att göra en hemsida i Weddingannouncer?

• Gotland-08

Mönstret som jag syr efter påminner mycket om den andra tajtare kappan upptill förutom att den har mer vidd nertill, men det är ju bara att sy in. Ska testa lite i veckan med fuskpäls och lakanstyget och se hur det blir.

• Gotland-08

Vad konstigt min länk fungerade, helt plöstligt dök vinterbruds och goldens kommentarer upp och de var inte där förut... strange!

_golden_ min mailadress är troja69@hotmail.com

Vi kommer säga våra egna löften. Känns mer personligt än den borgliga varianten på 30 sekunder...

• Gotland-08

Helt konstigt att det bara är sex månader kvar...fast för oss är det sju...lite mer tid att planera

Åh, vad roligt då kommer vi få se (förhoppningsvis) bilder på er som gifter er i januari, att få höra hur det gick för er...vad häftigt! Det blir som en förlägning av planerandet fast efteråt...om ni förstår hur jag menar

• Gotland-08

Vi kommer nog att hitta på egna och inte berätta dem för varandra, känns lite spännande och romantiskt.

• Gotland-08

Visst är det svårt att släppa kontrollen... min bror har ett önskemål om att ta hand om allt det praktiska för själva vigseln. Han vill att jag ska säga vilka som ska sjunga, vilka sånger och hur ordningen ser ut och sedan inte lägga mig i... vet inte om jag vågar Visst skulle det vara skönt att släppa men...

Svar på tråden Januari-Februari 2008