Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Vi har bestämt kyrka och festlokal. Även färgtema och tärnorna är bestämda. Vi gör våra egna inbjudningskort som nästan är klara (inte innehållet).
Vi gifter oss den 17 maj.
Vi tittade i olia böcker när vi funderade på hur bröllopskorten skulle se ut, fick inspiration därifrån. Det har varit riktigt kul att göra egna, det blir personligt, där finns inte ett enda kort som e exakt lika dant.
Har också funderat på att börja kolla på klänningar efter sommaren... tittar lite på nätet, men det e ju inte samma sak...
Ups... idag var vi iväg för att titta på klänning, för att se vad det finns för utbud, observera att jag skrev TITTA!
Det var helt fantastiska klänningar de hade... hittade en som var helt underbar, dock skulle den eventuellt utgå från sortimentet, så det fanns inget annat att göra än att köpa den =o)
Vi kommer bjuda ca 75 som det ser ut nu...
Förutom våra familjer så är det ungefär 10 till som vet om det. Vi gifter oss den 17 maj och på fredag är det nio månader kvar =o)
JhS2008
Kul att höra att ni funderar att gifta er den 17:e maj. Trodde nästan jag var den enda i denna tråden... alla andra verkar gifta sig inna eller efter...
Vi ska gifta oss i Fässbergs kyrka (Mölndal) den är bokad, men vi har inte fått tiden än... får den inte fören i oktober. Festen ska sedan hållas i Partille.
Var någonstanns ska ni gifta er?
JhS2008
Linköping är en fin stad. Ja, nu kan vi stötta varandra fram till vår stora dag. Imorgon är det 9 månader kvar =o)
Vi tror också att grönskan ska ha kommit igång då. Kyrkan ligger på en kulle omsvept av träd och buskar, tror det kan bli fina bilder =o)
Vi har kommit rätt långt i planeringen, tror jag...
Kyrkan är bokad. Festlokalen är preliminärbokad, men ska kontakta de snart och boka den helt.
Har gjort egna inbjudningskort som är klara... bara det svåra kvar... vad det ska stå i, men det behöver vi inte tänka på riktigt än. Har börjat göra våra placeringskort. Min kläning är köpt. Hotell för bröllopsnatten är bokad.
Ja, det var väl så långt vi har kommit... härnäst är det fotografen som ska bokas...
Men det går verkligen i perioder. Ibland planerar man mycket och nu har vi inte suttit på ett tag. Skönt att man kan ta det i ett lungt tempo.
Hur långt har ni kommit?
*BRÖLLOP I MAJ LISTA*
Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
Bella77 - 10 Maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
JhS2008
vi har gjort dubbelvikta kort av ljuslila kartong. Sen har vi satt två rader lodrätt med mörklila band. Sen har vi satt ett rött hjärta (som har en kant med små röda pärlor) mitt på kortet. Bakom hjärtat kommer en blomstjälk, sm har vita blommor. Det e inte lätt att förklara, hoppas du förstår.
Vi har också nu bokat fotograf, känns skönt. Ska bara komma framtill var vi vill fotograferas.
Hej!
Vi har bokat kyrka och gett önskemål om präst (präst och tid blir klart i oktober). Resturang e preliminärbokad, ska kontakta dem i dagarna och boka den helt =o) Fotograf är bokad och hotellrum för natten är bokad =O) Vår inbjudningskort är färdiga (dock inte innehållet)och vi har börjat göra placeringskorten. Vi har börjat lägga en grund för festprogrammet. Min kläning är köpt. Tärnor är till frågade. Hmm tror det var så lång vi har kommit...
Oj, solist kanske man ska börja tänka på. Var hittar man dem?