Inlägg från: lottis84 |Visa alla inlägg
  • lottis84

Maj 2008

Hej och välkomna alla nya majbrudar.
    Jag har letat fram vår lista, den var inte lätt att hitta, vi har skrivit flitigt. Ni kan väl skriva in er!

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro

• lottis84

Bella30: Var någonstans är det bröllopsmässa i helgen?

Bella30 skrev 2007-09-25 18:38:07 följande:
    Jag känner mig inte det minsta stressad jag...Har bara bokat kyrka & herrgården som bröllopsmiddagen skall hållas på.Men på lördag är det "Bröllopsmässa" och då hoppas jag att jag skall få en massa bra idéer!Men klänningen väntar jag med till februari -08... Vill gå ner i vikt lite först.Kram Bella
  • lottis84

Hade bjudit upp mina föräldrar och min blivandes föräldrar till helgen för att prata bröllopsplanering!!! men så har de blivit sjuka i båda familjerna, så tradigt Så nu får vi skjuta upp det...

Vi kommer ha DJ på festen.

• lottis84

Vi har inte heller bestämt toastemaster än. Vi har våra funderingar men har inte frågat dem än, troligtvis kommer vi ha två. Tror inte vi kommer lägga så mycket på vår dem mer än hålla reda på tal och kanske hitta på något spex om de känner för det. Däremot kommer vi ha ett värdpar som komer få mer att hålla reda på. Så går funderingarna just nu i alla fall....

Peters Fridelina skrev 2007-09-27 22:18:16 följande:

Vi har inte bestämt oss helt för toastmaster än. Tänker att vi väntar tills vi säkert vet dennes uppgifter. Beroende på hur mycket toastmastern har att göra så är engagemanget olika viktigt. Ska de bara ta upp brudskålen och presentera talarna så krävs det ju inte någon direkt planering. Vi funderar på att vår ska ta emot anmälningarna till bröllopet, informera om önskelistan, ta emot talarnas anmälningar (om det blir några sådana ;)), planera i vilken ordning talarna ska framföra sig och eventuellt också ta ton under middagen. Alltså vill vi ha en riktigt engagerad person med planeringshuvud som gärna spexar lite och trivs lite lagom i centrum.
  • lottis84
    Bella30 skrev 2007-09-29 09:34:32 följande:
    Nu skall vi åka på "bröllopsmäsa"!Hoppas att vi hittar en del saker!Efter mässan skall vi på födelsedagskalas hos blivande svärföräldrarna...Ha en trevlig lördag alla maj-brudar!!!
    Vad avundsjuk jag blir... får vänta två veckor till innan det e bröllopsmässa på Tjolöholms slott!
  • lottis84

Min helg har varit bara bra, fast våra föräldrar inte kunde komma upp, så vi fick hitta på annat. I lördags var vi och tittade var vi eventuellt kan fotografera oss och idag åkte vi till kyrkan och tittade hur den såg ut innut i. Helt underbart! Längtar ännu mer nu

Våra inbjudningkort och placeringskort är klara, finns i mitt galleri. Dock fattas det en sak på inbjudningskortet... vi har lagt till en stämpel bestående av två ringar i hjärtat... ska se om jag kan lägga in det kortet i veckan.

Håller med att helgen går alldeles för snabbt... imorgon börjar en ny jobb vecka...

• lottis84

Nu har jag lagt in en ny bild på våra inbjudningskort. Tyvärr blev färgen lite konstig...

• lottis84

Vi ska ha klädsel kavaj, men är osäker om alla gästerna har koll på vad det innebär. Funderar på att ge en liten förklaring på vår bröllopssida vad det innebär, men inte hur jag ska formulera mig... e det någon som kan hjälpa mig???

• lottis84

Jag har hittat en förklaring som jag tycker stämmer in, så som jag tycker det ska vara. Kan jag skriva så på hemsidan eller känns det för fingervisande.... (hoppas ni förstår vad jag menar...)

Kavaj innebär i samtida etikett att män bär en kostym som inte behöver vara mörk.Byxorna kan vara udda om sammanhanget är mer informellt, men skjorta och slips hör alltid till.

Damer bär klänning, kjol eller dress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel.

• lottis84

Tack, då ska jag lägga in det på min hemsida.

JhS2008 skrev 2007-10-02 20:49:14 följande:
    Tycker absolut du kan skriva så på hemsidan. Är man inte van att gå på bröllop kan det vara en hjälp, många av mina vänner har känt sig osäkra vad det gäller klädval så jag ska också ha en kort information på vår hemsida. Kör på det!
  • lottis84

Vi har inga barn, men har planerat att börja på bröllopsnatten, så får vi se när det bli, men vi längtar!
    Jag har pluggat innan och jobbar sedan januar och min sambo jobbar så det känns bra att börja efter bröllopet. Jag har redan slutat med mina mini-piller, så nu e det kondom som gäller, funkar faktiskt riktigt bra. Jag e glad att jag slutade med mina piller, känner mig som kvinna igen!

Hus däremot får vänta lite, helst bebis först. Men vi har en trea i ett område som vi trivs riktigt bra i, så vi har ingen bråttska.

JhS2008 skrev 2007-10-03 12:31:01 följande:
    Förresten.. småttingar ja.. Hur många av er har barn? Om ni inte har barn när hade ni tänkt starta, snart eller ska ni vänta ett par år? Vi ska starta direkt efter bröllopet (kanske rent av på bröllopsnatten)
  • lottis84

Kanske min sambos jobb kan trycka det till oss (har inte kollat det än) men går inte det så kommer vår skrivare få spotta ut alla papperna.

starchick skrev 2007-10-03 09:27:53 följande:
    Tjejer.....kommer ni skriva ut alla trycksaker själva eller låta ett tryckeri göra det?Blir ju billigare att göra själv men tusan vilket jobb va? 70 gäster och ett festprogram på kanske 20 sidor eller nåt...
  • lottis84

Har ingenaning alls hur vi ska ta oss till festlokalen. Kollade lite på nätet: www.bfm.nu/
    men kände att det var priser som vi inte vill lägga, vill lägga pengarna på annat. Kanske kan klä vår mazda i något fint

JhS2008 skrev 2007-10-03 22:54:13 följande:
    Funderade lite på transport till festlokalen idag, hur tar ni er dit? Har varit inne på limo, någon som vet vad det kan kosta, är det mycket dyrare än taxi? Kanske någon cool bil annars?
  • lottis84

Välkommen Eliasbrud!
    Skriv gärna in dig i listan...
    Hur långt har du kommit i planeringen?

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro

• lottis84

Eliasbrud: Vilken snygg kläning du har hittat!

Viran75: Klart du får lägga till dig. Välkommen även du!

Vi har valt att inte skicka ut någon "före" inbjudningskort utan vi hoppas på att djungeltelegrafen ska hjälpa oss med det
    Våra inbjudningskort kommer vi skicka ut någon gång början av nästa år, har inte bestämt exakt.

• lottis84

Vi har kyrka, lokal, fotograf och hotellrum för natten bokad. Min kläning och skor är köpt och inbjudningskort (ej innehållet) och placeringskort är klara. Titta gärna i galleriet. Har börjat lite med festprogramet.

Hmm priset... ca 50 000 kr. då e inte resan inräknad... men vi e beräda på att det läggs till någon tusenlapp...

• lottis84

Kommer betala allt själva. Vi kommer bl.a. önska oss pengar till bröllopsresan.

Starchick: Håller med att det e väldigt lätt att det springer iväg i kostnaderna...

• lottis84

Vi har börjat titta på ringar, vi ska båda ha. Men vi har varit lite oense om budgetten angående ringarna. Vår budgett börjar springa iväg Han vill i allafall ha en ring med mönster och som matchar min. När vi har varit och tittat så har vi börjat titta på min och jag har fastnat för vädigt många, men när vi sedan ska titta på hans så fastanar han inte för någon som matchar min *suck* Så jag har sagt att nästa gång får vi börja titta på hans och sen på min... Ska i alla fall på bröllopsmässa i helgen så jag hoppas vi får tillbaka energin att titta på ringar då.

Vi har funderat att åka till Paris och ev. någon mer stans i europa. Mer vet vi inte har inte tagit tag i det än... får väl se vad pengarna räcker till. Vi är inga vane rese mäniskor och tror att det e lite därför vi inte har tagit tag i det än, vet inte riktigt var vi ska börja.

Någon som har varit i Paris som kan tipsa oss... vad som helst?

• lottis84

Brud-08:
    Å har du varit det, va kul.
    Vad ska man tänka på när man åker dit?
    För och nackdelar med Paris?
    Funkar det bra med engelska?

• lottis84

Brud-08: Var det billigt att bo på vandrahem?

Svar på tråden Maj 2008