Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

Känns bra att du tycker beskrivningen lät vacker. Hoppas verkligen den blir som jag har tänkt mig. Måste bara hitta det tyget jag vill ha.

Visst är det härliga bekymmer vi har

• Gotland-08

Qozze: Nej, vi utformar vigseln med vilka sånger vi vill ha osv. Min bror lägger till saker som vi inte vet om.

Jag har lyckats få honom att gå med på att checka allt med en av våra toastmasters. En tjej som vet om vi skulle gilla det eller inte. Ger hon klartecken kan vi vara lugna för att det inte blir något som vi skulle tycka var mindre bra... Spännande!

Bra jobbat med uppdateringen. Vad många vi är nu

• Gotland-08

jennysnartfru: Välkommen till tråden!
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

Idag har vi bokat fotografen. Han verkar väldigt bra och idag skulle han fota ett bröllop i vår ruin. Känns så himla kul! Allt börjar falla på plats. Idag kommer fler av mina syskon på besök och det är så kul att kunna få prata om bröllopet och inte vara hemlig längre...

• Gotland-08

Lycka till ~vinterbrud~. Ja, man får väl tänka sig för vad man hittar på så man inte åker dit ordentligt själv...börjar inse att alla mina strålande idéer tidigare år kan komma att straffa sig nu...

• Gotland-08

jempan_: Vad roligt, klart du måste lägga upp bilder! Vi älskar bilder...

Nu har det gått fyra dagar sedan inbjudningarna gick ut och 50 st har tackat ja. Visst trodde jag att många skulle höra av sig och gratta men att så många redan har tackat ja är överväldigande. Så roligt!

Idag la vi in all info om resa, hotell, fest osv på hemsidan home.gamman.se/hakanhelena/index.asp&id=1526. Känns skönt att ha det gjort!

• Gotland-08

Qozze: Mycket snygg klänning! Gillade detaljerna i midjan. Ja, nu har hälften tackat ja...det känns verkligen roligt och tack för din omtanke. Måste vara så kul att ha beställt din klänning, ska bli spännande att följa.

Strawberryhoney: Välkommen! Nu har du gjort oss nyfikna Vi var också hemliga tills dess att inbjudningarna gick ut. Det var svårt att vara hemlig men roligt med alla reaktioner när alla fick sina inbjudningar. Smart av dig att vara lite försiktig. Jag blev avslöjad av en person just har på BT. Jag fick henne att lova att inte säga något

I helgen bokade vi fotograf. Heldagsfoto! Känns riktigt bra, han hade ett uppdrag i lördags i samma ruin som vi ska gifta oss i. Känns också bra, då har han ju repat innan det är dags för oss

• Gotland-08

snöbrud08: Välkommen! VA, har du inte läst hela tråden såg att vi var uppe i 77 sidor...härligt. Vi ska inte gifta oss i stockholm utan på Gotland men jag tror det finns några stockholms tjejer på tråden. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Gotland-08

snöbrud08: Vi gifter oss i Visby i en ruin du kan kolla in lite av vår planering på www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php på sid 2 kan du se ruinen.

Dags för en lista på det som är färdigt:

Bokat vigsellokal
    Bokat vigselförrättare
    Bokat fotograf för heldagsfoto
    Sytt vinterkappan
    Skickat inbjudningarna
    Bestämt vilka som ska göra maten
    Bokat festlokal
    Har troligtvis bestämt vilken ring jag ska ha...

Tror det var allt!

~vinterbrud~ Kämpa på,snart är du i mål Fick upp en sida med annonser, vilken är det?

Qozze: Är så nyfiken på hur den kommer att se ut på dig! Du bara måste lägga ut bilder sen. När tror du att du får den?

• Gotland-08

Jag har provat en ring som...oj, hur ska jag beskriva Jag har ju ingen förlovningsring och har aldrig velat ha någon. Den här ringen ser ut som två... Tänk dig två släta ringar i vittguld för att hålla dem parallella hela tiden sitter det fem-sju diamanter mellan dem. Man ser fingret mellan ringarna.

Diamanterna är helt underbara och jag blev lite kär i den ringen! Ska väl ta med mig min m2b så han får tycka till. Om han tycker det är värt priset

• Gotland-08

snöbrud08: Snygg klänning och den såg ut att sitta som en smäck på dig! Ringen var också fin. Önskar att jag hade en bild men har inte sett den på nätet, tyvärr. Jag har sett den hos Frickes Guldsmide på Folkungagatan.

Svar på tråden Januari-Februari 2008