Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008

Hallå!! Är det här ni håller hus. Har helt missat att vi gått över till denna tråden. Tyckte det var lite dött på den gamla.

• Virvel

Håller på att ringa runt till alla Nixaförsäljare i Sverige i jakten på klänningen som jag tycker så mycket om men det verkar helt kört.
    Den finns inte i Stockholm, Gävle, Västervik, Kungsbacka osv, osv.

Jag kommer säkert att hitta en klänning som jag passar i och tycker om. Det hade bara varit kul att få prova den.

Hur går bröllopsplanerandet för er?

Jag fick mitt paket från Panduro. Hade beställt handgjorda papper till pärmen på festprogrammet men blev inte riktigt nöjd. Det kändes som att ta i lite finare dasspapper
    Får försöka hitta några andra. Vi ska ha vitt, silver och eventuellt någon rosa nyans som gärgtema. Orginellt va?!
    Är det någon som har tips på snygga papper till festprogrammet?

• Virvel

Lakrisbat
    Om priset är dyrt eller inte beror lite på lokalens utseende tycker jag.
    Är det en gammal byggnad med anor långt tillbaka i tiden så tycker jag att det är värt mer än om det "bara" är en lokal.

• Virvel

Lakrisbat
    Då var det ett jättebra pris.
    Vi kommer att betala ca 35 000 för trerätters, tre glas dricka, kaffe, tårta och avec för 40 personer.
    Då ingår all servering,städning, diskning m,m.

• Virvel

Undrar om alla har hittat hit från gamla tråden??

Nästa tisdag ska jag och svärmor ta en tripp till Kungsör och kolla på vigselring.
    Ska prova ut flera olika som jag tycker om och när det sen börjar närma sig kommer jag att beställa i butikens internetbutik.

Vi har pratat om att vi ska svänga förbi Ruths brud i Västerås på hemvägen.
    I så fall är det dags för första kollen och provningen av brudklänningar. Där har dom alltid klänningar till halva priset då dom aldrig hyr ut en klänning mer än tre gånger. Det skulle vara bara om jag hittade någon bland dom.

Spännande!!!!

Nu har vi tillfrågat m2b kompis om han vill vara toastmaster och han tackade ja. Jag ska fråga min bästa vän om hon vill vara värdinna.

Hur ska uppgifterna fördelas mellan toastmaster och värdinnan?

• Virvel

Madeleene

Jag blir jättenyfiken på klänningen. Jag har sett att många har valt den modellen men när jag har tittat på Nixas hemsida så ser det ut, precis som ni sa innan här, som om hon vore gravid.
    Tycker det är snyggt utan axelband eller liknande men tror inte att jag passar i den modellen eftersom jag har liten B-kupa. Jag har fått för mig att det kommer att se alldeles tomt ut i överdelen.

Emkalo:

Jag får inte tag på klänningen. Ringde till Ingvors i Norrtälje idag och hon har nästan alla Nixas modeller. Hon hade haft "min" modell men den fanns inte kvar längre. Hon tykckte att jag skulle ringa till NIxa på måndag och höra om dom har den i lager men jag tror att jag hoppar över. Jag kommer att hitta min drömklänning ändå. Hoppas jag

Är det någon som vet om det går att lyssna på olika brudmarscher på nätet?

• Virvel

Emkalo
    Glömde svara på din fråga om vigselringen. Det är Jempguld vi ska till. Va kul att ni är nöjda med era ringar därifrån. Dom verkar ha så pass bra priser så jag tjänar på att sitta och åka 17 mil tur och retur än att köpa den på tex Smycka.
    Jag skulle kunna beställa direkt på nätet men då är jag rädd för att den inte passar ihop med förlovningsringen och då blir det helt plötsligt inte så billigt längre.

• Virvel

aug08
    Be strong! Själv kunde jag inte motstå bröllopstidningarna som finns ute för tillfället.
    Har lusläst dom flera gånger

Jag kommer inte att visa min klänning innan den stora dagen. För mig känns det lite mer speciellt så.

• Virvel

aug08
    GRATTIS!!! Vad kul att ni fick kyrkan det datumet.

Jag kommer inte ihåg om du har länkat till festlokalen innan. Är lite nyfiken på hur den ser ut. Alltid kul att se vad ni planerar.

• Virvel

8108
    Vi har 40 gäster på vår lista. Då är alla vänner med respektive plus våra närmaste i respektive familj inbjudna.

M2b har bara en syster och hon sitter i rullstol och är gravt handikappad så hans familj är inte så stor.

Själv har jag tre syskon (med respektive och tonårsbarn). Så det blir mycket familj från min sida och många kompisar till m2b.

Svar på tråden Augustilistan 2008