• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Håller verkligen tummarna för dig Ylva!
    Jag slutade heltidsröka för 2,5 år sedan (rökte då 3-7 st/dag)
    sen feströkte jag fram till oktober då jag testade positivt.
    I början av graviditeten fick jag ett sådant avsky av cigg, kunde må illa bara jag såg någon genom bilrutan, sjukt, men nu känner jag tyvärr sug igen. Jag har inte tagit ett enda bloss än, men det det förvånar mig inte om jag kommer ta en och en annan cigg vid fest sen när jag slutat amma. Jag HOPPAS inte det men jag ska aldrig säga aldrig heller...

• Ammo

Så klart vi ska ses nästa vecka
    Jag ringer dig på onsdag kväll när vi kommit ner så får vi bestämma tid och plats vi kan ses på på tordagen. Åh vad roligt det ska bli!!!

Karin, hur mår du? Det var väl idag du skulle operera boobsen?

• Ammo

Hej!

Åh är också nyfiken på hur du ser ut Karin, maila mig med!
    Kan du jobba nu eller är du hemma?

Har gått ner 2 kg till, har äntligen gått under 70 sträcket nu!Vägde 68,8 nu, bara 3,8 kvar av 18 som jag gick upp totalt (vägde in mig på 65 kg). Men målet är 60-63 kg.
    Ylva, har fortfarande inte sett kort på dig sen du rasade i vikt, *nyfiken*.
    Vad skönt att du lyckats hålla dig från ciggen nu, håller tummarna för att du inte trillar dit igen. Men jag förstår vad du menar, vanan att ta en cigg vid olika tillfällen, den biten är svår att komma över.

Har haft en skön lugn helg.Fixat på tomten, krattat, tagit in utemöblerna mm Och igår var vi på middag hos vänner varav hon är utbildad massör, så jag fick en välbehövlig behandling

Nu ska jag till öppna förskolan och sjunga med Lucas

• Ammo

Haha, men Ylva då, inte ser du ut som en val eller flodhäst.
    Du måste väl vara smal nu efter ditt viktras?!
    Kan säga att hur mycket jag än må har gått ner nu så känner jag mig långt ifrån smal. Har aldrig någonsin kännt mig så fruktansvärt osexig och missnöjd med min kropp. Visst att jag fått barn nyligen och han är mitt allt, men mitt självförtroende stärks ju inte direkt när jag ser mig själv i spegeln just nu

• Ammo

Just nu är det magen som känns jobbigast . Brösten har än så länge inte börjat hänga men risken finns ju efter matvraket har sugit klart
    Men det känns ju i alla fall skönt att höra att det tar lång tid innan kroppen är återställd. Måste väl ändå erkänna att jag är nog bland de "smalaste" på öppna förskolan och då är jag ändå en av dem som fått barn senast.
    Har anmält oss till babysim till den 18 okt och hur jag ska våga visa mig i badkläder är doch en obesvarad fråga!!!???!!!

Jag testade mina jeans i förrgår och jag får faktiskt på mig alla utom ett par. Men det ser för jäkligt ut för de sitter så tajt att magen väller över ordentligt, haha, så jag får hålla mig till ett par som var för stora förut och de minsta mamma jeansen.

I morgon ska jag till jobbet och äta lunch med chefen mfl samt hämta en ny jacka. Sen ska jag packa inför vår Malmöresa, känns som man behöver ha 1000 saker med sig till lilleman fast man bara ska vara borta några dagar...

Sitter och väntar på att Martin ska komma hem, han har varit på derbyt AIK-DIF, blev 1-1 så nu är det spännande i guldstriden...

• Ammo

Karin, du kan maila på min jobbmail. Jag har autosvar på som du kommer märka men jag kollar den varje dag ändå. Tycker den är så mycket lättare att använda än hotmailen så mina kompisar använder den ändå.

• Ammo

Synd, har varit på jobbet idag och hälsat på och ätit lunch samt fått en ny fin jacka. Hade varit trevligt med en fika. Och nu åker jag ju till skåne i morgon så denna vecka är körd. Sen börjar du jobba va?
    Du var jättefin på bilderna!

Skönt med minisemester. Jag ser denna tripp som en sån men ser mest fram emot Rom-resam förstås.

Vad duktig du är Ylva!Känns det konstigt att vara utan?

Var har Victory tagit vägen, det var länge sedan, ho ho vart är du?!

• Ammo

HEJ!
    Kan ju inte vara utan min dator så ja släpade med mig den....
    Sitter på hotellrummet och väntar på Martin, mässan stängde nu åtta så han kommer nog inom kort så ska vi gå ut och äta lite.

Har hängt med Iza idag, det var jätte-kul att se dig igen vännen!!! Så synd att det blir så sällan! Vi var hemma hos henne i fina lägenheten och sen var vi på stan i Lund, åt gott och gick i affärer, super-trevligt

ÅÅÅÅÅÅÅhhh vad roligt att du kommer ner till oss i Sthlm Vicky!!!!!! Och ja jag kan då! Enda helgen som jag inte har planer faktiskt så det passar kanon. För mig kvittar det vart vi ses, har ju bil så jag kan anpassa mig.

Grattis Yllo till det positiva beskedet . Förstår att det ändå ev känns jobbigt om det finns en risk. Tänk igenom beslutet noggrant men kanske rätt snabbt, som du sa klockan tickar..

• Ammo

Vad kul att alla är inne här och skriver så aktivt igen
    ibland är det helt dött ju...

Idag har jag gått på Skånemässan hela dagen. (ungefär som hem & villa mässan i Sthlm fast mindre) handlade inte så mycket bara lite småsaker-

Martin har gått ut med grabbarna och tagit en öl, jag och Lucas stannade hemma och myste istället.
    I morgon ska jag göra stan här i Malmö om vädret tillåter. Idag har det blåst som sjutton och regnat så det passade att gå inne på mässan. Är det dåligt i morgon så vete tusan vad jag ska hitta på. I morgon kväll ska vi hem till en kompis på middag.

Åldersnoja, jo den kommer och går. Tycker också jag blivit mer rynkig sista 2 åren. Och nu när jag fyllt 30 så är jag ju faktiskt närmare 40 ärn 20
    Det känns som om jag blev vuxen på ett år, vi köpte hus, gifte oss och fick barn....har 2 kombibilar och sparar kuponger, haha, snacka om vuxenpoäng
    Fast jag känner mig som typ 25.

• Ammo

Victory, jo du kanske har rätt. Att få barn innebär på något sätt att man inte är barn själv längre utan faktiskt måste beté sig som en vuxen med ansvar nu....
    Hur har det gått för er med utredningen, hade ni inte gjort en sån?

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter