Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

LukasU: Var har du hittat den sömmerskan? Och vad får du betala för det ungefär?

• Qozze

c_t: Jo, jag hade nog tänkt att prova modeller först och sedan bestämma mig för hur den ska se ut. Men jag är lite osäker på hur det funkar med USA-Kina klännignar. Jag är ganska så lång, kan man ändra vid en beställning så att den räcker hela vägen ner till golvet? Hur kan man kolla längden på modellerna? Det är ju lite trist om man får den och så är den 10 cm för kort - inte så lätt att fixa till...

• Qozze

Hej igen! Hur går det för alla?
    Jag har börjat få ett rejält sug på klänningar och sitter och spanar runt på nätet efter snygga modeller. Jag har fått för mig att en modell med halterneck skulle passa mig bra (och inte en så "tung" modell), men det är inte så lätta att hitta, är det någon som har några bra tips på var man kan hitta en klänning med snygg halterneck?

• Qozze

~vinterbrud~: Tack för tipset. Kik ser ut att ha en hel del åt det håll jag hade tänkt mig i klänningsväg. jag vill inte ha en tung sidenklänning utan hellre en enklare modell med "lagom" vidd i kjolen. Har ju inte provat några klänningar ännu men jag föreställer mig i alla fall att det skulle passa mig bra

Gotland: Roligt att se att du har hittat hit med! Har du börjat med vinterkappan ännu? Hittat tyg och mönster?

ja2007: Wow vad du har hunnit med mycket! Nu känner man sig helt plötsligt lite oorganiserad...

• Qozze

Du får kanske försöka kombinera flera mönster för att få till det rätt. Såg en snygg kappa på en klänning igår föresten. Men den var av siden och satt "fast" i klänningen.

Jag har faktiskt inte sett Kik's sida förut, men där fanns en del snygga klänningar. Speciellt den på första sidan gillade jag. Hade väl egentligen tänkt något med lite tyll i kjolen men thaisiden var ju supersnyggt!

• Qozze

Hehe, ja jag hoppas att man hittar en klänning som lyfter fram de rätta sakerna!

Det låter som om du är duktig på att sy. Jag kan sy rätt då bra bara jag har något slags mönster att följa, men jag skulle aldrig kunna skära till något snyggt utan det. Har du köpt tyg ännu eller satsar du på lakan först (smart iofs om man inte har ett mönster klart)?

• Qozze

abbie80: Vilken snygg kappa du hade hittat! Vilken typ av klänning ska du ha till den? Antar att man inte kan ha alltför stor vidd i kjolen?

Svar på tråden Januari-Februari 2008