Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

Vi funderar på att vigas kl. 17 för att vara säkra på att det är becksvart. Ljuset börjar vända i början på februari men det kanske räcker om man börjar vid 16...Hm!

Vi tänker fotas innan. Helst ute men om det spöregnar tänkte jag att vi kan vara på hotellet och fornsalen. Ruinen där vi ska vigas har tak på vissa ställen så där kan man också vara. Visby är ju fullt med mysa gamla byggnader så det är reservplanen...

Men läckert skulle det vara om man kunde ha havet och muren som bakgrund. Ett hav med is och snö...Åh!

• Gotland-08

Jag tror att om ni vill ha utomhusbilder måste ni fotas vid 14 tiden om ni vill ha naturligt ljus...kanske ännu tidigare. Hur är ljuset norröver på vintern? Kolla med en fotograf som jobbar däruppe för att vara säker.

Nu är jag tillbaka i BT-träsket sitter flera timmar och läser trådar. Blir glad och ibland full i skratt.

Imorgon ska jag ut med en kompis som vet om att vi ska gifta oss och titta på papper till inbjudningarna. Ska bli så roligt. Har idén om hur de ska se ut klar.

• Gotland-08

Vi funderar på att ha en fotograf under hela dagen och börja fota när vi är färdig fiffade. Gå runt på olika ställen, fota, äta något, kanske dricka lite champange inte för mycket dock...

Jag och min m2b är njutningsmänniskor och älskar att bara vara så vi kan nog slå ihjäl ett par timmar... Dessutom ska vi ge oss på försöket att dansa Dirty Dancing... så vi kan väl alltid träna lite...

• Gotland-08

Den kan bli hur bra som helst, har inte tänkt på den... Ska ni byta om?

Jag är showmänniska, sjunger och dansar. Alla förväntar sig att jag hittar på något. Min m2b är lugn och sansad, men det är bara på ytan. Egentligen älskar han att sjunga singstar, karaoke och dansa... Det är det som är lite roligt med Dirty Dancing. Killen är i fokus!

Förstår att det kan vara svårt att slå ihjäl tid när alla är på hotellet. Hm! En kluring. Har ni kollat någon fotograf?

• Gotland-08

Lyftet... Min m2b bara skakar på huvudet...men övning ger färdighet... annars får vi hitta på något. Jag har en fallenhet för att trilla... har ramlat ganska många gånger. Två gånger under vårt förhållande där jag slagit upp sår i ansiktet. Sista gången fick vi åka in akut och sy... Så min m2b är skeptisk till lyft Jag tycker det är kul att han får visa sin spexiga sida.

Vi har prelbokat en fotograf och fått bra pris på honom. Vi ska bestämma oss under sommaren. Har två till jag vill kolla upp. Det är så klurigt med fotografer. Jag har ju varit amatörfotograf och fotat många bröllop. Jag är lite kinkig...

Med tanke på spex. På hotellet har de en biosalong som vi får använda en timme. Vi funderar på att göra en kortare rolig film om oss och visa innan vigseln. Att alla samlas där och toastmastern säger lite om vigseln, visar filmen och så går alla upp tillsammans.

Då behöver vi inte oroa oss för att alla är på plats. Eftersom det inte är i en kyrka är det skönt att kunna köra igång när alla kommer. Dessutom skulle några killar kunna gå före med facklor.. Hm!

• Gotland-08

Upp tillsammans till Ruinen där vi ska vigas... Ibland är man lite snabb i tanken.

• Gotland-08

Jag ska kolla offerten imorgon, kommer inte ihåg exakt.

Jag har sommarlov!
    Ha det så bra på jobbet imorgon, Godnatt!

• Gotland-08

Visst skulle det vara fint med snö...men vi ska gifta oss på Gotland och räknar inte med snö. Vi har också bestämt oss för att gifter man sig i februari så är det ingen idé att oroa sig för vädret. När man gifter sig på sommaren räknar man med fint väder i planeringen på något sätt.

Nej, vi har ställt in oss på +1,duggregn och snålblåst. Allt annat är bonus! Men visst skulle det vara fint...

Ser också fram mot mörker och facklor, ljus under vigseln. Det passar min läggning för det lite mystiska och mysiga.

• Gotland-08

Just ja, Qozze, jag hittar inte offerten men det låg runt 10 000 för en heldag/kväll, bildspel på skiva och ytterligare en cd med 200 bilder som vi får använda för eget bruk. Alltså inte publicera eller sälja. Har för mig att det var med album också. Mitt minne är inte det bästa!

Nu ska jag göra mig iordning för att åka in till stan och leta papper till inbjudningarna. Idag ska jag bestämma mig och starta produktionen...hoppas jag!

• Gotland-08

_golden_: Precis så tänker vi... Har alltid haft en dröm om att gifta mig med facklor och ljus och nu slår den in... Vi funderar lite på om vi ska skicka upp sådana där ljuslyktor efter vigseln. Alla gäster får en varsin som vi skickar iväg.

www.khomloy.se/

Skulle kunna vara väldigt fint... Fast vi är ju mitt i Visby så det kanske inte blir så effektfullt...

Svar på tråden Januari-Februari 2008