• Hoppfull Romantiker

Nattchattare! Se hit!

Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova

Hoppas vi hörs här!

/HR

• Svar på tråden Nattchattare! Se hit!
  • Fozzie

Ah, lång tid Jag är ju präststudent själv (trots mitt utseende, hur ska gå *s*) och debatten om samboskap inom kristna kretsar är ju ganska infekterad.

Själv tycker jag man väljer själv det som känns bäst ...

• Cantaton

Fozzie, så sant. Dock beror det ju väldigt mkt på vilken kristen inriktning man följer. Svenska kyrkan är inte så hård. Däremot har jag vänner som är mormoner och som varit förlovade i flera år - de får inte ens sova på samma våning när de sover över hos varann.

• lillan31

Innan jag flyttade till min studieort så hade jag ju min egen lgh, där han självklart var ofta...men bott ihop på riktigt har vi inte. Han däremot bor hos sina föräldrar tills vi gifter oss..så man kan säga att det är kulturellt.

• Fozzie

Men räknas mormoner som kristna? En annan fråga iofs, förstår din poäng. Det fick inte vi hetter om vi var ogifta när vi turnerade USA för några år sedan. Helt sjukt :D

• Bäste vän

Godkväll alla glada läget?? Hänt ngt roligt ida eller?

• lillan31

När jag konfirmerades fick vi definitivt INTE sova tillsammans med killarna, eller ens vara i samma rum efter klockan 10! och prästerna vaktade oss nästan hela natten

• Fozzie

fick man aldrig inom kyrkliga sammanhang innan. fick en chock när jag kom på ett folkmusikläger och man FICK sova i samma sovsal

bäste vän: hej och godafton!

• lillan31
    Fozzie skrev 2007-10-29 23:10:38 följande:
    Ah, lång tid Jag är ju präststudent själv (trots mitt utseende, hur ska gå *s*) och debatten om samboskap inom kristna kretsar är ju ganska infekterad.Själv tycker jag man väljer själv det som känns bäst ...
    Trots ditt utseende???? ska man se ut på nåt speciellt sätt som präststudent..
  • Bäste vän

Jaså ni pratar konfimation???? Om vad??

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!