• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Här står det stilla. Troligtvis eftersom magen gör detsamma och så verkar jag samla på mig vätska under ägglossning. Men, förr eller senare måste det ju ge effekt! :)

zica,
    Varför kräktes du? Äcklig smak eller illamående efteråt (pga mineralkoncentrationen)? Har du provat de knep som finns för att komma runt problemen? Så tråkigt om det inte funkar. :(

Tjocksmockan,
    Jag skulle nog inte heller trivas lika bra utan min Sprite zero! Den är ju så gott som kalorifri (1 kcal per deciliter) och jag har inte märkt något försämrat resultat. Förut drack jag till och med lightcider, som jag sedan upptäckte innehöll äppeljuice (d'oh) - och jag gick ner en hel del då också.

Det här är första gången utan cider, så jag får väl se om det verkar göra någon skillnad. :)

Jag tuggar också sockerfritt tuggummi hela dagarna och dricker te med sötningsmedel ...

bambi1,
    Skönt att det har lossnat!!

• Buslinna

Det lossnade äntligen för mig i morse. Åtta hekto ner. Skönt!

• Buslinna

Min kropp gör alltid så. Vågen står blickstilla i flera dagar, alternativt pendlar upp och ner några hekto, men aldrig under min tidigare lägsta vikt. Sedan tar vågen ett stort skutt ner, som i går när jag plötsligt hade tappat åtta hekto. :)

Oroa er inte, det är klart att ni går ner i vikt, så det kommer! Och när det gör det brukar det komma med råge. :)

Tidigare när jag har pulvrat har jag varit på väg att ge upp flera gånger för att inget händer på tre dagar, fyra dagar, fem dagar ... Men den här gången bryr jag mig inte lika mycket - jag vet ju att det kommer förr eller senare och det är alltid lika kul att se den där nya siffran på vågen. :)

I dag upprepade jag för övrigt gårdagens vikt och räknar med att jag kommer att stå stilla, alternativt gå upp några hekto, i ett par dagar innan nästa kliv nedåt kommer.

• Buslinna

Smutt,
    Så länge du mår bra så kör på! Men, det är mycket möjligt att du behöver ta tre påsar plus lunchmålet. Håll koll på vad du äter så att du får i dig det kroppen behöver!

Bambi1,
    Det är ju suveränt att stå stilla och tom gå ner när man trappar upp! :)

Snowgirl84,
    Självklart! :) Varför gick det inte bra förra gången?

• Buslinna

Här är det trögt! Pms-vecka, så jag kämpar verkligen för att hålla mig borta från all choklad. Tyvärr har jag också ordentlig sömnbrist pga mitt schema och har därför varit tvungen att droga mig lite med socker för att hålla mig vaken på jobbet.

Men, det lär fortsätta nedåt iaf.

Snowgirl84,
    Hur har det gått?

Jag har massor att gå ner, tycker jag. :) Det är nog någonstans mellan 25 och 30 till som ska bort. Pust!

Smutt,
    Bra, då slipper vi vara oroliga att du inte får i dig det kroppen behöver. :D Hoppas att det fungerar bra också och att du mår bra på det? :)

• Buslinna

Jag kör kombinerat och hinner knappt med att sova ordentligt just nu. Hoppas att det blir bättre snart. :)

Nu ska jag utomlands på bröllop! Jobba på alla duktiga så hörs vi snart igen!

• Buslinna

Tillbaka. :) Vågen har varit rätt lydig (endast plus 0,9 och då lär ju en hel del vara vatten) trots rejält festande i helgen och jag har nu återgått till kombinerad kur. Ska nog köra rent i helgen och sedan kombinerat nästa vecka, eventuellt längre.

Många nya ansikten här - kul! Och det verkar gå bra för alla också - ännu roligare! :)

golden,
    Innehåller inte crabsticks socker? Om du inte redan hört det så kan det vara bra att tänka på att inte träna annat än lågintensivt när du bara äter pulver, eftersom kroppen inte får energi tillräckligt snabbt och därför bryter ner muskelmassa.

• Buslinna

myggpippis,
    Härligt med en veteran! :) Hur länge pulvrade du när du tappade 25 kilo? Det är alltid peppande att höra hur det gått för andra när man håller på.

Och bra jobbat som hållt vikten också!

• Buslinna

myggpippis,
    Grymt bra jobbat!! :) Och vilket veckosnitt du hade, över två kilo per vecka! Alltid lika kul att höra andras framgångshistorier också. :)

Nu har du kanske redan sagt det, men jag är jättetrött efter en lång dag och minns isf inte det - hur mycket vill du gå ner den här gången?

• Buslinna

Tessan,
    Alla är vi olika och en metod passar inte alla. Jag mådde inte bra när jag provade viktväktarna - och det har jag gjort ett antal gånger.

Första gången jag satte igång med cambridge mådde jag illa i ett par timmar, sedan mådde jag bra igen. Och jag har varit betydligt piggare och gladare varje gång.

Du får självklart tycka och vara hur arg du vill (och jag får tycka att det är onödigt och dumt), men om man uttrycker sina åsikter som om de vore sanningar får man vara beredd på mothugg. Du kan ju exempelvis ta upp dina åsikter om VLCD som skadliga med Stephan Rössner och Karolinska som arbetar med metoden.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7