• Randi

September 2008

Tjenare tjenare allihopa!

Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?

• Svar på tråden September 2008
  • Schükano

Hej!

Här vill jag också vara med! Jag gifter mig 6 september 2008 i Kalmar. Men bor i Göteborg. Såg i tidigare inlägg att just den 6 september verkar vara en väldigt populär dag. Kul! Men också kul att det är så många som ska vara brudar i september 2008. Toppen att man kan få lite tips och ideér av er andra.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänningen är redan inhandlad...Den handlades redan i slutet av augusti ..hihi..jag vet, Det är tidigt!! Men jag var inne på Rehmans på Linnégatan i Gbg och hittade där min drömklänning. Jag funderade i ett par dagar om jag verkligen skulle handla klänning så lång tid innan bröllopet..det kanske betyder otur eller något... men efter att ha drömt mardrömmar om att klänningen inte skulle finns kvar och efter att min sambo tröttnat lite på stissiga mig så fick han mig att inse...Jag har hittat min drömklänning!

Brudtärnans kläder är klara. Mall för inbjudningskort och tema är klart. Färgerna blir vinrött, vaniljvitt och silver. Fotgraf är fixad. Funderar just i dagarna mest på vart jag ska fixa hår och sminkning innan bröllopet. I planeringen annars så har min blivande man och jag en väldigt klar bild över nästan allt. Vi har en tjock planeringsbok där allt som rör bröllopet hamnar..allt från tips och ideér till kontrakt. Jag skriver Vi för min blivande man är väldigt engagerad i vårt bröllop och allt som ska planeras och fixas vill han vara delaktig i. Senast idag så fick jag ett mail från honom när jag satt jobbet där han hade kollat upp olika sorters bröllopstårtor...

• Ickaflicka

Vad roligt med en till 6 september-brud, jag hoppas verkligen att vi får fint väder! Låter härligt att ha hittat drömklänningen, grattis! Jag tycker du gjorde rätt!

• Ankan80

Jag håller just nu på med att skriva om gästerna i festprogrammet.
    Inte helt lätt skall jag säga.
    Vill inte att det skall rimma, så då blir det väl lite lättare antar jag.

• Fröken förväntan

Ankan80 skrev 2007-11-16 14:54:53 följande:

Jag håller just nu på med att skriva om gästerna i festprogrammet.Inte helt lätt skall jag säga. Vill inte att det skall rimma, så då blir det väl lite lättare antar jag.
    Ja, det är nog en av sakerna man ska börja tidigt med kan jag tänka... jag har stooooor släkt och även om jag träffar de flesta någon gång varje år så vet jag knappt vad en del jobbar med. Det blir till att researcha! Jag gillar i och för sig när det rimmar fast jag är också en sådan där som älskar dåliga ordvitsar och liknande, ha ha.

Lycka till hur som helst!
  • Ankan80

Japp. Därför börjar jag så smått.
    Jag vill egentligen göra något helt nyskapande. Känns som att det är lite tråkigt med denna typ av prestentation.
    Men det blir väl rim för mig med haha.

• Schükano

Ja det hoppas jag med...men vi får hålla tummarna. September brukar ju vara en fin månad.

Åh...det har jag lite ångest för. Att skriva om gästerna menar jag. Man vill ju det ska vara roligt och fyndigt, något som kan få gästerna att börja prata med varandra. Men samtidigt har jag hört skräckhistorier där folk blivit sura pga det som stått skrivet i beskrivningen. Känns lite knepigt.

• lanovia 08

Vilken fart det blivit på den här tråden.

Vi har också börjat skriva lite om gästerna. Var mest för att vi kom på en sådan klockren om svärfar. Men det var också den enda klockrena, minsann ingen lätt uppgift.

Har fått löfte om att vi skall åka och kolla på klänning på måndag igen. Jag längtar redan. Vill se om det finns någon bättre än den jag hittade.

• Ankan80

Lanovia
    Hi hi, men då är din svärfar klar i alla fall!

Jag skall titta på klänning i morgon för första gången. Skall till Malmö. Har skrivit ut en massa bilder som jag vissa.
    Lite pirrigt faktiskt.

Hjälper expediterna en i provrummet eller kan man ta med sin hjälpreda?

• Ickaflicka

Oj, vad långt ni har kommit med det där! Vi har inte ens slutligt bestämt vilka vi ska bjuda, fast man kan ju börja lite med de självklara gästerna!

• Ankan80

Jag började idag. och mest för att jag inte har något att göra.

Ja, vissa gäster vet man inte än, de kan man ju hoppa över.

Svar på tråden September 2008