Inlägg från: GME76 080802 |Visa alla inlägg
  • GME76   080802

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Haha, bakade muffins igår. Åt smet så jag inte orkade äta dem sen. De blev för torra för min smak märkte jag idag så nu får barnen äta dom istället... Tur för mig .
    Har tyvärr inget tips.

• GME76   080802

Hej på er!
    Slinker in en stund på arbetstid (eller ja lunchen).

Nusse:
    Ingen näsvis fråga tycker jag, den är helt legitim.
    I mitt fall gick jag från att träna ca 4-5 dgr i veckan och hade ganska strikt koll på maten (var nog inte så bra det heller) till att inte träna ett endaste dugg under graviditeten. Kroppen fick minst sagt en chock.
    Hade tänkt vara ärtiga blivande mamman som promenerade o var såå nyttig men jag fick så himla ont i den nedre magen (misstänker att det tänjde rejält på magmusklerna) så jag kunde inte ens gå i vanlig promenadtakt. Att promenera till bussen gick långsamt och det i samband med den enorma trötthet de flesta har de 3 första månaderna, man måste äta ofta för att inte bli illamående eller svimsig och det faktum att man blir tjock ändå haha gjorde att jag la på mig en hel del.
    Jag åt bra mat men la till allt annat gott också.
    Sån är jag som person har jag lärt mig. Antingen är jag hälsosam o rör på mig o äter bra eller så slaggar jag igen totalt .
    MEN jag ska även tillägga att ca 13-15kg har varit bebis, vatten m m så de kilona försvann inom 3 veckor efter förlossningen så det är ganska mkt på mig som försvunnit snabbt.

Däremot med andra barnet hade jag inget ont i magen alls, musklerna var ju redan utsprängda, och då hade man fullt upp med att jaga 2-åringen men jag gick upp i a f.

Men ca 15kg fett kan man ju säga att jag gått upp båda gångerna. Tur att jag är sån disciplinerad människa när det väl gäller .

Toodelooo!!

• GME76   080802

Busiga:
    Eeeuuhh vilken äcklig gubbe, kalla mig pryd men han förtjänar en fet smäll!!!

• GME76   080802

Ja just det ja, vi väger in oss på måndagar.

• GME76   080802

Härligt Samos, skönt med nytt flow !! Och skönt att pappa mår bättre också. Synd att gamla hundar har så svårt att lära sig sitta bara ;-D.

Välkommen tobiasochlinda! Det finns nog en o annan sockerberoende här inne har jag sett. Jag brukar käka apelsiner när jag fastnat i träsket, typ efter jul o påsk.
    Kör hårt o lycka till!!

Ps. Om du vill så kör vi andra invägning o mätning på måndagar.

• GME76   080802

Fy f-n va skönt Anja. Det måste kännas såå underbart att helt slippa tänka på ekonomin med bröllopet .

• GME76   080802

Go´kväll!
    Sambon är på ute med kompisarna så jag är hemma o är barnvakt . Orkade inte ordna ngn så stannade hemma istället.
    Har precis sett "Breakup" med Jennifer Aniston och sorterar recept... Filmen var ok men inte speciellt intressant men åh va skönt att slippa alla lösa lappar med recept som man aldrig hittar när man behöver dem.
    Har grillat korv i skogen idag, det var skoj. Slutade med att 3,5-åringen kissade ner sig, 1,5-åringen bara ramlade omkring o grät haha. Hur orkade mina föräldrar egentligen. Dom hade 4 barn och var värsta skogsmullarna.
    Annars popcorn och mörk hallonchoklad (Lindts, asgoood) och som middag varma mackor med skinka, pesto o ost och lite mozarella/rödlök/basilikaröra. Gott!

Välkommen johansdotter!

• GME76   080802

Känner igen namnet, vilka är med i den?
    Tycker också det är skönt att vara hemma "själv". Man behöver inte ta hänsyn till nån annan och inga umgängeskrav haha.

• GME76   080802

Aha den med Mandy Moore . Har inte sett den...

• GME76   080802

Live it up bara . Är rätt imponerad dock, 1kg är en hel del haha, men det kanske var tungt godis. Tänk dig 1 kg marschmallows, typ en hel Ica-kasse . Nu ska jag kolla lite på tv och sortera färdigt. I´ll be back!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??