• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Engelbert

Härligt, vi får se vad som dimper ner i din brelåda

Kul att du har hittat Flandersslipningen, det är ju 61 fasetter så det gnistrar ju som bara den, fast jag går nog på briljanter ändå, jag kan inte vara hur fräck som helst, det är redan uppe i mycket pengar... fast det är svårt att få tag i stora stenar i Sverige. Vi har sökt efter diamanter med kvalite RIVER, fast då över 1.5 ct/styck, större vill vi inte gå det det lätt ser "blaffigt" ut. Fast till halsbandet och örhängena får det gärna vara större, det är bara kul

• Engelbert

Tyvärr säljer bara Diamantia Top Wesselton och inte RIVER, sedan har de bara storlekar upp till 0.50 om vi har förstått det rätt?

• Hemligt bröllop

Men gud vad roligt att läsa om!!

Även om det är så långt från mitt egen "super budgetbröllop" som det bara kan vara är det så härligt kul att läsa :)

Klart man ska spender om man har råd och känner att man vill det - och givetvis tycker att man får ett mervärde för pengarna som spenderas.

Tips som jag kommer på:

Era monogram (eller om ni kommer på något snyggt märke som känneteckar er - kanske något i ringens design som går igen)
    på besticken och servettringarna.

Vill man sedan varför inte gravera glasen med era namn och datum för bröllopet och sedan låta det bli en present till gästerna att ta med hem. (eller tom ha gästens namn på ena sidan av glaset)

Sedan kan man spinna vidare på det och märka upp badrockarna åt gästerna eller handdukarna med samma monogram eller eget sigill.

Givetvis en riktigt häftig champangefontän (eller vad det kallas när man staplar vida champagnglas i en pyramid och sedan häller på toppen)

Något häftigt som en annan bara sett på filmer - en isskulptur som dekoration.

Ser fram emot många roliga och härlig detaljer om era bröllopsplaner!!!

• Engelbert

>>>BrudenBlå

Toppen! Tack för tipset, känner du till något om företaget eller har hört om någon som handlat via dem?

• Engelbert

>>> BrudenBlå

Jag hittar inte några Flanders där, eller så missar jag vart...

• Bruden blå

Engelbert
    Jag har inte handlat där själv, men det är ju DEN stora handlaren i antwerpen, tror dom är den största av dom alla, så mycket kändare och större blir det inte. Så det lär vara säkert, dom säljer bara certifierade stenar.

• Engelbert

>>> Hemligt bröllop

Tack för alla bra idéer!!!
    Glassaken kör vi på, tack tack tack!!!

Däremot isskulpturen blir knepig då det är utaför Hawaii, däremot kanske man kan tänka sig lite större djur som man släpper lös?

• Engelbert

Om någon har mer förslag på vad man kan göra för gästerna (de kommer ju från så många olika länder och kulturer, se ovan) så tas det tacksamt emot!!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)