Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008

Cia-bruden

Ta inte illa upp nu men känns det inte lite konstigt att gifta sig om båda inte vill??

Fast det är konstigt med killar. Min m2b var också så för några år sedan. Han ville skaffa barn men inte gifta sig. För dom är det liksom en större grej med giftermål än med barn. Barnen har vi ansvar för hela livet medans du som gift bara kan gå skilda vägar. Det är inte alltid man förstår sig på grabbarna.

Nu har vi två barn och som ni vet så blir det giftermål nästa år och båda är engagerade i planeringen.

• Virvel

Emkalo

Jag var 28 när jag slutade med p-piller (fyller 30 i höst)och det tog tre år för oss innan vi fick vår pojk. Inget fel på någon av oss. Så man vet aldrig hur lång tid det kan ta. När pojken var tio månader så körde vi igång igen och jag blev gravid på första försöket. Ibland är kroppen bra konstig

• Virvel

Det ska stå 25 år när jag slutade med p-piller.

• Virvel

Emkalo

Jag har inga problem att prata om det utan det var så jag klarade av att ta mig igenom dom tre åren det tog att bli gravid. Pratade med många om vårt problem och det är faktiskt vanligare än man tror att inte kunna bli med barn. Vi gjorde utredning och gick hos repoduktionscentrum på Akademiska i Uppsala. Gjorde en inseminering (låter som en kossa) som inte tog. Blev naturligt gravid men fick missfall i vecka sex och några månader senare så skulle vi påbörja behandling för provrör men då blev jag naturligt gravid igen.

Det konstiga är att dom inte hittade något fel på någon av oss utan det kallas för oförklarlig barnlöshet. Som alla andra utgick vi också ifrån att vi inte skulle ha några problem med att skaffa barn. Det värsta var när folk efter något år sa åt oss att sluta tänka så mycket på att vi ville ha barn, att det var därför vi inte blev gravida. Det dom inte tänkte på var att vi var som alla andra par i början. Det var först när det hade gått ett år som vi började fundera på varför det inte blev något.

Som du skrev så blev det en chock när jag blev gravid med andra bebisen. Nu är hon sju mån och det har varit jobbigt med två så tätt men så efterlängtade.

• Virvel

Men dom var så efterlängtade ska det stå. Dags att gå och sova kanske??

• Virvel

Vi funderar på att köpa handgjorda praliner till våra gäster. Kan vi lägga dom på tallrikarna, fint inslagna, så att dom ligger där när gästerna sätter sig till bords? Eller när ska man ge dom denna lilla gåva?

• Virvel

brud_aug08

Jag har parat med flera som har vana från bröllop och om man har sittande middag så tar den betydligt längre tid än vad man tror.

Trubaduren som vi bokade sa att en trerätters plus kaffe och tårta med lite tal och annat brukar ta ca tre-fem timmar.
    Jag tycker det låter som jättelång tid men läste i en tråd här att den middagen hade tagit från kl fem till halv elva!!!!

Tycker det är jättesvårt att lägga upp ett tidsshema.

Vi funderar också på att ha lyktor ca fem stycken som vi tänder och skickar upp i luften på kvällen när det har blivit mörkt. Tror att det kan vara ett trevligt avbrott i dansen och alla får gå ut och hämta frisk luft
    Det som kan vara problemet är att det var sådana lyktor dom skickade upp i luften när dom hade minnesstund efter tsunamin. Vet inte om dom flesta sammankopplar lyktorna med sorg?
    www.khomloy.se/webbshop.html

Bridesilly
    Nyfiken i en strut vill som vanligt ha en länk till korten du har fått prover på.

• Virvel

Ha, ha. Såg att jag hade skrivit att jag har parat med flera!!! Blev visst lite tokigt.

• Virvel

bridesilly

Åh, dom var superfina. Verkligen. NU vill jag också ha dom istället, byta färgtema m.m, m.m. Hur ser dom andra ut ifrån Calligraphen? Antar att dom är dyrare?

Undrar om ni vet någon butik på nätet som säljer favoraskar?

• Virvel

bridesilly

Dom två första var fina. Den sista länken var inte riktigt min stil. Jag tycker att dom du länkade till igår, dom gröna är dom klart finaste.

Svar på tråden Augustilistan 2008