• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • PennyJenny

Engelbert>> Känner du att det måste vara någon svensk kordinator? Annars lär det ju finnas någon mer "lokalt" där ni ska gifta er, med tanke på att det är en större business i USA med kordinatorer.

Tycker det är tråkigt att ni som vill och kan spendera mycket pengar inte ska kunna prata om det. Valt är väl ens eget, kan man och vill man så ska man väl få göra det? Det är ju inget som säger att det är bättre eller sämre med ett dyrt bröllop, jag tror att stressen och valen är precis lika stor/många som vid ett litet.

Så stanna kvar och prata lite så en annan kan få drömma lite. ;)

• Engelbert

Hej PennyJenny,

det behöver inte vara en svensk kordinator. Vi tänkte mest så eftersom det känns lättare att bestämma allt här på plats. Fast å andra sidan kommer flertalet av våra gäster från USA, Saudiarabien och Schweiz, så det kanske är bra att få tag på en kordinator med BRED erfarenhet.

Maten har vi försökt ta så pass lokalt som möjligt, men vi kommer även flyga in delikatesser från några gästers provinser och länder, detta för att man ska känna sig extra välkommen. Kan verka lite överdrivet, men vi har som sagt var kontakt med en cateringfirma som jobbar i stort sett över nästan hela världen. Visst kostar det extra, men de pengarna är bara en droppe i havet mot vad bröllopet går på totalt. Tur att man inte betalar allt ur egen ficka

• MrsFellerA

Engelbert
    Är lite inne på JennyPennys spår. Du kan inte hitta en lokal koordinator? Visserligen svårare att hitta en bra utifrån referenser, men det kan ju helt klart bli lättare i själva planerandet att ha någon på plats. Men å andra sidan blir det ju lättare att ha någon i Sverige att prata med. Svårt! Men vad skoj!

Och bry dig inte om alla kommentarer om pengar eller tydningar av vad du menade med vad du skrev...ALLT missuppfattas på detta forum och någon vill det.

Själva har vi en budget på 100'000:-, för ett bröllop utomlands, som innefattar mig och min blivande. Mycket pengar tycker alldeles säkert någon, men vi har dem och vill lägga dem, så enkelt är det.

• MrsFellerA

Sen finns det ju en möjlighet att en svensk koordinator kan ha kontakt med en koordinator i USA. Så att ni kan få hjälp från båda.

• MKD

Hm, kanske inte hör hit.. Men finns det inte en liten liten bild på Amelie och Jeremys bröllop, man blir ju såå nyfiken på deras vackra bröllop.. ;)

För övrigt anser jag att man gör precis som man själv önskar vid sitt bröllop lyx/budget, så länge man inte skryter högt och dömar andras val vare sig det är påkostat eller budget.

• Sara.80

MKD, Det var Brigitte Grenfeldt som fotograferade det bröllopet och jag tror att det finns bilder kvar på hennes hemsida (som för övrigt inte ser ut att ha blivit uppdaterad på flera år, vilket känns lite B!)

• 071023 2

Tycker också det är skoj. Roligt att läsa hur alla lägger upp sina bröllop. Det finns så många sätt att gifta sig på. Jag och min sambo kommer lägga ner ca 150000 och då gifter vi oss på sandstrand. Men vi är nöjda och glada och det är ju det som är det viktigaste.

• Sara.80

www.brigitte.nu

Bilderna finns i galleriet och namnet står på sidan om man klickar sig fram, Amelie och Jeremy.

• MKD

sara.80
    tack så jätte mycket, ska titta!

• PennyJenny

Ja, att ha en här hemma och en där som har kontakt med varandra och sköter olika delar hade jag nog försökt att satsa på i ditt läge, så jag slipper göra så lite som möjligt.

Vad är det för sorts ställe ni ska ha bröllopet på? Är det någon resort eller så? Då kanske de har lite tips på kordinatorer och kan hjälpa till med referenser?

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)