Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

lillamillan
    Det är nog inte så svårt att fixa en egen och god tårta. Bara det att när min syster förklarade i telefon verkar det jättekomplicerat men när hon skrev det i ett mail så verkade det ganska så lätt iaf... jag vet inte ska diskutera saken med min m2b igen så får vi se. Vill inte riktigt ha det här problemet så nära bröllopet...

malin&eric
    Hur ser skorna ut? Har du någon bild?

• Andie

malin&eric
    Tårtkrisen för vår del är över. Pratade med min syster igår och då löste det sig till det allara bästa.
    Igår satt jag och min m2b och fixade den stora bordsplacerings skylten som ska hänga innan man går och sätter sig vid borden. Så nu har vi kryssat av ytterligare en punkt från "Att göra listan"

• Andie

Jag börjar faktiskt bli lite stressad att saker och ting inte ska falla på plats som det är tänkt. Och att jag inte får kontakt med de människor som jag behöver få kontakt med tex fotografen som inte svarar på sina mail. Tror jag måste ringa till min m2bs faster (hon känner fotografen) Och kolla om hon kan få kontakt med honom.

Annars är jag inte nervös för själva giftemålet eller kyrkan. Där känns det som att vi är redo. Fast jag måste medge jag har inte tränat in det jag ska säga i löftena. Man vill ju inte tappa bort sig.

Och visst borde vår tråd toppa listan!!

• Andie

lillamillan
    Jobbigt att tjejen som skulle hjälpa er med tårtan inte hör av sig. Har det kanske hänt nåt??

Och det här med ris. Jag såg i en tråd här på BT där en fotograf rekomenderade pälsocker eftersom det blir fint på bilder. Och det andra stora pluset är ju att socker smälter när det regnar och då inte är farligt för fåglarna.

Och du kan vara lugn prästen kommer säga vilka papper som den vill ha. Vi frågade vår vilka det var som hon ville ha och när vi visade vilka vi hade så sa hon vilket det var. Och då gav vi henne det redan då. Präster brukar ju som sagt veta plus att de har en lugnande effekt på ens nerver när det gäller sådana saker.

• Andie

lillamillan
    Visst borde hon veta hur stressigt det kan vara och att man inte vill att saker ska strula så här på sluttampen. Jag hoppas att du får svar av henne.
    Och det här med att boka/köpa tårta vet jag inget om... men jag tror att det går om man går till ett mindre bageri som kanske inte har så mycket. Googla och kolla upp det utifall att.

Och det här med pärlsocker tycker jag att du ska kolla upp. Och sen kan du ju berätta om det gjorde ont att få det på sig eller inte.

• Andie

lillamillan
    Vilken tur att det funkade jättebra! Men en liten fråga hur har ni tänkt göra med riskasningen om det skulle regna på vår dag??
    Ska ni springa till en väntande bil i stället???

• Andie

vinrödapar
    Kul att du fick en liten möhippa iaf. Känner du dig nöjd med detta eller ville du ha nåt större??

• Andie

lillamillan
    hummm det vet jag faktiskt inte men det kanske man skulle kunna göra
    Vi hade ju tänkt att ha vårt mingel utanför lokalen men vår toastis på pekade att det faktiskt hade börjat bli kallt ute och stå ute i ca 1½ timme kanske inte är någon hit. Så vi får helt enkelt flytta in det i lokalen och hoppas på att ingen går och sätter sig vid bordet.

Ska ni fotas före eller efter vigseln?

• Andie

Saffranin
    Kul att du är tillbaka!!!

lillamillan
    Åh vad kul att höra att det finns fler som inte ska ha möhippa. Det känns bättre att veta det eftersom alla verkar tycka att jag är konstig för att jag inte vill ha någon.
    Och jag har specifikt sagt att jag inte ville ha någon. Men jag vet att min blivande svärmor och svägerska har nåt fuffens för sig.... Bara det inte blir den dagen jag tror att de blir... för jag har ett tidigt möte dagen efter med arbetsförmedlingen som jag har kämpat mig till att få!*suck*

• Andie

Lillamillan
    Visst får man hoppas på att de har hänsyn till att STÖRST går först... Det är ju så svårt att få tid med sin AF handläggare. Plus att vi kanske jobbar dagen efter så någon idée att ha den då känns lite dumt.
    Om det inte blir den dagen som jag tror så kan det bli samma dag som min m2b kommer ha sin svensexa...Vilket verkar mer rimligt då det är en lördag...

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3