Glitter tråden ......fortsätter
Jag är förståss fortfarande barn på ett sätt . Men jag känner mig mer vuxen sen jag fick barn och fick ett helt annat ansvar än jag hade tidigare.
Jag är förståss fortfarande barn på ett sätt . Men jag känner mig mer vuxen sen jag fick barn och fick ett helt annat ansvar än jag hade tidigare.
Grattis Leo, hurra hurra hurra!!!
Stackare, magsjuka är nog bland det värsta, fy. Hoppas ni mår bättre nu.
För mig skulle det vara bra om vi kunde ses typ runt 12 snåret nästa sönd. Jag måste vara i kyrkan kl 15 och träffa prästen inför Lucas dop, det var den enda tiden han kunde, innan vi åker till Rom.
Skulle vi ses os dig Karin eller vart blev det?
Annim, Kul att jag kunnat ge dig lite insperation! Du är så klart välkommen här, vi ger dig gärna tips och hjälp med allt du behöver veta!
Aldrig varit magsjuk??!!!Lyllos! Förstår om detta var en hemsk upplevelse då, haha. Hatar att vara det. Men har klarat mig i 2-3 år nu.
Min lillkille har åkt på förkylning igen!
Söndag kl 12 kör vi på! Jag måste åka vid 14.40 för vi ska träffas i solna.
Har din kompis bil Victory?
Jag vet ju vart Åkersberga ligger och det är en bit från oss (drygt 4 mil med bil). Rätt sida av stan men nord ost om Sthlm och vi bor nord väst.
KOmmunalt är det lite knepigare, det tar 1 1/2 timme då.
Jag kan säkert möta upp dig på vägen om det krisar,jag bor dock nästan vid Karin men jag är ju den enda med bil av oss. Men jag kan inte lämna av dig när du ska hem för jag ska ju iväg och möta prästen.
Ska bli jättekul att träffa dig!
oj vad ni har skrivit :-0
Jag har inte haft mens på 13 månader nu, sååå skönt! Har inte fått tillbaka den sen graviditeten och nu har jag börjat äta en ny sorts p-piller som ev gör så att man inte behöver få mens alls.Så har jag tur så slipper jag den ett tag till framöver. Få se den dagen jag minskar eller slutar med ammningen om den kommer eller om pillrena stoppar den. Slipper den så gärna.
Har inte hänt så mycket här. Gick på hem & villa mässan i lördags och var sen på tapas-middag på kvällen. Igår hade vi storstädning, mindre kul Men vi var även ute och shoppade entrétak och saker till barnvagnen mm. Ska ev åka och köpa en sulky idag (första saken begagnat) som vi kan ha med till Rom.
Usch vi har verkligen inga pengar att shoppa för men dessa saker är ett måste så sparkontot sinar nu....
Vicky, fråga din kompis om hon kan skjussa dig till Upplandsväsby, så kan jag hämta dig där om hon inte vill åka hela vägen?
För mig är det smidigast att träffas hos dig Karin. På fredag måste nämnligen Martin lämna in sitt körkort......
Han körde av misstag mot rött i mars och nu har de beslutat att han blir av med det en månad. Han är i Malmö igen så han måste in med det när han kommer hem.
Så jag måste hem och hämta honom mellan dig och prästen så då går det inte om jag är i stan.
oj vad ni har skrivit :-0
Jag har inte haft mens på 13 månader nu, sååå skönt! Har inte fått tillbaka den sen graviditeten och nu har jag börjat äta en ny sorts p-piller som ev gör så att man inte behöver få mens alls.Så har jag tur så slipper jag den ett tag till framöver. Få se den dagen jag minskar eller slutar med ammningen om den kommer eller om pillrena stoppar den. Slipper den så gärna.
Har inte hänt så mycket här. Gick på hem & villa mässan i lördags och var sen på tapas-middag på kvällen. Igår hade vi storstädning, mindre kul Men vi var även ute och shoppade entrétak och saker till barnvagnen mm. Ska ev åka och köpa en sulky idag (första saken begagnat) som vi kan ha med till Rom.
Usch vi har verkligen inga pengar att shoppa för men dessa saker är ett måste så sparkontot sinar nu....
Vicky, fråga din kompis om hon kan skjussa dig till Upplandsväsby, så kan jag hämta dig där om hon inte vill åka hela vägen?
För mig är det smidigast att träffas hos dig Karin. På fredag måste nämnligen Martin lämna in sitt körkort......
Han körde av misstag mot rött i mars och nu har de beslutat att han blir av med det en månad. Han är i Malmö igen så han måste in med det när han kommer hem.
Så jag måste hem och hämta honom mellan dig och prästen så då går det inte om jag är i stan.
oj det blev dubbelt....
Vicky, jag resonerade att OM jag inte kunde få barn på naturlig väg så tröstade jag mig med att barn kommer jag att få på ett eller annnat sätt. Provrör eller adoption. Provrör är såååå vanligt idag, känner 2 personer som kört på den vägen, båda lyckades på 5:e försöket.
ojojoj min som kommer bli en jätte, hahah.
Vägde och mätte honom idag (4 mån) han vägde 8265 gr och var 67 cm lång!!!Han väger och är lika lång som de som är 6 mån om inte mer.
Man kan ju tro att vi matar honom med bakpulver
Nu är det sov dax! God natt!
Karin bor i Jakobsberg och jag i Stäket i Järfälla.
Kom på att Upplands väsby kanske inte är något bra ställe för er...hm...det beror på vilken väg man kommer och det blir nog fel för er.
Kolla med din kompis och säg vart vi bor så får hon avgöra vad som är enklast att mötas upp eller köra hela vägen.
Vad surt med bilen, hur gick det för Daniel då?
Vi har ju 2 bilar så jag kan ju i alla fall åka som jag vill när jag är ledig som tur är.
Ylva, håller med de andra ang hur du mår, det beror förstås på att du slutat. Tänk allt nikotin, tjära mm som nu håller på att försvinna ur kroppen. Inte konstigt att du mår illa mm.
SEn är det ju olika för alla, vissa mår ju så dåligt att de börjar igen bara för de inte pallar att gå igenom detta och för vissa märks knappt någon skillnad.
Stå på dig, vi håller tummarna!
Det borde ju vända snart tycker man. Och det måste kännas jobbigt med yrseln, stackare.
Hur mycket rökte du per dag förut?
Spännande att se förändringen Yllo.
1,5 paket är mycket! Vissa symtom låter ju lite konstiga, mer som nåt annat typ virus, men har du rökt så mycket och länge så förstår jag att din kropp mår dåligt nu.
På vilket sätt skulle denna behandling kunna avgifta din kropp på några dagar när du rökt så mycket och länge, det har jag svårt att förstå, trodde inte sånna behandlingar fanns.
Hahaha, förlåt men jag läste SPRIT-teknikskursen inte sprits, vad fel det kan bli
Tråkigt att höra att de sa att du inbillar dig, sånt vill man ju inte höra när man mår dåligt. Men om de inte hittade något fel på dig så tror jag ändå på att din kropp håller på att förändras till det bättre och det är nog bara att stå ut kanske ett par veckor till dessvärre.
Har pratat med Vicky i telefon, hon skulle ut på söder och äta i kväll. Jag hämtar upp henne vid Danderyds sjukhus 11.30 i morgon. Ska bli så kul!
Tänk om du hade varit med Iza, då hade vi varit fulltaliga och alla träffat alla!
Håller med om att träffen var kanon! Jätte kul att träffa er men framför allt dig Vicky eftersom det var första gången
Hoppas du kom hem ordentligt.
Träffade prästen, gick bra. Är det någon av er som är bra på att hitta noter?(texten har jag)
Tänkte ha 2 låtar, den klassiska "tryggare kan ingen vara" och en till vanlig barnvisa. Och då funderar vi på "Det gåtfulla folket". Men ev kan jag nog behöva noterna till kantorn som ska spela men jag kan endast hitta dem gratis på gitarr (accord)annars kan man köpa men det vill jag ju inte...
Eller har ni tips på någon annan fin barnvisa?
Åh i morgon ska jag äntligen klippa mig! Har inte klippt mig sen maj!
Vad roligt Yllo att du skrev "Trygga räkan", jag har nämnligen trott i hela min barndom att man sjöng så, så Martin har alltid skrattat åt mig när den kommit på tal.
Vicky, så klart ni ska dela på en ny bil, ni är ju gifta och delar väl hur man än gör på ekonomin. Dessutom som du sa, han krockade din bil! Det finns ju många billiga småbilar.
Idag har vi varit på babysim, gick jättebra!
I morgon måste jag köra Martin till Västerås och på fred bär det av till Rom!!!
Martin kommer få en chafför from fredag så jag slipper köra på honom. Det är någon som inte kostar företaget pengar utan via arbetsförmedlingen på något sätt. Han ska hämta honom varje morgon och köra runt hela dagen och sen lämna. Han ska göra lite andra uppgifter medan Martin är inne på kundbesök, men ändå. Lyx att få privatchafför när man klantat dig och torskat körkortet...
Nu åker vi till Rom snart.....planet går 17.20!
Ser dock inte fram emot flygningen eftersom jag är dunderförkyld, får väl tacka Leo för den passningen . Jag har trånga hörselgångar och brukar inte gilla att landa normalt sett, så jag lär få skitont...Får verkligen hoppas att Lucas inte åker på det också.
Nu kom Martin hem så dax att packa det sista.
Ha det gott tjejer så hörs vi nästa vecka. (Kommer hem natten mot onsd)
Hej igen!
Nu är jag hemma från Italien igen. Har haft en fantastisk resa, wow säger jag bara, vilken stad!
Vi har gått flera mil per dag, från 10.30-18.30 varje dag har vi bara gått och gått och gått. Sett allt från Vatikanen till Colusseum, Spanska trappan mm mm mm.
Kanske inte den absolut barnvagnsvänligaste staden direkt med all kullersten och höga trottoarer men samtidigt har nog Lucas aldrig sovit så mycket heller av allt skakande och frisk luft. Han var så duktig!
Shoppade inte mycket alls, ett par stövlar och 2 tröjor, det var rätt dyrt och jag blev lite besviken på utbudet, trodde det skulle vara bättre. Pengarna gick till alla mat istället, har levt på pizza och pasta
Tyvärr så utvecklades min förkylning till halsfluss i går samt 39 graders feber, så igår var jag hög på alvedon för att orka med att gå hela dagen.Eftersom vi åkte hem sent i på kvällen så hade vi inget hotellrum kvar som jag kunde vila på, men jag överlevde. Vi hade som tur var läkare och apotek runt hörnet så jag fick medicin direkt.Och vi hade dessutom hunnit med att se allt vi ville så det blev mest att vi strosade runt i området runt hotellet och tog det lugnt. Tyvärr har även Lucas blivit smittad med förkylningen så idag blev det inget babysim.
Hoppas verkligen vi mår bättre på lördag för då ska vi a dop.
Ylva, jättefina tårtor!!!
Hoppas ni hittar någon bil nu Victoria. Seatbilarna brukar vara väldigt billiga och jag tycker man får rätt ok bil för de pengarna.Hade en cordoba själv förut och Ylva har väl en liten Ibiza om jag inte minns fel. Kanske inte den bästa bilen men de är billiga och då får du ju en rätt ny. Vi sålde vår -96 för 27.000 kr (den var iof vit så därav det lägre priset), men det var för 4 år sedan, så bilen var då bara 8 år.
Vädret var upp och ner, lördag:sol,tröja i skuggan,top i solen, söndag:sol men kallare tröja/jacka, månd: moln, blåst,iskallt, jacka,vantar burr, hade gärna haft overall på mig det var då jag blev sjuk. tisd: sol och jag gick bara i en top.
Så det växlade från typ 10-25 grader.
Har också tvättat nu, hade två fulla resväskor med tvätt.
Måste baka sen, har ju dop på lördag. Ska bjuda på äppelpajer, chokladtårtor, mackor, småkakor mm. Har det mesta klart utom chokladtårtorna men de går fort att göra som tur är.
Pratade med kanorn idag och det blir "trygga räkan " och "det gåtfulla folket" som "psalmer", han kunde det mesta som tur var.
Nu vaknar lilleman..