Kostnad möhippa
Hej alla glada
Jag skall på bröllop nu i augusti min kusin gifter sig, nu har en annan släkting anordnat en möhippa till den blivande bruden.
Den blivande bruden har varit tillsammans med sin blivande man i snart 10 år de har tillsammans en inkomst som lång överskrider medelsvenssson vilket innebär att de har redan allt de behöver och hon kan därmed köpa och de har gemensamt gjort en massa saker tillsammans.....
Vad jag skulle vilja fråga här nu är vad som är rimligt att betala och hur många aktiviteter skall det vara...
Vi skall betala 500 kronor/person för den blivande bruden vi är 15 stycken dessutom skall vi själva betala 240 + lunch själva vilket innebär en totalkostnad på drygt 900 kronor/person.
Det vi skall göra är att hon skall få frukost sedan tandemhoppa från flygplan sedan skall vi äta lunch efters det skall hon få en personal shopper och handla en outfit för 1500 kronor sedan skall hon få en fotografering som också kostar 1500 sedan skall vi hålla kräftskiva för henne....det är inte det att jag inte vill vara med men jag tycker personligen att det är rätt mycket aktiviteter och mycket pengar som skall läggas ut, dessutom så undrar jag om man nu inte har råd att deltaga hela dagen hur säger man det på ett bra sätt.
Hoppas nu att det finns någon därute som har en åsikt om detta, det är kanske bara jag som tycker att det är dyrt och för mycket dyra aktiviteter....
tacksam för svar snarast
Vänliga hälsningar
Malin