Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

lillamillan
    Mycket möjligt men tyvärr är jag inte så peppad på möhippa... men det kanske har framgått av tidigare inlägg i denna tråd...
    Men som sagt man vet ju aldrig vad de har planerat.

Så vad har du/ni fått gjort idag till ert bröllop??

• Andie

Hjälp!!!
    Är det fler som har börjat oroa sig för vädret??????

jag har nämligen börjat göra det... Det är så här vi har hittat en plats utomhus intill en vik som vi vill fota oss på. Jättevackert är det men sen kom jag att tänka på, tänk om det regnar!!! Nu har jag alltså börjat bekymmra mig över om det skulle regna på vår dag. Till saken hör ju att vi inte har någon andrahands plats att bli fotade på. Och att vi vill fota oss efter vigseln pga att man ser mer avslappnad ut osv.

Nästa vecka ska vi träffa vår fotograf och nu börjar jag bli lite nervös över det här med vädret.
    Hur har ni andra tänkt att göra med era foton??
    Ska ni fotas inne eller ute?

• Andie

lillamillan
    Hmmm... jo man kan ju hoppas på uppehåll iaf. Men jag är lite nervös över vädret iaf och man kan inte hitta väder så långt fram i tiden tydligen. (jag letade igår nämligen) Men man får väl spana lite på det hela.

Vad händer i helgen för alla????
    Vi har massor inplanerat att fixa.
    * prova klänningen.
    * fixa barnens festprogram
    * träffa toastisen.
    * Färga mitt hår
    * Lyssna av solisten.
    * Skriva ut fler vigselprogram (kommer tydligen massor av folk till vigseln, som vi inte har bjudit till festen har vi fått nys om)
    * Skriva ut migelquizet.
    osv...

• Andie

vinrödapar
    Har ni inte tak på bilen?? Och då är det ju inte kallt.

Medans vi fotar oss så ska gästerna göra migelquizet. Det är 25 frågor om oss. 10 om mig,10 om min m2b och 5 om oss tillsammans. Leken går ut på att gästerna ska fråga varandra om svaren osv. Sen samlas de ihop rättas och pris delas ut till den som har flest rätt.
    Vi vill inte fotas innan för det syns så himla tydligt att man är nervös på de bilderna. Fotas man efter så ser man mer avslappnad ut och resultatet brukar bli bättre. Och att fota sig tar inte så mycket tid faktiskt, det beror på hur många bilder man vill ha. Sen fotas vi tillsammans med våra föräldrar och syskon antingen vid kyrkan eller vid lokalen. Vi ska nämligen ha kvar vår fotograf ganska länge på festen.

• Andie

lillamillan
    Godmorgon. Va kul att låten lät bra i kyrkan så att ni kan använda er av den till ert bröllop.
    Själva får vi inte tag på vår kantor så vi måste nog ringa prästen igen.... och be henne ta kontakt med kantorn... För hon svarar inte ens på telefonsvarar meddelande som hon säger att hon ska göra.(telefonsvararen säger nämligen att hon ringer upp så fort hon har tid) Lite irriterande men vi hoppas väl att hon är så bra att hon kan dessa låtar.

Vad ska ni mer göra idag förutom att skaffa matrial till placerings stenarna??

• Andie

Åh idag färgade jag håret! Blev riktigt nöjd med det.
    Färgade det med H&M´s egen färg Chestnut Twist. Det var inte särskilt svårt faktiskt. Men jag fick hjälp av min kompis som ska fixa mitt hår och smink på dagen B.

Just nu sitter jag och printar ut barnens festprogram. Ska göra 15 st och jag känner redan nu att det kommer ta kopiöst mycket tid. Och jag bara tänker på att jag har ca 58st festprogram till de vuxna kvar och de är fler sidor än vad barnens är. Galet... hur ska vi hinna?! Förstår inte varför vi skjutit på det men det har vi... *suck* måste tala med min älskling om detta....

Vad gör ni andra idag?

• Andie

lillamillan
    Va kul att ni har hunnit fixa så mycket idag. Här sitter jag fortfarande med utprintning av barnensfestprogram... *urk* vad lång tid det ska ta då... Men men det blir nog bra i slutändan....

Visst är det konstigt det här med kantorn men men... min m2b får väl fortsätta ringa varje dag tills vi får tag på henne. Annars får vår präst ta kontakt med henne.

• Andie

lillamillan
    Idag ska vi åka och träffa vår solist och lyssna av låten. Det ska bli spännande.

Jag hoppas verkligen att vi får tag på kantorn. Men min m2b får fortsätta ringa henne om han inte har fått tag på henne senast onsdag så får vi ringa prästen igen och be henne försöka.

Hmmm många,många sena kvällar ser jag framför mig den närmaste tiden. Helt totalt galet... Åsså jobb på det.... *suck* vet inte om jag kommer palla det här! Känns som en ända stor röra just nu!

• Andie

lillamillan
    Det som hägrar är ju festprogrammen till de vuxna som ska skrivas ut. Men jag och min m2b kom på en lösning nu på eftermiddagen. Vi ska bara skriva ut framsidorna själva på utvalt färgat papper och sen går vi helt enkelt och kopierar insidorna på en firma. Det kostar lite grann men det får det lov att göra för vi har verkligen inte tiden till att sitta och titta på vår skrivare just nu...
    Sen tar ju inte vikningen så lång tid och inte häftandet heller. Vi har dessutom bett vår toastis om hjälp med att fixa WC korgarna. Det mesta är fixat tror jag... men vi har lite möten kvar, tex fotografen som vi träffar på tisdag.Träffa mamman om klänningen på onsdag,serveringspersonalen på fredag och en slutlig träff med prästen innan dagen.

Måste bara komma ihåg att andas också

• Andie

lillamillan
    Vi hade i stort sett gjort klart vårt festprogram här i veckan som var, tänkte skriva ut nu i helgen men hade lite mycket att göra. Har ju ett hushåll att se efter också även om det hamnat lite i baksätet på senast pga bröllopet.

Nu ska jag dock gå och stryka av lite saker från listan som vi har gjort idag osv. Det kommer säkert bli bra...börjar bli lite pirrig också...

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3