Nu är vardagen tillbaka lite, min numera man var tvungen å åka iväg tidigt imorse för å jobba å jag är hemma med vårt bombnedslag till hus.. så jag vet ju vad jag ska göra nu när jag är hemmafru ;)
Men först tänkte jag berätta hur dagen gick!
Den korta versionen är: stress, stress, stress, vigsel, paparazzifotografering, middag å sen PARTY!
Vaknade strax innan sex på morronen å kunde absolut inte somna om så jag la mig å surfade på mobiltelefonen för att slippa stiga upp å väcka nån. Sen vart det frukost vid åtta å efter det började de sista förberedelserna, alla sa till mig att man ska ta det lungt dan innan men det är svårt när man har en massa å göra ;) Så av till festlokalen med alla dricka som vi inte hann ta med dagen innan.. sen var det till å lägga den sista finishen på lokalen som tog sin lilla tid så det blev tokstressigt hem där vi skulle göra oss iordning innan vi skulle hämta maten å vår serveringspersonal... Min kära vän från luleå hade blivit hemskjutsad med till mamma från flyget så hon å hennes karl såg till att vi fick i oss lite mat innan det bar av å hämta all mat på cateringen..
Sen när vi kom till lokalen var det en timme kvar till folk skulle komma å alla dök upp å skulle hjälpa till så jag fick guida dom, till slut kom mamma som tur var å styrde upp det så jag kunde få hjälp med håret.. sen helt plötsligt sa nån, nu är klockan kvart i fyra! IIIIIII jag var inte omklädd eller sminkad så in på toan å swosh! hehe, den där sotade make-upen jag övat på fick ryka all världens väg å det blev en lite mer naturlig.. men det blev bra ändå..
sen var det vigselförrättaren som kom å gick igenom allt med oss, väldigt stabil person - vilket behövdes då.. så spontanändrade vi planerna för vigseln å valde att ta den låt vi skulle ha när vi gick in som en avslutande istället så hälsade VF alla välkomna istället.. sen minns jag inte så mkt mer än två JA, ringbyte å en puss.. en skål för oss å sen riskastning!!!
sen skulle vi fotas lite, vi som hade bestämt å göra det innan men då vi inte hann med det så fick det bli efter.. nackdelen blev tyvärr att ALLA gäster följde med å fotade vilket gjorde det svårt att vara naturlig framför kameran när typ 30pers står å fotar, men vi får nog några bra kort ;)
sen var det middag, en underbar caesarsallad som vår proffsiga personal lagt upp, en italiensk buffé som gjorde storsuccé.. å sen gjorde vårt lotteri som vi spexade med totalsuccé.. förutom att både min mans mamma & pappa vann 2 av 3 priser.. så folk skrek uppgjort ;) sen fick gästerna svara på frågor om oss som vi fick svara på genom skoleken :) Sen höll våra pappor ett varsit tal, stor eloge till min kära far som verkligen inte är någon talare men han klarade sig så bra å alla var rörda :)
vad mer.. hihi.. det gick som vanligt så skulle vi sätta på musiken å folk kom inte riktigt igång så vi blev tillsagda att starta dansgolvet, vilket vi funderade på å skippa.. så vi körde igång vår vals som efter ca en minut blev rasslig, precis som om den var dåligt gjorde å sen så körde vi en fuldans till Fresh Prince i Bel Air.. :)
här är den om nån vill se, sen var det tokröj på vårt dansgolv hela kvällen å alla sa att det var så bra musik.. nackdelen var dock att man dansade lite för mycket ;)
sen runt 3 gick dom sista å vi stannade kvar å röjde lite för att det skulle bli mindre dagen efter.. sen vandrade vi hem till hotellet å stupade i säng.. å sen morronen efter satt vi å käkade frukost tillsammans med 8 av gästerna som bodde på samma hotell.. sen var det bara å åka å röja upp å sen hem till mamma å hämta å lämna saker å sen for vi hem för att soooooova...
håller fortfarande på å fixar bilder, men vi har lite från vigseln än så länge som ni kan se här...
www.pixbox.se/alb_show_id544171_page0.html
det var en underbar dag.. även om allting gick på ett helt annat sätt än vad som var tänkte från början.. massa småsaker som ändrades men det gick bra ändå.. å jag är glad att den där perfektionisten som fanns där innan gick å gömde sig två dar innan bröllopet