Inlägg från: JhS2008 |Visa alla inlägg
  • JhS2008

Maj 2008

Tänkte kolla med er; Vad anser ni vara viktigt och mindre viktigt att spendera mycket pengar på när ni planerar era bröllop?

• JhS2008

Vi börjar också kika på bröllopsresor, men det är så svårt, vet inte alls vart vi vill åka

Jag har kikat runt lite på det där med pass och efternamn. Enklast är tydligen att boka i sitt "flicknamn" om man ska resa kort efter bröllopet har ägt rum eftersom det kan ta några dagar innan efternamnet blir registrerat.

• JhS2008

Idag är det 8 månader kvar!! Vad tiden går fort, samtidigt känns det som att man längtar ihjäl sig!!

• JhS2008

Hihi, känner precis som du!! Vad ska du göra härnäst?

24 maj 08 skrev 2007-09-24 22:21:09 följande:

Oj! bara 8 månader kvar! Nu krävs det en högre växel för att bli klar i tid! Så mycket att fixa! Skynda skynda!
  • JhS2008

För mig går det upp och ner.. Vissa dagar tycker jag att detär jättelångt kvar och jag längtar massor, andra dagar blir jag lite smått stressad för att jag fortfarande har massor kvar att göra.

Godisråttan skrev 2007-09-25 12:46:29 följande:
    Vi gifter oss 3/5 och känns som det är långt kvar men tiden går väl fortare än man tror antar jag
  • JhS2008

Vårt nästa steg är nog också att fixa med inbjudningskorten.. och att fundera ut vart vi ska på vår underbara och efterlängtade bröllopsresa

24 maj 08 skrev 2007-09-25 23:09:36 följande:

Vi ska göra inbjudningskorten, funderar över om vi ska trycka dem eller om vi ska klippa och klistra...vi renoverar vårt hus just nu så tiden räcker liksom inte riktigt till... Vad är ditt nästa steg?
  • JhS2008

Vi ska också ha toastmasters/madames. Vi kommer inte att bli så många, runt 40, men mina kompisar är påhittiga, så det blir nog många tal, spex osv (sen är det skålar och "allmän information" också). Min kusin jobbar som festfixare/planerare så jag hoppas på att hon kan tänka sig att ta det jobbet Vi ska eventuellt ha en till (så att hon inte får allt på sig om det blir för mycket, beror på henne).

• JhS2008

Vi har haft en bra helg, synd att den går så fort bara..
    Många verkar vara på gång med inbjudningskorten, ni som är klara har ni några att visa upp (behöver inspiration)..

Har ni andra haft en bra helg?

• JhS2008

Har också för mig att "kavaj" det är vanligast.
    så här står det på BT´s information:

Kavaj / Kostym
    Man: Mörk kostym, men ljus kostym går bra under sommaren. Kvinna: Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning. Ibland även elegantare långbyxor.

starchick skrev 2007-10-02 07:36:14 följande:
    Kavaj: När det står kavaj innebär det att männen ska vara iförda en mörk kostym, enfärgad ljus skjorta och svarta skor. Kvinnorna ska inte vara alltför uppklädda, men ändå vackert. Klädkoden kavaj är vanligast.
Svar på tråden Maj 2008