• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • marranmi

engelbert, av ren nyfikenhet, vilken popgrupp handlade det om? nu när de inte längre är aktuellt?

• brud 070901

Engelbert:

vad kul så planeringen har precis dragit i gång då eller? Har inte hängt med i tråden, var och hur stort ska ni ha det??

• Engelbert

De ville inte säga det, men det var ngt mtv-band...

• MrsFellerA

Engelbert
    Vet inte om jag har så mycket för mtv-musik numera. Blir mest förvånad över all...hmm...intressant musik som dyker upp titt som tätt.

• Jema 26/11-2005

Jag tycker det låter lite "mesigt" det ni har planerat.
    Varför inte slå till med ett ännu större bröllopsarangemang?
    Där ni börjar ge gästerna gåvor mm redan på hemmaplan en tid innan ni reser ner, så dom är laddade för vad som komma ska.

* Dyra gåvor till alla
    * SPA för alla de kvinnliga gästerna när dom anländer
    * Annan aktivitet för männen
    * Gemensamma dagsutflykter
    * Fest i 3 hela dagar eller varför inte ett arrangemang i en hel vecka?
    * Stora fyrverkerier
    * Söka efter en stjärnkock att flyga in från ett annat land

Man kan komma på hur mycket som helst ju, bara man är villig att betala.

Hoppas ni hittar mycket lyx så ni kan få ert drömbröllop.

• Ninni7

"Ja som sagt man blir ju alldeles matt. Rent ärligt så tycker jag att det finns ganska många mindre bemedlade tyckare här som ska kommentera andras åsikter hela tiden. Ganska sorgligt faktiskt. Kan bara sammanfatta det med en sak "man ska INTE pissa i genpoolen"."

Wow, tänk vad du kan!!! Måste kännas skönt att ha så rena gener. För vi andra mindre bemedlade är ju så torftigt korkade. Det komiska är att ingen har sagt något om TS val att budget eller hur hon ska ha sitt bröllop. Vi gör alla våra val. Det jag reagerade på var att hon fick det att verka som att alla under 500 000 krs budget äter på papperstalrikar.
    Men för att svara otrevligheter med otrevligheter: frågan är vem det är som är mindre bemedlad. Pengar har aldrig gjort någon varken smartare eller mer ödmjuk. Tänk efter innan du öppnar munnen.
    Vad ni gör med era pengar är er ensak men kom inte och påstå att andra med mindre budgetar äter på papptallrikar. Stil går inte att köpas för pengar; hört talas om det?

• Ninni7

Har för övrigt inte hoppat på någon. Det har TS gjort så bra själv komiskt nog!

• marranmi

men ninni7: Om ni nu inte äter på papperstallrikar behöver du väl inte ta åt dej... TS var nog bara extra tydlig med att det här var en tråd för det som står i kontrast mot ett budgetbröllop - inte att det ena eller andra är bättre... det finns ju trådar för budgetbröllop där de brudarna slipper påhopp från de som kör motsatsvarianten, varför inte låta "lyx"brudarna ha sina bröllop i fred när "budget"brudarna får ha sina i fred?

• Ninni7

Ja, låt oss alla segregera mer! Vi delar upp i rika o "fattiga" och håller det så så blir allt så mycket bättre. Faktum är att jag gick inte på den här tråden för att jag tyckte att det var intressant med annorlunda bröllop. Vad jag dock inte förväntade mig var en sådan kommentar. Hade gladeligen spånat på ideér med fantasifulla saker men när man läser sådant blir man allmänt ledsen. Jag hade säkerligen också kostat på mer pengar på mitt bröllop om jag hade den ekonomin men inte fan hade jag lagt en sådan kommentar.
    Som jag tidigare sagt och säger igen; ett forum är för alla. Alla får läsa vad de vill och också yttra sig.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)