Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

Såg minsann att du tittat för djupt i glaset c_t!

• Gotland-08

Qozze: Åh, vad roligt att du provat klänningar! Visst är det häftigt att man upptäcker vad man passar i och vilken stil man vill ha. Avikande färg kan vara superläckert! Bilden på den klänning du lagt ut var mycket snygg.

Jag tänker sy stenar i hela min klänning. Kommer bli ett himla jobb men det är det värt. Så snyggt på vintern...

Kul att du hittade papper! Ser fram emot bilderna!

• Gotland-08

Akvavit: Så fin klänning! verkligen!

~vinterbrud~: Inte helt färdig ska in till stan och köpa det sista imorgon och lägga dem på lådan senast söndag... ska bli spännande att se hur vänner och släkt reagerar och att äntligen få prata om bröllopet...

• Gotland-08

Qozze: Jättesnygga inbjudningskort! Snyggt med silver och svart.

vinterbrud -08: Välkommen till oss! Kul med en februaribrud till Vi ska också gifta oss den 2:a

Akvavit: Vi skickar våra på söndag och har osa 15 oktober. Eftersom vi gifter oss på Gotland, bor i Stockholm och inte vill vara hemliga längre skickar vi dem nu

• Gotland-08

Skottdagen 2008: Kul att höra, vi har också lagt osa tidigt av samma anledningar.

Hur många gäster svarade att de skulle komma? Vi är mest oroade att det blir svårt för många att ta sig och kostnaden.

Hur formulerade ni i inbjudan, med tanke på avståndet?

• Gotland-08

Nu ligger alla inbjudningar i lådan på väg till våra gäster. Om postgången funkar som den ska får de breven idag... Jisses, vad spänd jag är. Nu har vi hållit det hemligt i över åtta månader ska bli skönt att äntligen få prata om vårt bröllop.

Qozze: Så här skrev vi infon:

Information

Vår högsta önskan när vi gifter oss är att alla kan komma till Visby och fira vårt bröllop i ?dagarna? tre. Därför vill vi gärna att Ni kommer redan på fredagen så att vi kan umgås och äta lite tillsammans på kvällen. En hel helg tillsammans med Er på Strand Hotel är den bästa bröllopspresent vi kan få.

Mer information om resor, boende mm finns på vår hemsida: home.gamman.se/hakanhelena/

Sen tänker vi ha en flik på hemsidan där det står önskelista. Det enda som finns under den fliken är att vi önskar oss en hel helg med dem på "vårt" hotell.

Mycket jobb blev det och de sista två dagarna har jag jobbat med att limma papper och skriva adresser.

c_t: Är supernyfiken på din klänning!

Fina ringar ni har hittat. Vi ska ha vitt guld och jag har hittat min drömring. Jag har ingen förlovningsring och min vigselring kommer att se ut som två ringar med mellanrum och de hålls ihop med sju diamanter. Svårt att förklara, ska försöka hitta en bild.

Nej nu måste jag till jobbet. Blir svårt att fokusera på eftermiddagen när man vet att vänner och släkt börjar tömma brevlådan...

• Gotland-08

Gud vad det här är roligt! Fler har redan hört av sig och är så glada och tackar ja. De tycker det är SÅ roligt med vinterbröllop.

Dessutom har jag fått jättefina kommentarer om inbjudningarna. En sa att hon visst att jag är händig men dessa kunde jag väl inte ha gjort själv...? Hon blev mäkta impad. Känns bra efter alla timmar man har lagt ner.

Jag har också fått några dessa kommentarer: "Äntligen kan jag få använda farmors gamla fårskinnspäls" "Nu kan jag använda kappan jag köpte och som jag aldrig trodde att jag skulle få använda men var tvungen att köpa" Naturligtvis var kommentarerna från några av mina tjejkompisar

• Gotland-08

Ursäkta svenskan, har feber och är riktigt snuvig...tankarna kommer inte riktigt ner "på pappret" så som jag tänker dem...

• Gotland-08

Qozze: Inbjudningarna ser ut som prototypen men nu med texten på inbjudningen och infon. Ska lägga ut bilder sen, det ser bättre ut när de är helt färdiga på något sätt.

Självklart får ni sno idén. Det är ju därför BT finns till tycker jag. Vi har också funderat mycket på det där om alla vill komma över hela helgen. Ska bli spännande att se hur många som kommer...

Så här ser vår officiella sida ut home.gamman.se/hakanhelena/index.asp&id=1526

Vi hann inte skriva ut all info på hemsidan och skrev så här. En idé vi har med att få fler att känna att de inte behöver lägga ut en förmögenhet för att komma på vårt bröllop, är att på en flik som vi kallar önskelista, står det helt enkelt bara något i stil med:

Att ni kan komma till Visby på fredagen och bo med oss på Strand Hotel för att verkligen kunna fira vårt bröllop!

Svar på tråden Januari-Februari 2008