Gravid?!
Vad va det för känsla som gjorde att du förstod att du va gravid?
Va det ett vanligt symptom eller va det en innre kännsla?
Vad va det för känsla som gjorde att du förstod att du va gravid?
Va det ett vanligt symptom eller va det en innre kännsla?
Fru JB: Visst är det jobbigt. Det blir värre på em/kvällarna också tycker jag.
Igår mådde jag så dåligt, illamående och konstig i magen. Idag är det lite bättre. Fortfarande lite illamående och har ingen direkt matlust.
Men tack och lov har man inte behövts kräkas. En kollega till mig kräktes i 9 månader hela dagarna, under båda sina graviditeter. Usch det vete tusan om man skulle klara (fast man gör ju det på ngt konstigt sätt)
Känner mig konstant trött också. Sover en bra stund när jag kommer hem från jobbet. Man blir ju inte piggare på dagarna heller när man är ensam kvar på jobbet.
Men idag har jag bestämt mig för att ta ½ ledig och sen är det semester torsdag- fredag. Sen är det bara en vecka kvar innan det är semester dags
Tur att jag inte mår illa ännu!
Ni andra som är gravida el. berättat om när ni blev det vilken vecka är ni i el. när fick ni barn?
Kanske någon som vill följas åt?
Är det bara amerikanare som alltid kräks vid graviditeten?? Det låter som allt det är långtifrån alla som kräks..
Det tror jag inte, vet många som mått pestilla. Däremot har jag inte forskat närmare i huruvida de kräkts eller inte.
Då jag har fobi för kräk, kommer jag verkligen kämpa emot vid ev. illamående.
Min kollega kräktes i 9 månader under båda sina graviditeter och då inte bara på mornarna utan flera gånger per dag. Inte avis.
Hoppas man slipper det
Jo man behöver ju alla kalorier man kan få i början på graviditeten så det är ganska olågist att man kräks..!
Jag som redan är ganska mager det skulle gå illa för mig..!
Jag har gått upp några kilo det kanske kan hjälpa till så att jag blir gravid. Vi får se.
Denna vecka som gått har jag mått pyton. Usch..haft ont i magen och mått illa men inte kräkts. Men det hade nog varit skönare än att ha magont hela dagarna. Idag är det lite bättre. Fick pallra mig til jobbet ändå. Ringde till vårdguiden för att höra så att ingenting var fel.
Sköterskan sa att jag behövde äta mer goda bakterier så som proviva osv...ska ev gå förbi apoteket också och köpa ngr tabletter som hon rekommenderade. För nu orkar jag inge mer. Men det fick man väl för att man mådde så himla bra tidigare.
Min M2B har iallafall ställt upp och passat upp på mig till 110% vilket känns toppen. Hämta det hämta det hihihi. Känns lite elakt ibland men vad ska man göra när man inte kan röra sig från sin fosterställning.
Sköterskan sa att du kan hälsa det till din man att det är rekommendationer från mig att han ska fortsätta passa upp. ;o) hihi jätte trevlig sköterska
Åhh stackare! Igår mådde jag pest, men med åksjuketabletter blev det bättre och idag mår jag bra.
var på hälsokost och köpte lite goda bakterier tillskott. Får se om de hjälper...mår inte så illa idag iallafall men har ont i magen.