Nattchattare! Se hit!
Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova
Hoppas vi hörs här!
/HR
Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova
Hoppas vi hörs här!
/HR
Jag sitter o jobbar med en bild i datorn... ska göra en affisch.. men måste egentligen sova på studs.
Jaha, vad då för affisch?
Fick ut all skit nu, så nu blir det sängen för mig. Godnatt!
Tjolahopp igen!
Bobou, jag gör några layoutuppdrag för min gamla gymnasieskola (ett musikgymnasium), och just nu jobbar jag parallellt med en affisch till en av deras konserter (på Radiohuset), en informationsfolder till gymnasiesökande och en inbjudan.
cantaton: va kul, har du jobbat mycket med grafik och layout/design?
vad jobbar du i för mjukvara?
Bobou: svårt att somna?
Egentligen inte. Mer så att jag är allmänt estetisk av mej De tyckte på nåt sätt att jag hade sinne för det där. Har tidigare layoutat skoltidning, och layoutade alltid mina inlämningsarbeten, haha. Det var på den tiden när jag faktiskt lade ner tid på sådant.
Har gjort lite grejer till mamma ibland, men annars har jag inte jobbat vidare mkt med layout. Men målade en del när jag var yngre, och det hänger väl ihop på något sätt.
Jag använder Micrografx Designer (typ som Adobes InDesign).
Oj, aldrig hört om den mjukvaran. Får kolla in nån hemsida
Använder Scribus själv, open source och helt gratis att använd, sen funkar det suveränt ihop med Neo Office/Open Office.
Gillar gratis mjukvara
Använder också Open Office
Fast just nu satt jag bara och höll på med en bild och det gjorde jag i Micrografx-programmet PicturePublisher. (Tror att det har bytt namn till Image.)
Är taggad på att göra mer när jag äntligen kom igång, men jag ska tentaplugga imorgon igen - och inte ensam, utan tillsammans med ett par kursare. Klockan 9. Så det är dags att sova.
OPen Source-mjukvara är ju sällan lika bra som komersiell mjukvara, men för en amatör som mig, skit samma Open Office är ju dock lysande
Sov gött!!