Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

Saffranin

Gästboken: mindre sidor än A4, då tipsar jag dig att ändra inställningarna på skrivaren. (vi har A4 för enkelhetens skull men vi har gjort så att två personer kan skriva på varje sida)
    Frågor till gästboken: namn,civilstatus,kommer ifrån,relation till brudparet,Beskriv bp med 3 ord,Vad gör bp om 6 år,Bevingade ord till bp,Dagen/kvällens höjdpunkt.
    (vi hittade dessa frågor och fler via BT)

Oj vad många o.s.a:n ni har fått! Vi har knappt fått 20 st. Känns b*js rent ut sagt.Men min m2b glömde säga att hela hans släkt lider av telefonskräck.Och när vi påpekar detta för hans mamma & pappa så skyller de på semestertider. Visst är det semestertider men har folk semester i 2 månader??
    Känns som att stämmningen runt vårt bröllop har blivit så tryckt eftersom vi vill att folk ska o.s.a.

• Andie

lillamillan
    Vi tänkte skicka ett sms till de som inte svarat en vecka innan o.s.a:t går ut och påminna dem om att tiden börjar ta slut.
    Och det är ju ca 3 veckor kvar tills dess.

Hoppas du hittar en fisör som tar sig an ditt hår. Lycka till

• Andie

lillamillan
    Vi valde 6 oktober eftersom vi ville gifta oss på hösten. Och den dagen förra året var fin. Jag är ute efter att träden ska se höstiga ut så att det syns på våra bilder.

Saffranin
    Har du någon som kan hjälpa dig med programmen eller sitter du helt själv. Vi tog hjälp av vår toastis och det kändes mycket lättare då eftersom vi hade stirrat oss blinda på det hela.
    Så om du själv känner för det så ta hjälp av en tärna/bestman,toastis osv det blir lättare om man har fräscha ögon ibland.
    Lycka till

• Andie

Saffranin
    Okej tja då kanske det kan bli lite problematiskt. Men pyssla är ju kul. Vi ska inte börja med våra festprogram förrens vi vet hur många som kommer. Och idag ska vi på min m2bs kusins bröllop. Och vi tror att folk kommer säga till oss då att de kommer. Jag tycker det är väldigt ofint mot brudparet (som står för bröllopet vi ska på)
    Har du några bra idéer på hur man på ett fint sätt kan säga att de ska ringa oss istället?

Som lillamillan sa så finns det ju mycket fina grejjer på Lindex och de brukar ju ha alla sorter även om man är stor bystad eller liten bystad. Dit ska iaf jag gå och kolla lite närmare.

Blommor. Jag har bestämt vilka blommor vi ska ha redan. Det gjorde jag samtidigt som vi bestämde tema. Min plan är att åka runt till matvarubutiker och inhandla blommorna dagen innan bröllopet. Binder även min egen bukett och i den ska jag ha röda rosor, nejlikor och hjärtan-på-snöre. Men den sist nämda växten får jag nog köpa på Plantagen tror jag.

• Andie

lillamillan
    Tja jag vet inte om jag kan göra en egen bukett men jag har iaf tänkt försöka, länken som jag hittade bra info på är iaf
    www.blommorhemma.se

Hallå tjejer!
    Jag har lite funderingar nu som ni kanske kan hjälpa mig med. Lekar på festen?
    Var på ett bröllop i lördags och de hade lekar för gästerna. Vi funderar på att ha lite sådana också. Har ni några förslag på lekar och kommer ni att ha sådana på era bröllopsfester?
    Nu är det bara 53 dagar kvar

• Andie

lillamillan
    Nja det hade jag inte tänkt. Känner mig faktiskt ganska säker. Och jag kan säkert ta hjälp av min syster om det skulle behövas.Hon band nämligen sin bukett när hon gifte sig för ett par år sen.

• Andie

lillamillan
    Det låter ju bra och jag hoppas att du hittar fina örhängen och nåt vackert att ha i håret.

Saffranin
    Vi satt tillsammans med vår toastis i natt till 02:00 och planerade, det var lekar,blommor, tal osv. Det var kul men jag kan reta upp mig lite på henne ibland eftersom hon vill bestämma lite väl mycket men som tur är så är det fortfarande vi som bestämmer!
    Men jag har samma känsla som dig, hur tusan ska man hinna allt. Och det verkar som att de som ska hjälpa till tar det lite manjana-manjana och det kan jag reta upp mig på med!!!

Men lite roliga saker kan jag berätta iaf. Idag så har jag köpt undisar att ha på bröllops dagen osv.
    Å sen så har vår präst ÄNTLIGEN hört av sig och hon verkade väldigt trevlig och sen musiker har även blivit bokad. Så nu behöver jag ju inte stressa över det mer.

• Andie

Jag tar 100 inlägget!!

6 okt 2007
    läste om din tårta den lät mycket god faktiskt.
    Själv funderar vi på någon sorts hallon och choklad tårta. Men vi ska nog inte ha någon överdrag av marsipan eller sugerpasted. Jag tror det blir en sorts smörkräm/vaniljkräm.
    Det är min syster som ska baka tårtan.

• Andie

Måste fråga er.
    Vilken ställning har ni till att påminna sina gäster om att o.s.a:t går ut via sms.
    Vi funderade nämligen på att via sms påminna våra gäster att det går ut en vecka före sista datumet.
    För av 47 inbjudningar så har vi 25 st som inte har svarat ännu.
    Jag undrar nu om det kan uppfattas ofint att påminna dem?
    Och jag är har den inställningen att man inte ska påminna dem efter o.s.a:t har gått ut eftersom då är det ju för sent.

• Andie

Saffranin
    Varför skulle du ha valt att påminna dem efteråt för?
    Är nyfiken på hur du tänker när det gäller sånt här.

Vi fick iaf ett o.s.a. igår så nu är det bara 24 st som inte ha svarat... det är ju lite tröst.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3