• *annika*

Gravid?!

Vad va det för känsla som gjorde att du förstod att du va gravid?
    Va det ett vanligt symptom eller va det en innre kännsla?

• Svar på tråden Gravid?!
  • Fru JB

Jag lider med dig. Har inte mått illa men hade så lågt blodsocker imorse att det tog över två timmar innan det kändes bra. Var matt och darrig. Men nu känner jag mig ok. Lite orolig för att varje morgon blir så här. Just nu är det semester så jag behöver inte stressa upp på morgonen. Men när jag ska till jobbet går det ju knappast att komma mitt på dagen.

• Marskatten

Vad kul att hitta en tråd med er som verkar befinna er i samma "symptomsfär"! . Jag är inte riktigt säker på vilken vecka jag är i. Enligt "normala", "säkra" tecken skulle det väl vara vecka 6-7 men både jag och min man tror att det lutar mer åt vecka 9-10 någonting då sannolikheten är större att det hände i juni och inte i juli. Jag hade dessutom flera symptom i början av juli som verkligen fick mig att inbilla mig att jag var gravid. Trodde dock som vanligt att jag inbillade mig. Hade jätteont i brösten och kunde inte ligga på magen vilket jag alltid gör och jag mådde lite illa. Nu har detta tilltagit mer och mer allteftersom och när mens helt uteblev i juli var det bara att testa och det blev plus!

• Pillisen

Fru JB. det har faktiskt blivit lite bättre...men man får absolut inte stressa upp sig känner jag. Då kommer det direkt tillbaka. Magen värker inte längre men den känns lite konstigt..men å andra sidan är väl inte det så konstigt när det ska börja växa mer och mer för varje dag nu.
    Vilken vecka är ni i?

• *annika*

Roligt roligt...!!!!!
    Jag har inte fått min mens.:)
    Brösten har ömmat nu i 14 dagar och dom känns bulligare på något sätt, pluss molverkar jag har trott att jag ska få mens i fyra dagar nu.
    Ska ta test i morgon hii..hiii..!
    :)

• emmtil

*annika* hur ha de gått för dej?
    Själv vilj ja väldigt gärna bli gravid igen!! hoppas hopas vi inte behöver försöka länge!

• Fru JB

*annika*: Hoppas att du får ett plus! Skriv och berätta hur det gick.

• *annika*

Åhh jag är såå lycklig!
    Det är ett litet liv i min mage.

Jag kunde inte låtabli att köpa boken "Ett barn blir till" den är så rolig och itressant att läsa.
    Min man och jag har högläsning för varandra nu..

Men vilka molverkar jag har i äggstockarna på kvällarna det hugger till så jag viker mig och sen poff borta.
    Tur det...!

• Brud i Thailand....

Hoppas det är ok att låna tråden lite..men på tal om att veta...
    kan man kolla på något sätt så att allt står rätt till med hormoner och liknande? Kanske ta ett prov på mödravårdscentralen eller så?
    Vi vill gärna planera in det lite men man vill ju inte vänta för länge ifall om att man behöver någon behandling för att höja oddsen.

• diorlover

vi hade försökt i några månader och med två missfall bakom oss. men jag drömde att jag plussade och att jag ahde ett litet liv i magen och en vecka senare så kom inte min mens dagen den skulle är alltid punktlig annars så gjorde jag ett test å jag var gravid.. jippie :D och nu är vår son 6 mån

• Rugbytjej

GRATTIS *annika*!! Hur långt gången är du?

• emmtil

*annika* STORT GRATTIS!!! Visst e de en härlig känsla man har när man vet att de e en som bor o lever där inne! Säger bara NJUT AV TIDEN! 9 månader kan kännas länge... men vipps sen har du en liten i dina armar o de e den lyckligaste stunden i hela ens liv o de e helt fantastisk!

• diorlover

brud i thailand:
    man måste ah försökt ett år utan att bli gravid innan dom kollar chanserna för en gravidtetet.

• hedera

Hejsan!
    Nej man måste inte försökt bli gravid i ett år för att kolla att allt är ok. Men om ni inte ens försökt bli gravida finns ingen anledning att undersöka den saken. Annars kan ni söka privat fertilitetsklinik. KK är annars dit man vänder sig. Är man under 30 är ett år helt normalt att det tar. Är man över 30 ska man inte vänta så länge innan man söker hjälp. Vid 38 kan man inte längre få landstingshjälp till ivf (provrör) Det kan i många landsting vara lång kö till ivf så vänta inte för länge om du börjar komma upp i åren. De allra flesta blir gravida inom ett år från start. Massor med lycka till till er alla som vill få barn... /från en tvåbarnsmor med vilda barn!!!

• Brud i Thailand....

Tack för svaren, det känns bra att veta lite. Man längtar ju lite o vet att klockan går men det finns så mkt man vill hinna göra och få ordning på först.
    Och grattis till er alla och särskilt diorlover!

• diorlover

vill bara påpeka att om man haft ngt slags preventivmedel piller och liknande kan det ta upåp till åtta månader innan dessa hormoner försvinner så därför kan det vara svårare att bli gravid... för att förbättra era chanser prova med ägglossnings test eller räkna ut på internet när de bästa dagarna för samlag.Börja ta Folsyra redan nu. det ska man ändå äta när man är gravid..Badå du och mannen, det är oxå bra om mannen äter zink och järnrik mat/tabletter för dom små simmarna..

• *annika*

Hej hej alla!
    Jag är nu inne på min 6 vecka!!
    Det har inte hänt så mycket ännu men ömma bröst har jag och kissenödig blir jag mitt i natten typ vid 02.00 när man borde sova som bässt. Vilka veckor är ni i!!

• abbie80

Hej! Har ocksa precis fatt reda pa att jag ar gravid och gar in i vecka 6 denna vecka jag med
    Nu till kruxet, vi gifter oss inte forran i januari sa jag kommer att vara i sjatte manaden nar vi val star framfor prasten...
    Jag har redan kopt och fatt hem min brudklanning och hoppas nu innerligen att den pa ngt satt kommer att passa i januari!
    Vi bor utomlands och vore det inte for att vi har langvaga gaster som redan bokat resa sa skulle vi nog ha skjutit fram vigseln men nu blir det som det blir

Finns det ngn har ute som gift sig m magen i vadret eller som liksom jag har det framfor sig??

• Fru JB

Grattis *annika*!

Det där med kissnödig känner jag igen, var faktiskt ett av de första symtomen (innan plusset) men jag trodde bara att jag var skengravid. Men icke, är nu i vecka 9. En del dagar är bra, andra mår jag pyton, men vad gör det när man vet varför.

• Rugbytjej

Isa27

Jag gifter mig nu på lördag och jag är i v19! Var orolig att klänningen inte skulle passa, men sist jag provade (en vecka sen) satt den bra (lite svår att stänga dock, hihi). Min mage är ganska stor dessutom, men sen så hade klänningen i och för sig en del plats över. Passar inte klänningen du har nu kan du ju köpa en ny. Ingen idé att stressa upp sig för det och tycker absolut att ni ska hålla bröllopet som planerat.

Jag är så lycklig!

Svar på tråden Gravid?!