14 juli 2007 efter den stora dagen
För oss som gifte oss den 14/7 2007.
Välkomna att berätta om er dag och visa bilder så klart
För oss som gifte oss den 14/7 2007.
Välkomna att berätta om er dag och visa bilder så klart
Hej nyblivna frura, hoppas att ni hittar hit!
vi hade en helt otrolig dag....det kunde inte blivit bättre. jag ska ta mig tid att berätta om dagen sen men det var bara otroligt.
www.logenilund.nu längst ner under fliken bilder finns en filmsnutt från vår vigsel.
Här är en till som blev fru den 14/7!
Det var den bästa dagen i hela mitt liv!!
Allt gick så himla bra!! Fint väder, underbar vigsel, god mat, jätte bra band som verkligen fick upp alla gästerna på dansgolvet på en gång, fina & roliga tal, ja allt var helt underbart!!! Sen en fin gest eller det är en tysk tradion på bröllop där var att mina släktingar från tyskland gjorde så att alla fick skriva en liten hälsning bak på en inplastat kort med vår adress på & sedan fick vi alla en varsin heliumballong att knyta fast kortet på för att sedan släppa ballongen & när man såg dessa ca 60 ballonger flyga upp mpt himlen så var det så fint!!
Så vi får se om det är nånsom hittar nån av korten & sänder dem till oss!
Inget gick fel(förutom att vi glömde att ta med bröllopsgästboken men min syster jagar alla nu så de får skriva efteråt).
Men måste erkänna att det känns så tomt nu efteråt, man har ju planerat för bröllopet i över ett år & nu är det liksom över..Men jag är lyckligt gift med världens bästa man!! Och imorgon drar vi till Venezuela :)
Ha det gott!!
Måste bara berätta att jag stukade foten 2 dagar innan bröllopet men klarade att gå bra ändå. Men igår så uppsökte jag iaf akuten för jag ahde så jäkla ont. När ssk frågade om vem närmaste anhörig var så sa jag min mans namn & hon frågade om det var min sambo, ja men även min man sen igår sa jag! Då blev det lite fart på henne att försöka få in mig fortare. Sen efter röntgen så frågar jag 2 ssk lite försiktigt hur lång tid det skulle ta att få komma in till läkare, då fick jag svaret att det var 11 personer före mig..Sa lite "oskyldigt" att jag hade gift mig igår & att min man satt & åt lunch med hela släkten just nu & efter det var jag utskriven på 5 minuter! :p
Hej på er tjejer!
Vi hade en ALLDELES UNDERBAR dag! Allt gick perfekt och jag var knappt nervös när jag gick in i kyrkan! Sen var jag desto mer nervös under festen eftersom jag skulle hålla tal till min man och jag fick inte ner nåt av den goda maten, men annars var allt hur bra som helst!
Just nu sitter jag på ett hotellrum i Stockholm, imorgon flyger vi till Västindien, till ön Aruba, det ska bli underbart att få komma bort och bara vara med MIN ÄLSKADE MAN!
Hoppas att ni andra också haft underbara bröllop, vi hörs om ett par veckor!
Örebroare: då får vi se om vi ses på Aruba
En till som haft en underbar dag den 14 juli :) Och båda sa ja, kännde mig verkligen som en prinsessa, och numera är man då fru till sin man =) Imorgon åker vi iväg till Italien & Venedig för att vara där till på söndag, kort resa men vi åker själva helt utan barn så det är guld värt !! Får skriva mer när jag kommer tillbaka, grattis till er alla !!
KRAM
En till fru här!
Underbar vigsel, fint väder och trevlig middag!!!
Efter att ha hängt här i nästan 2 års tid så hr även jag blivit fru. Vi hade en underbar dag igår (14/7). När vi vaknade så var det strålande sol och klarblå himmel, detta höll i sig hela förmiddagen och eftermiddagen vilket var helt underbart. Det hela började med att jag 8.15 begav mig till frisören för att bli sminkad och fin i håret. Med mig hade jag våran underbara fotograf, mkt bilder blev det. Det tog ca 2 timmar att fixa håret och därefter var det dags för lite lunch. Jag fick faktiskt i mig ganska mycket av min tonfisksallad, jag trodde att jag inte skulle kunna få i mig en endaste bit. Efter det sminkades jag och det tog ca 45 minuter och sist men inte minst var det dags för påklädning. Jag kände mig så underbart vacker att jag nästan började gråta. Sedan kom min numera man för att vi skulle åka ut o fotas vid vattnet, allt gick jättebra. Och efter det bar det av till kyrkan, vi var lite tidiga dit så det vart en stunds väntan men det var bara skönt. Sedan var det dags, jag ställde mig med pappa i entrén till kyrkan och kyrkklockorna började ringa då höll jag på att flippa ur helt och hållet, då kom alla nervositet på en gång, jag hade varit rätt lugn under dagen. Sedan började ingångsmarchen och det var bara att gå in, kommer inte ihåg någonting av det. Sedan skulle solisten sjunga och jag tyckte att låten var väldigt lång, allting gick i slowmotion men när vi närmade oss slutet av gudstjänsten så hade allt gått för fort istället, då ville man göra om allt. Efter lite mingel, grattis och massor med foton utanför kyrkan bar det av till festlokalen där min pappa välkomnade med brudskål och presenterade oss som herr och fru H.
Sedan var det dags för middag och allt var perfekt, serveringen var helt underbar, maten var jättegod och allt flöt på jättebra.
Efter middagen kom vår DJ och spelade men många satte sig då utomhus men musiken hördes ju ut dit också. Nästan alla tjejer var kvar inne och dansade. Vi hade en helt underbar dag och kväll, stort tack till alla som gjorde denna dag till den underbaraste i våra liv!
Bilder: www.lindathorngren.fotosidan.se/viewpf.htm
Ja jösses!!!!!!!! Vilken grej!! Jag är fortfarande helt vimsig och väck. På ett helt underbart sätt! Vi fick just fotografbilderna. En helt fantastisk fotograf verkligen.
Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Allt var helt övermäktigt.
Bilder från fotografen finns här för de som är nyfikna: www.fotafolk.se/juli/lindberg/
Och här är några egna från Olofsfors bruk i västerbotten där vi hade vigsel och fest. lindbergs.trandansen.se/bilder.htm
*suck*
Här kommer lite mer om vår dag.
Vi vaknade vid 7, det var lite halvsvårt att sova....
vi sov på hotellet redan då så vid 8 tiden så åt vi en god lång frukost (jag fick ner ganska mycket). Klockan 9 var det dags för sminkning, jag tyckte att det var lite tidigt men det höll hela dagen och natten iaf.
efter sminkningen så var det dags för frisören, jag var där vid 10:15 och klar vid 12:30, så det tog inte så lång tid. men jag är såååå nöjd med resultatet, det blev kanonfint. Under tiden jag satt hos frisören så började det regna , men när jag var klar så sken solen och det var uppåt 27 grader varmt.
sen var det lunch, pastasalladen gick inte ner lika lätt, så det blev inte så mycket...
14:00 var det fotografering vid en underbar miljö. längtar att få se bilderna. solen sken ikapp med oss.
15:40 kom min pappa och hämtade oss utanför hotellet för att ta oss till vigselplatsen (tillika festlokalen). www.logenilund.nu (under bilder/brudpar -längst ner finns en videosnutt från vigseln)
16:00 vigseln, jag var så nervös att mina ben bara skakade...men det gick så bra. violinisterna spelade jättefint och solisten var jätteduktig. En av mina närmsta vänner läste en jättefin dikt och då kunde jag inte hålla mig för tårar.
efter vigseln blev det bubbel och mingel i en dryg timme, sen kom regnet igen och vi gick in för att äta.
Middagen var helt underbar. toastmasterparet gjorde ett kanonjobb. talen var sååå bra, fina, roliga och varierande, någon sjöng en jättefin sång etc. etc. tyvärr kunde jag inte äta så mycket då heller.
vid 22:30 så var maten avklarad och det var dags för vår dans, vi dansade till Notting Else Matters med Metallica. så fint . sen dansade vi till klockan 02:00 och sen åkte vi till hotellet.
i söndags åkte vi och öppnade presenterna, så mycket fint vi fick .
Vi är bara så otroligt nöjda med allt. serveringspersonalen gjorde ett strålande jobb, de hade koll på ALLT! DJ spelade massa bra musik, varirat och bra. bordsplaceringen blev lyckad. gästboken full med trevliga och roliga hälsningar etc. etc.
De bästa besluten vi gjort om festen var 1. att inte öppna paket, det tog över en timme att göra det, party killer....
2. att lägga in pauser mellan rätterna. alla kunde då gå ut och njuta av vädret, gå på toa, röka, prata med andra som inte satt vid deras bord etc.
åh jag bara önskar att alla som gifter sig ska få ett lika lyckat bröllop som vårt.