September 2008
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Tjenare tjenare allihopa!
Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?
Vi hade preliminärbokat en bygdegård vi med, men vi fick avboka då vi inte fick servera ngn alkohol, inte ens till maten... men vi funderar på ett konferenshotell som har lite by-känsla över sig. Röda byggnader med vita knutar och ligger strax intill Lule Älv..och ligger bara 5 km från kyrkan!
Vi ska vara på en loge som ligger precis vid vattnet och på andra sidan av sjön på en udde ligger kyrkan. Det är så vackert där men jag har inte varit och kollat på lokalen med "bröllops-ögon" (eftersom jag bor 25 mil bort) så jag vet inte hur praktisk den är. Men det brukar vara bröllopsfester där så det finns säkert bra lösningar. Det enda jag vet som kan ställa till det är att lokalen inte är uppvärmd så om det skulle bli världens köldknäpp i September så blir det jobbigt. Men med 70 personers kroppsvärme och värmeljus och kärlek i mängder så kan det ju inte annat än bli varmt
Just det... en liten kommentar om viktnedgång. Tänk på att det är vinter och jul nu... det är meningen att vi ska ha lite fettreserv att värma oss med
Hehe ja det är väl så.Julen är ju rena dödsfällan... Jaja det är ju bara några få kilon jag skall ner så har jag inte lyckats i augusti så får jag väl köra någon utan alla dessa dieter som jag är så mycket emot.
Vi skall vara i en bygdegård, kändes helt perfekt för oss. Tyvärr måste vi åka en bit från havet vilket jag inte gillar riktigt, men som min sambo sa; Vi har nog annat att tänka på under festen än utsikten. Det viktigaste är att vi får gifta oss och ta korten nära havet i alla fall.
Girlfriend, vad var det som inte kändes bra med er lokal? För litet, fel läge?
Vi bokade in oss i församlinghemmet först, tyckte att det var billigt och bra. Men efter att ha dratt på det några veckor så insåg vi att det var för litet och bättre att leta upp något annat. Plus alla regler där. Förbjudet att dansa, bara alkohol till maten etc.
1 december börjar mitt nya liv...inget mer lösgodis, bara choklad (mörk), och äta mer sallad istället för ris, potatis och pasta, inget vitt bröd. En kompis gick ner 10 kg på 2-3 månader på det viset. Så det ska nog bli bra ihop med träningen
vi bokade in oss på församlingslokalen först, men precis som lanovia sa, har dom en del regler så vi bytte, nu till en lokal som ligger i iggesunds centrum som absolut inte är ngt speciellt, helt vanlig hyreslokal, men jag ska lägga ner all min makt på att göra det mysigt, med tyg, ballonger och ljus.. inredningsfreak som jag är ..
.. skulle också behöva gå ner några kilon innan dagen B.. har gått upp lite nu sedan sömmerska sydde ut min klänningen, så nu får jag inte ihop den IGEN .. men jag får lägga band på mig till sommaren.. det är ju bara några kilon som sagt.
LANOVIA 08- det ligger perfekt, 100 m från kyrkan o även om "matsalen" inte har så fin färg på vägarna i mitt tycke (gröna) så kan man precis som FRU WENNERSTRÖM dekorera med tyger o ljus o växter, tror att det som stör mig är att det inte är något extra tjusigt med den, man vill ju ha en speciel känsla på nåt sätt, herrgård, slott i all ära men jag e svag för lador o logar precis som FRÖKEN FÖRVÄNTAN skrev att dom skulle vara i, så det blir lite speciellt liksom. men oxå att välkommst drinken brukar dom ha i..hallen! känns sådär att stå bland allas jackor.. så det blir nog i matsalen,men sen e det stolarna oxå, väldigt tråkiga så jag får nog sätta mig o sy lite överdrag till 70 stolar, men det hinner jag väl jag som kommit så långt i planeringen ha ha. men vi får ha sprit o dans! e jag petig??
fröken förväntan- vad fint med loge! avis, vi hade en lada först men då min bror varit där på bröllop tidigare sa han att han hade tyckt det va lite kallt o han e ju ändå kille.så jag ville inte att alla skulle råka frysa men jag vill vill vill ha det där men nu e det uppbokat hela sommaren..
ingen som sett ngt fin enkelt mönstrad tapet, eller enfärgad ngnstans?.. den ska gå i färgerna brunt vitt och creme, gärna skrimra lite oxå
jag har använd i mina prov kort en tapet som är brun, glansig och väldigt fint mönster.
girlfriend, klart man vill ha det mysigt i sin lokal. Lite dekoration kommer det ju bli. Men om du inte själv väldigt gärna vill sy överdrag till stolarna så är det nog ingen annan som ens över huvudtagen kommer tänka på hur stolarna ser ut. Dem sitter man ju på.
Höstbrud. Jag får nog också börja med något liknande snart. Tycker redan jag mer eller mindre lever efter det. Äter så gott som bara mörkt bröd och så lite som möljligt. Godis tillåter jag bara under helgen.
jättefiin .. vart är den köpt?
jag har inte köpt den ännu. fick en provbit av butiken jag har skrivit ner pris och vad den heter men har tyvärr inte det med på jobbet. Men så fort jag kommer hem så ska jag skicka den info till dig.
Finns i färgerna svart och vitt(typ pärlemo)
Snart fru Wennerström skrev 2007-11-29 10:08:29 följande:
jaha ok.. ja jag tar jättegärna emot den info:n
Butiken som jag hittade tapeten heter Inspiratören. Märket på tapeten är MIDBEC, Imagine nr 43081. ca 400 kr per rulle
Snart fru Wennerström skrev 2007-11-29 17:12:18 följande: