• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Ninni7

"Ska du också ha ett stort bröllop utan papperstallrikar? "

Seriöst: tror du att alla som har små bröllop serverar man på papperstallrikar? Det är tydligen bara de rika som har stil eller? Pinsamt sagt av dig måste jag säga.

• Pluttesnuttan

Ninni7: håller med dig! Vi har ett bröllop som e billigt och vi äter absolut inte på papp tallrikar!

• Gabbies

Håller med Ninni till 100%

• Mrs Van Derkamp

Vart sker bröllopet?

• Engelbert

Oj då, det var verkligen inte meningen att någon skulle ta illa vid sig eller kommentera vad två personer skriver i en konversation... Men om man läser från början kanske man inte missförstår "Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?"

Det är alltså en annan tråd det snackas om bröllopskostnader på den nivån, för att förtydliga, ytterligare en gång, så efterlyste jag en tråd där man ger varandra tips om exklusivare bröllop, inte vad man lägger maten på, så ni har nog hamnat i fel forum om ni tror det är det som det handlar om.

• The flight attendant

Var skall ni ha festen? Alltså vilken stad? Bokat lokal?

• tree

men 500000 är en jettestor budget! ni kan säkert gör vad du vill! vi ahr en ganksa stort budget själv, 200000 inklusiv bidrag från föräldrar (typ 25%).

jag förstår vad du menar att det finns mycket snack om hur man kan gör det billigt... det verker att man är dumt eller nåt om man har en mer lyxlig bröllopet... åtminstone tills bilderna kommer ut, då säger alla hur fint ni var osv!

vi ska har slotts bröllop men 58 middags gäster... vi var tvungen att bjuder några vänner (30 st) till bröllopsfesten (efter maten) för att vi hade inte råd, även med vårt budget (vi ville inte har budget mat och lokal!)... men det är en vanligt engelska sätt att göra det faktiskt så det är itne så farligt för oss (jag är engelska)... men för er, ni kan säkert bjuder in hela familj och alla vänner till en fin middag på en fin ställa... jag kan tipsa om grand hotel i stockholm som har en jätte fin rum för bröllopsmiddag om ni ahr råd!... min dröm... vi har valt ulfsunda slott som är också spectacular

vaad är det du vill diskutera?

• Mrs Marley

Var går gränsen för budget och ett mer exclusivt bröllop är det vid 500 000 kr

• Ninni7

Tyckte bara att det var en ful sak att säga. Verkar som att du anser att budgetbröllop handlar om så lite pengar så man inte har råd till porslin. Eftersom det är ett forum så har alla rätt till att läsa din tråd och även att kommentera den. Du får ta att andra kommenterar ditt tykna uttalande.
    Jag har läst från början och jag anser fortfarande att du är väldigt fel ute. Men du kanske är en sådan som anser att allt under din budget är utan stil.

• Engelbert

Hej igen, ja budgeten kan verka stor, men vi har en stor släkt och många vänner. Det som drar iväg är att vi betalar resa och boende för alla. Det stod mellan att hyra ett flygplan eller göra såhär. Det blev betydligt billigare att betala flygbiljetterna då bröllopet kommer hållas en bra bit utanför Hawaii. Å andra sidan kommer vi nog behöva revidera budgeten (eller gästlistan) då vi i nuläget har över 250 personer bjudna... Man vill ju inte låta släkt och vänner BETALA för att komma på vår högtid så att säga.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)