Januari-Februari 2008
hittar hit jag med, gifter mig 080216!
ser ut som alla är i full gång med planeringen, så även jag
hittar hit jag med, gifter mig 080216!
ser ut som alla är i full gång med planeringen, så även jag
Klistrar in från den andra tråden "Vinterbrudar 2008" som har blivit ersatt av denna här :-=
Detta har hunnits med:
*Bokat kyrka/präst
*Bokat lokal
*Bokat band
*Gästlisan så gott som klar
*Utsett bestman och tärna samt toastmaster/toastmadame
*Inbjudningskorten + festhäfte kommer en vän göra som arbetar med liknande saker, designen har vi diskuterat utifrån våra önskemål så hennes jobb är nu att "sätta det på papper".
*Fotograf har vi en annan vän som är, som kommer ta dom "fina" bilderna, sen får gästerna fota+filma gärna så mycket dom vill.
*Smink + hår ordnar en annan vän som kan sådant.
*Min blivande mans kläder + bestmans kläder har vi kikat på och bestämmt från vart vi ska hyra dem. Vår lilla son kommer då vara strax över 2 år och det finns även matchande kläder att hyra till honom som M2b kommer ha, ursött!
*Mat (buffe) samt tårta håller jag på att undersöka för tillfället, räknar med att ha det klart under sommaren.
*Klänningen har jag hittat som jag vill ha, dock måste den sys upp och det gör en vän åt mig.
*Ringar har jag tittat på mååååånga och börjar nu se vad jag vill ha, men än har jag inte slutat att kika Ringen är väldigt viktig för mig så den kommer jag nog bestämma mig för i slutet hihi.
Sen så vill jag nog ha någon typ av vinterkappa också, men det får jag vänta med tills jag ser hur klänningen blir.
Hehe ja med en liten 1½ åring kring benen är man van att vara effektiv när tillfälle ges
Vi gifter oss i Strängnäs, har hyrt en bygdegård utanför stan.
Färgtema blir det också, guld och blått (åt det mera ljusa hållet).
Såg att du var i Tyskland nylien, får man fråga vart? Var själv i Tyskland ihelgen på bröllop, i Pforzheim. Skoj, man kikar verkligen på helt andra grejer nu när man själv planerar för bröllop än förr när man bara "gick dit"
Intressant att använda tapet som ett inslag! Var faktiskt också inne på brunt ett tag men av lite olika anledningar valde jag bara guld och blått.
Tänkte ha linnedukar och sen en ljusblå löpare på borden, värmlejus (kanske i guld) i glaslyktor och sen ska jag försöka hitta små typ snöflingor att strö ut på bordet för att ta in vintern lite i temat också!
Bröllopet i Tyskland var lite annorlunda men inte nåt speciellt egentlien - dom hade tex ingen toastmaster/madame och det tror jag hade vart rätt bra då det var över 100 gäster. Vi var inte kvar så länge heller då lillkillen inte orkade och det fanns ingen plats att lägga honom heller tyvärr
Gotland-08 :: Snygga tapeter!!
Kul med annorlunda idér, även fast jag är totalt okreativ (tur man har vänner som är hehe) så tycker jag det är så skoj när folk hittar på lite ovanliga saker!
Min blivande man och hans bestman ska hyra frockcoat (stavning??), kommer bli jättefint! Dom ska ha guldvästar och det ska jag matcha med ett band i gyldtyg under bysten som är en jättefin detalj i klänningen jag låter sy upp!
Tärnans klänning är inte bestämd än, jag har sagt att hon får gärna kika på eget håll när hon hinner (vi bor inte nära varandra) så får vi konsulter sedan.
Hur gör ni andra förreten m bestman/tärnas kläder, står ni för den kostnaden? Det gör vi.
Vår lilla son kommer formodligen också hyra en väst som är likadan som sin fars, urgulligt.
Smycken vet jag inte än... men ska kika på "Antkt gammalt & nytt" i Sthlm, där tror jag jag kan hitta vad jag söker.
Var ett tag sen jag var aktuell i tråden men nu så
Inbjudningskorten är färdigdesignade och alldeles, alldelse underbara - så nu väntar jag bara till sept då vi skickar ut dem.
Sen det bästa! I onsdags köpte jag tyget till klänningen, den kommer bli fantastisk är jag övertygad om (litar på min skräddare verkligen) Åh, är så förväntansfull!
Ni andra tjejer är också i full gång så här mitt i sommaren ser jag, som det ska med andra ord hihi.
Jag ska lägga ut dom sen (städar nu) men kan beskriva iaf:
Framsidan + baksidan är i medaljonmöstern i ljusblått och guld och innuti är dom helt ljublåa - enkla, stiliga och skitsnygga
~vinterbrud~: din kompis inbjudan lät rätt skoj & sen så är ju vinrött alltid en fantastisk snygg färg tycker jag!
jag försöker hålla lite färg i det som har m bröllopet att görs (m2b ska ha guldväst och jag ett guldband i klänningen och tärnan ska ha en ljusblå klänning på sig).
Oz-080202:: bor här i strängnäs så vi gifter oss här (fast jag är inte ursprungligen från stan utan det är min m2b). är du möjligen själv snäsbo?