Inlägg från: Höstbrud 2008 |Visa alla inlägg
  • Höstbrud 2008

September 2008

Vad populärt dte var med den 6:e ! Vi gifter oss också i september men inte förrän den 27:e...ville egentligen den 28:e men det fick vi inte för dte var en söndag
    Bokat kyrka har vi hunnit göra, och valt tärna, marskalk och toastpar.... Men liksom någon annan undrade...vad tusan gör man nu då?

• Höstbrud 2008

Jo jag har varit ute och tittat lite på klänningar men det känns lite tidigt och vääääldigt pirrigt att prova nu....Är väl fortfarande sådär att man inte riktigt fattar att man verkligen ska gifta sig, jag vet inte

Inbjudningskorten tänkte vi skicka ut så att alla har fått 1:a Maj och med osa 31 Juli. Då har våra studentvänner tid på sig att se över ekonomin eftersom vi inte gifter oss i GBG där vi bor...

• Höstbrud 2008

Vi höll oss till Järntorget och Linné, så vi började med Samona sedan Remanns och sist Johans Högtidskläder... Bästa bemötandet ( med leenden och humor) fick vi på Samonas. Det är litet men jag fick intrycket att de verkligen ställer upp när det behövs..fastän skyltfönstret kan verka lite avskräckande

• Höstbrud 2008

Welcome Snö vit!
    Jag är då intresserad av att gå ner i vikt! Och man har ju ett helt år på sig så ingen stor press eller hemska dieter förhoppningsvis
    Vad är ditt mål? Du behöver inte säga vad du väger självklart men hur mycket vill du gå ner?

• Höstbrud 2008

vad gör ett värdpar egentligen? har inte fått grepp om det

• Höstbrud 2008

ok...men det är ingen större skillnad mellan toastmaster och värd då? Så om jag redan utsett toastpar behöver jag inget värdpar?

• Höstbrud 2008

Nja, vi har fått klartecken från kyrkan att vi kan ha ett "blandbröllop" och vi har preliminärbokat en lokal. Kostar 4500:- för en hel helg, och då "ingår" även 12 sovplatser... Jag tycker att det är ok men min sambo tror att man kan få billigare...vad tror ni?

• Höstbrud 2008

mitt inlägg kom inte med :-S konstigt...

Angående platserna så är det 12 sovplatser fördelade på 4 rum på våningen över själva salen där man har mottagningen...

ksn.se/Klippan.html

jag vet inte, det är en lokal men inte klockren kanske...

• Höstbrud 2008

lanovia 08:
    det är Hällebo...

Förresten vart håller du till och vilken lokal ska du kolla på?

• Höstbrud 2008

vi får se, min sambos pappa ska åka dit idag eller imorgon ch titta och ta lite kort.
    Jo dte är väl sant att man skulle kunna ta lite betalt...men vad skulle då vara rimligt. Eller så får de avgöra själva.

Har aldrig varit i Fjällbacka men jag har hört att det ska vara jättevackert där!
    Vi funderade också på församlingshemmet, som vi då hade fått låna gratis men det var samma sak för oss, ingen alkoholförtäring och inte för hög musik och festen fick bara pågå till 23 har jag för mig....Med allt det känner man sig inte riktigt avslappnad så det är värt att betala för ngt där man verkligen får göra som man vill praktiskt taget.

Svar på tråden September 2008