Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

Nya BT är förvirrande likt familjeliv. Trodde att jag skulle hitta min bilder på inbjudan i galleriet men så kom jag på att jag var inloggad på BT och inte familjeliv... *oops*

• Qozze

Säkert nån smart funktion, men den verkar inte vara aktiverad ännu, ungefär som ("A)-knappen och handen. Testar lite...

Gotland08 skrev 2007-09-02 16:18:59 följande:
    Är det någon som vet varför det är röda munnar i ena hörnet...
  • Qozze

Ja, jag vet. Men kanske är det tänkt att man ska kunna svara direkt till personen som gjort inlägget (typ i deras inbox)), utan att det hamnar på forumet? *spekulerar*

• Qozze

Japp, det tänker jag göra också! Så kan man lägga upp lite bilder och börja med planeringen på nätet med.

• Qozze

Gotland: Du kan ju skriva till BT så kan de manuellt koppla ihop det nya kontot med det gamla om det inte funkar automatiskt.
    Själv har jag börjat testa lite med budgetverktygen och planeringskalendern. Kul att prova lite, även om jag redan hade en planering i Excel...

• Qozze

Wow, vad alla har kommit långt med rese-planeringen. Mexiko, karibien, sydafrika - häftigt! Har en kompis som åkte på bröllopsresa till Mexiko, de var supernöjda! Vi kommer att ta en längre vistelse i fjällen efter bröllopet med skidåkning och god mat Vi vill verkligen inte börja jobba på måndagen och kommer inte att ha råd med en längre resa just nu också, så därför blir det denna lösningen. Vi har inte bokat något ännu, men det är säkert inga problem eftersom vi redan har bokat hela helgen på hotellet.

En annan sak som jag börjar bli lite stressad av är vigselplats och vigselförättare (speciellt efter att ha chackat av BT's planeringskalender). Vi har inte bestämt detta än. Nästa helg ska jag och systrarna planera helgen i stort så efter det kanske man kan boka in någon person. Hur har ni valt vigselförrättare/präster, känner ni dem redan eller blev det "första bästa" namn?

Välkomna till tråden föresten alla nya (sarah81, FruKnas, platina79)!

• Qozze

Gotland: Jag har hittat numren till några vigselförrättare som kommunen har, men man får väl ringa runt för att prata med dem. Ett namn säger ju inte så mycket...

strawberryhoney: Om jag var du skulle jag absolut satsa på "familjeprästen", allt liksom länkas ihop då.

Akvavit: Fy vad trist!! Det är verkligen nackdelen med vinterbröllop i fjäll/skidtrakter. Det är ju högsäsong där då för en massa aktiviteter. Vi visste inte heller vad som var på gång, men hotellägaren upplyste oss om vilka helger det var andra aktiviteter och sen bokade vi en helg som var fri. Finns det inget annat ställe som ni kan vara på då? Det behöver kanske inte vara i Falun utan lite längre bort? Fast trist att behöva tänka om igen! Blä!

Neppe: Trevligt med ens pappa som viger en. Kan tänka mig att det blir extra speciellt för er alla då!

• Qozze

Ishotellet (c_t): Vad häftigt med en lägenhet på Sardinien! Ni måste verkligen ha gillat stället (har inte varit där själv, men skulle gärna åka dit).

~vinterbrud~: Min m2b har svängt lite i klädfrågan. Från början var han (eller var det jag) inne på frackcoat, men nu verkar han vilja ha en snygg kostym. Han vill tydligen köpa något och då är det inte så vettigt med frackcoat då han knappast kan ha den igen. Jag skulle nog vilja lägga mig i inköpen men jag har bestämt mig för att backa. Han och best man (gillar inte riktigt ordet marsalk) ska ut och prova kostymer tillsammans. Best man har väldigt bra smak så jag är egentligen inte orolig för vad de kommer hem med.

abbie: Trist att illamåendet inte har lagt sig än. Har du provat Postafen (finns receptfritt på Apoteket)? Det använde jag när jag inte kunde behålla någon mat, det är egentligen åksjukepiller som MVC rekommenderde. Funkade bra på mig, lite illamående i bakgrunden fanns ju kvar men det värsta försvann.
    Angående musik så har vi inte spikat det ännu. Jag har en hel lista på lämpliga låtar, bland annat "Ett liv med dig" som Bzzz nämnde. Men jag vill gärna prata med min kompis, som jag hoppas vill sjunga, först innan vi bestämmer helt.

• Qozze

Ishotellet: Japp, de hade tänkt ge sig av till Kista för provning, det är ju nära och bra och säkert finns det en del att välja på för dem där. Själv är jag sugen på att se hur min klänning blir, 2 veckor sedan beställningen så det borde bara vara två veckor kvar nu...

Hallå Skottdagen, allt är bra här! Skönt att slippa byta nick.

• Qozze

Ishotellet: Kolla i mitt galleri, där ligger en bild på den (fast jag har beställt den i viory). Hoppas bara att den ser ut som på bilden när den kommer. Om inte får jag tänka om... Men det finns ju tid att få tag på något annat om den skulle bli totalt katastrofal.

Ja, det där med nick är knepigt, man ha ju vant sig vid vissa namn och nu heter många något helt annat. Du kan inte byta till ett nick som är snartlikt det gamla då, ungefär som Gotland gjorde?

• Qozze

Ah, perfekt! Nu vet man ju vem du är utan att behöva tänka efter

• Qozze

JennyochTobias: Välkomna till tråden! Har ni hållit allt hemligt tills inbjudningarna gick ut eller? Vi har inte kunnat hålla oss, och våra inbjudningar går ut om ett par veckor. Kul att se att ni är från Sollefteå, jag bodde där själv i tre års tid (gick i gymnasiet där för länge sen...).
    Vi har också barn, två tjejer på snart 3,5 år och drygt 1,5.

HIttade en fotograf till härom kvällen som hade superfina bilder på sin hemsida, är inte 100 nöjd med ett av de andra alternativen. Får se om jag får napp hos honom. Hur ska ni andra göra med fotografering, en fotosession eller heldagsfoto? Eller har ni vänner som fotar festen och vigseln?

• Qozze

Snöbrud: Vi vill också ha lite mer "in action" bilder, inte allt för uppstyltat. Men för att få bilderna bra så känns det som det krävs någon som har lite koll. Min pappa är visserligen bra på att fota (amatörfotograf när han var yngre) men vi vill ju att han ska finnas med på en del bilder också och inte behöva "jobba" hela kvällen. Får se vad det blir när vi får fler prisuppgifter.

Sarah81: Vad smidigt med hotellkontakter. Ska ni ha festen där också?

• Qozze

Sarah: Trevligt med så mycket kontakter i släkten Har ni bestämt vilken mat ni ska ha ännu?

• Qozze

Sarah: Ja, vi har klar menyn. Det är en av de saker som har varit spikade längst, tillsammans med bokningen av festlokalen (vi var där i mars och kikade och provåt då menyn vi gillade bäst och den blir det!) Vi kommer att köra ett vilt/norrland-tema med röding till förrätt, hjort till varmrätt och hjortron till efterrätt (har inte de "fina" beskrivningarna framme just nu). Var supergott i alla fall!!

Akvavit: Åh, vad skönt att ni fått tag i ett hotell! Då faller nog det andra på plats med ska du se

c t: Japp, det börjar brännas nu! Jag börjar bli lite stressad för det är massor kvara att göra. Men efter helgens tjej/planeringshelg känns det säkert bättre. Igår pratade vi om vår ceremoni och jag fick tårar i ögonen när jag sjöng en sång för m2b (för att han skulle få höra ungefär hur den lät och om vi ska ha med den). Vågar knappt tänka på hur det kommer att bli sen när det är på riktigt... *hjälp*

Snöflinga: Stort grattis till dottern! Med en bebis får man verkligen annat att tänka på till en början.

Gotland: Vilka fina bilder från "er" fotograf. Den senaste fotografen som jag hittade hade liknande stuk på sitt fotograferande och sina bilder. Hoppas bara att jag får tag på honom och att han inte kostar skjortan. Vi vill ju gärna ha en heldagsfotografering om det går...

Svar på tråden Januari-Februari 2008