Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

c_t: Har också haft funderingar på Sonja Aldens låt. Får se om det blir en av våra låtar. "Ett liv med dig" med the real group är en annan som jag gillar skarpt.

Gotland: Tack för tipset, ska definitivt kolla in Matton för papper, och så panduro förstås. Någon som vet var man hittar brads föresten? På panduros hemsida såg jag några varianter men inte som jag ville ha...

Snöflinga76: Åh, vad mysigt med en liten bebis, grattis! Vilken tur att du har ett bröllop att planera, då blir nog väntan inte lika lång - passa på att fördriv tiden med att leta tips och ideer på BT Själv stod jag knappt ut den sista månaden, den gick såååå långsamt... och man var ju stor som ett hus med

• Qozze

Jo, jag är ute efter "stift-liknande" prylar som kan hålla ihop papper (som trycks igenom dem). Då ska jag kika efter dem på Matton. Behöver band och något snyggt papper också så det kan jag säkert hitta där med.

Förstår att du inte vill ha den låten om den förknippas med ett ex. För oss är det som tur är tvärtom, när vi först träffades så spelade jag den jättemycket. Så den passar nog alldeles utmärkt. M2b gillar den också

• Qozze

c_t: Jag måste stämma in i alla andras beröm. Den svarta klänningen sitter verkligen som ett smäck på dig. Skitsnyggt!!!

Jag blir sååå sugen på att fixa min egen klänning. Snart semester, bara tre dagar kvar nu...

Hur har ni andra gjort med ringar, har ni bestämt vad ni ska ha ännu?

• Qozze

~vinterbrud~: Har inte bestämt mig för kläninng ännu, vill prova vilken modell som passar mig bäst först. Men denna är jag ganska så sugen på (fast bandet ska nå ända ner till golvet):
    www.kanacca.com/shopexd.asp
    Annars är jag lite inne på något med halterneck, men jag har inte hittat så många bra modeller för det ännu.

• Qozze

Vad spännande att höra om alla inbjudningar. De där askarna lät som en riktigt bra ide. Jag ska också försöka få ändan ur med inbjudningarna. Fick äntligen semester idag så nu ska här börja pysslas. Ska bara ta en minisemester med familjen först.

Apropå karlar. Jag frågade min m2b vad han känner för att hjälpa till med (Ja, eftersom han hittills inte har gjort mycket alls). Då säger han att "ja, jag kan väl hjälpa till att göra inbjudningarna sen..." Och det var liksom allt. Hmmm, han är nog inte rikigt inne på samma spår som mig. Han är en sån som alltid ska vänta till sista minuten med allt ("det löser sig"-stilen) och det är verkligen inte jag. Jag vill ha allt planerat i god tid innan, och speciellt när det gäller vårt bröllop!
    Visserligen brukar han titta på det jag hittar/visar och säga vad han tycker men han tar inga som helst initiativ själv när det gäller detta tråkigt nog. Tror att han tycker som jempan's m2b att det är så långt kvar. Men 6 månader går ju fortare än man tror...

• Qozze

abbie: Vi har inte bestämt till 100% var vi kommer att hålla vigseln ännu men det blir inomhus vid någon brasa (antingen uppe på fjället eller i en annan del av huset där vi sedan ska ha festen). Vi kommer förmodligen att ha kramkalas inne i anslutning till brasan.

När det gäller bordsplacering så kommer vi inte att ha något honnörsbord. Beroende på hur det funkar med lokalen så kommer vi att ha små grupper med bord (runda eller kvadratiska) med typiskt 8 pesoner per bord. Ett annat alternativ som m2b kom med är att vi gör en solfjäder av ett antal bord och vi sitter vid knutpunkten. Skulle kunna bli ca 6 bord med 10 pers vid varje bord. Ska rita upp förslagen och höra med restaurangen om vad som blir bäst för dem.

Hur har ni tänkt att göra?

• Qozze

_golden_: Ja, vi ville ha det lite mer "avslappnat" och undvika ett honnörsbord. Så då känns runda bord som ett bra alternativ.

abbie: Hur stort honnörsbord ska ni ha? Ni kanske kan få plats med dina föräldrar och m2b's bästa vänner och kanske dina med (eller tärnan). Det gör väl inget om man blandar familj och vänner där. Själva vill vi helst sitta med våra bästa vänner (tärnor/marsalkar), får se om vi får ihop det med bordplaceringen så småningom. Tänkte sätta våra föräldrar tillsammans vid ett bord nära oss också. Så det blir lite otraditionellt för vår del.

Miamaja: Välkommen till tråden! Kul att du hittat hit. När och var gifter ni er?

• Qozze

Hehe, nu menade jag inte att det skulle vara mer stelt med honnörsbord, utan mer som Gotland skrev; vi vill inte ha det så formellt. Sen så tror jag att det är lite som du skriver golden - att det är mindre risk att någon hamnar utanför en diskussion om man har mindre grupper.

Gotland: Kul att ni har varit vid ruinen igen. Och det är nog bäst att hålla i sig i den trappen, det kan ju vara halt på vintern med!

• Qozze

Hej Snöflinga! Vad kul med ringar. Vi har inte börjat titta på det ännu, men det blir väl av till hösten hoppas jag. När är det dags för förlovning/bebis?

Jag skulle gärna komma på ett bröllop/dop med den menyn du föreslår. Smörgåstårtor är matigt och dessutom festligt. Sen så har ni tilltugg till drinken och tårta efteråt. Jag tycker inte att det känns futtigt alls! Om ni har dop och käket på eftermiddagen (istället för senare på kvällen) så tror jag inte att någon reagerar på det heller. Smörgåstårta känns ju lite mer som eftermiddagskäk, alternativt nattmat, tycker jag. Fast vi bjöd förstås på det som "middag" (tillsammans med annat tilltugg till drinkarna och snacks på kvällen) när m2b fyllde 30 för några år sedan. Men då skrev vi i inbjudan med vad vi skulle bjuda på. Tror att alla tyckte det räckte, det fanns i alla fall massor kvar till oss dagen efter.

Svar på tråden Januari-Februari 2008