Januari-Februari 2008
Bzzz::: Snääääälla, kan du inte lägga ut el skicka mail på en bild på pälsen till mig? Är jättenyfiken hur den ser ut "på riktigt"
Kul att den passade, även om jag inte fick chansen då att köpa den
Bzzz::: Snääääälla, kan du inte lägga ut el skicka mail på en bild på pälsen till mig? Är jättenyfiken hur den ser ut "på riktigt"
Kul att den passade, även om jag inte fick chansen då att köpa den
Akvavit : Jag tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av september och ha OSA 1 december (vill kunna stämma av allt innan jul -och nyårshelgen). Vi kanske skickar ut lite tidigar än "normalt" men vi har gäster som kommer från utlandet så dom bör gå gott om tid att fixa med flyg och så.
Dessutom tycker jag, att när man pratat med vänner som gift sig, så säger nästan alla samma sak - ha inte OSA för sent och skicka ut inbjudningar i god tid.
~vinterbrud~ : vacker ring! får man fråga vad prislappen ligger på den & vad det är för kvalitet på diamanterna?
~vinterbrud~ : ah ok då är jag med, det är faktiskt liknande så jag vill ha mina vigselringar. dock trodde jag detta var en ring, men mycket snyggt & mycket god smak får man då säga
Idag har jag fått provex på inbjudningskorten, jättefina! När jag har skickat ut dom ska jag lägga upp bild här (vill inte göra det innan, man vet ju aldrig vem som är här inne och "snokar" ).
Har även provat min klänning som jag låter sy upp. Min underbara skräddare har gjort den först i ett testtygg, jättefin satt den på bara i det tyget! Så nu snart ska det skäras i sidentyg - så kul när saker och ting är på G!!
~vinterbrud~ : Det är en kompis (som arbetar med formgivning)som har gjort inbjudningskorten (kommer även ha samma framsida/mönster på festprogrammet), så dom är helt "orginal"
Korten går i guld och blått och framsidan är i medaljongmönster och där står våra namn + datum (enbart). Dom är stilrena och fantastiskt snygga tycker jag (såklart haha).
Tänkte skicka ut korten i mitten/slutet av september.
Klänningen kommer vara relativt enkel i formen, lite a-linjeformad med ett band (i guld)just under bysten. Själva bystlivet kommer gå helt i spets (har hittat en otroligt vacker italiensk spets som det ska vara), vara v-ringad och ha en liten arm. Klänningstyget kommer annars vara i siden, inte helvit utan lite creamfärgad. Jag såg en bild på denna klänning i Bröllopsmagasinet.Men den gick ju typiskt nog inte att köpa för den klänningen var tydligen sydd av den brudens mor. Bilderna vara bara med i ett reportage om typ "vett och etiket" eller liknande. Men jag blev helförälskad i den och kände att det var "min" klänning... så det vara bara till att leta nån som kunde sy
Så förresten om det är någon som har "Bröllopsmagasinet" (nr som vart ute länge) så kika på s.227-228 och s.255-256 så ser ni hur min klänning kommer att se ut
Gotland-08 : Så fort jag skickat ut dom så ska jag lägga ut bild. Har lovat m2b att inte visa korten för någon innan dess.. och ja, jag får väl lyssna på honom också
Vad var det för klänning du skulle ha? Lät du också sy upp en el var det kappan du gjorde själv?
Oh låter som en hmm... lite som en sagolik klänning, ordet som kommer upp i mitt huvd är "älva"?! Hur som, vacker lätt det, speciellt med stenarna.
Så du har jullov du att se fram emot, låter inte dumt
Hur gör ni med bröllopsresa tjejer?
Jag tror vi kommer att "spara" våran till nov-dec 2008 och åka då till antigen Malaysia el Mexico.
Och bara ta nån liten resa strax efter vi gift oss, typ antigen någon weekend här i Sverige eller om man kan hitta nån billig flygstol till typ Rom eller så.
härlgit med karibien och mexico!
Har ni bokat erar resor redan?
för vår del så blir det som sagt till att vänta lite, då vår lilla son ska med och det passar oss bättre till hösten, då han nästan är 3 år och förhoppningsvis nästan blöjfri.
Vi var nu i vinter i Thailand i 2 månader och hade en ryggsäck full med blöjor och det skipar jag gärna nästa långresa hehe
Platina79: Det är toppen att ni gör som ni känner för och lägger pengarna där det känns viktigast för er, dvs resan!
Vi gör likadant, men vi lägger dom på festen istället *ler*.
Jag förssöker inte tänka så mycket på vad andra tycker, hur det "ska vara" osv, men det är svårar än det är att skriva, helt klart!
Gotland08:. Nyfiken,varfrö räknas 10 dagar som 15 dagar (el 4 dagar som 6 dagar)?
Men Sydafrika låter härligt, och billigt fick ni flyget!! Jag skulle, om jag hade åkt dit, velat åka på sån vithajssafari... jag är dykare, men jag tror inte jag skulle våga dyka med dom, men det vore helt fantastiskt att se dessa djur iaf