September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
ja det är så olika sånt där hur alla prioriterar.. och det är väl tur .. att vi alla är olika alltså
lanovia 08: Du kan vara lugn vi har heller inte kommit så långt som de andra Kyrka och lokal = kirrat resten är kvar hahaha
Hej hopp, ett tag sen jag skrev här!
Vi har festlokal, frisör, fotograf och florist klara (haha, de fyra f:ena blev det visst).
Det vi saknar nu är vigsellokal och vigselförrättare. Vi skall titta på en lokal i morgon på samma ställe där vi skall ha festen, nämligen Malmöhus slott i Malmö.
Sen blev jag alldeles förvirrad av vad som stod på Malmö stad hemsida. Där står det att man måste ha hindersprövningen klar när man bokar vigselförättare. Men vi vill ju vara ute i mer god tid än så, typ nu och en hindersprövning gäller ju bara i tre månader. Skumt! Jag har iofs inte ringt och pratat med dem än, har tänkt göra det när vi har lokal klart.
Sådär, nu har vi äntligen hittat en fotograf som vi gillar och som passar vår budget!!
hittade honom på modellbilder.se, har är hobbyfotograf vid sidan av sitt vanliga jobb (tidningsfotograf).. därav det billiga priset; vi blir fotograferade ca 1,5 timme innan vigseln, sedan är han även med under och efter vigseln, kommer bli minst 200bilder sa han. Utav dessa väljer vi ut 20 st som han gör i ordning, tar bort finnar, och mörka ringar under ögonen mm. dessa bilder + de övriga läggs på en CD skiva. Allt detta för 3100kr.. hur tycker ni det låter?.. bra pris?
och ska tillägga att han reser 8 mil(fram och tillbaka) med, vilket med ingår i priset.
så nu kan jag äntligen stryka detta från listan .. känns skönt!
Höstbrud 2008: vad skönt att höra att ni inte hunnit superlångt heller.
Snart fru Wennerström: Låter som ni fått ett bra pris. De fotografer vi har träffat har gett oss ett pris mellan 3000 och 3500 kr. Då har ingått att köra ca 4 mil, fotografering innan bröllopet. Man får ca 16-20 bilder i ett album efteråt.
För fografering under vigseln har vi fått ett pris på 900 kr. Så sett från det är väl ert pris helt ok. Ni får ju fler bilder också.
ok.. då vet jag. Tycker vi kom väldigt billigt undan, med tanke vad för prisförslag vi fått tidigare, men egentligen är det helt logiskt eftersom konkuransen är större i små städer, när jag tittat på priser som fotografer har i sthlm har det varit betydligt billigare. Men nu får vi somsagt precis det vi vill ha, och vi är nöjda och glada
Förutom att ni fått ett bra pris så ju det absolut viktigaste att ni får det ni vill ha. Det är ju super! =)
Tänk om det vore så väl som jag skrev i förra inlägget, att vi träffat alla fotografer vi fått pris av. Som det är nu har vi bara varit hos en. Några kvar att besöka innan vi kan bestämma oss skulle jag tro.
Oj, känner mig lååångt efter de flesta här. Vi har bokat kyrkan....lokalen med men jag får nog försöka få arslet ur dörrstoppet imorgon & slå ett par signaler...
Veronic@
Snart fru Wennerström: Grym sida det där var! Var inne och kollade och hittade en ung, men jätteduktig tjej! Dessutom har de ju make-up artister osv....grymt bra!! Jag blev riktigt glad nu haha
Så bra att jag kan hjälpa andra .. berätta gärna när du hittar/hittat ngt som intresserar er!