• Randi

September 2008

Tjenare tjenare allihopa!

Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?

• Svar på tråden September 2008
  • Stigelina

Det verkar som alla har kommit långt.. :)
    Vi har faktiskt också kommit ganska långt i planeringen..
    Klänningen är klar och hänger hos sömerskan... vill åka ditt varje dag och prova den.. :)

Jag visste också precis hur min vigselring skulle se ut, men hittade inte heller den i någon affär så vi har designat den själv och fått kostnadsförslag på den, det kan skilja ganska mycket från affär till affär.. så ett tips är att kolla på flera ställen!

Idag var vi och beställde allt material till våra inbjudningar som kommer om 1-2 veckor... så jag vet vad jag har att göra de närmsta veckorna/månader hehehe

Däremot har vi inte bestämt oss för vart vi ska åka på bröllops resa än... kan inte bestämma oss för om vi ska åka utomlands eller om vi ska åka på typ spa...
    Några tips någon?

• Snart fru Wennerström

.. ok.. känns skönt att inte bara vi har nästan allt färdigt då .. hehe

vi har bestämt oss för att åka till ett spa i stockholm
    yasuragi.se
    sedan ngt år efteråt ska vi nog ta en längre resa.. maldiverna ligger först just nu ..

• lanovia 08

Vi skall åka två veckor till Tunisien är tanken. Lägga oss platt fall på stranden och bara njuuuuta av att vara gifta. SEdan skall vi väl göra något äventyrligt också. Men ivanliga fall brukar vi springa runt i storstäder och vilja se AAAALLTTT! Det skall vi inte göra nu. *längtar*

dock vill jag råda alla till att åka någonstans efter bröllopet. Lång eller kort resa spelar ingen roll men gör något. Har kompisar som gått och jobbat måndagen efter bröllopet som avråder mig från att göra detsamma. de tyckte det var jättetråkigt när allt gick tillbaka till det vanliga med en gång.

Efter jobbet idag skall vi och prova klänning! (eller alltså det är bara jag som skall prova...)

• Lycklig jag

Ianovia
    Vad kul att prova klänning! Jag har varit på två provningar och har varit lika förundrad varje gång. De klänningar jag tror ska sitta bra sitter katastrofalt och tvärtom! Tror att det är bra att prova klänningar vid flera olika klänningar vid flera olika tillfällen...

Sidan med bra Tunisienforum som jag tipsade om förut funkar nu förresten - www.travelpix.nu/

Lycka till i eftermiddag!

• Ankan80

Jag provade i lördags och det var superkul.
    Dock hittade jag inte någon som jag bara var tvungen att köpa.
    Kan bero på prislappen.
    Som lycklig jag sa så är det nog bra att prova fler gånger.

Det som är lite störigt är när man hittar en fin klänning fast som inte finns i ens storlek. Visst kan man prova ändå, men blir inte samma sak.
    Sen skulle jag vilja gå ner typ 5 kg. Inte så bra egentligen att köpa nu då. (Om man lyckas)

• Schükano

Jag vill också prova min klänning väldigt ofta...eller åtminstone titta på den hela tiden...Längtar

Funderar just nu på olika sorters underkläder. Kan man sitta och äta om man har en korsett med skenor under klänningen eller blir det obekvämt? Man vill ju vara fin under klänningen men samtidigt ska det ju vara skönt och inte synas igenom klänningen....

• Lycklig jag

Ankan 80
    Jag håller med dig fullständigt. Klart irriterande när storlekarna inte passar. Oftast går det ju att ta ut eller sy in upp till ett par storlekar, men personligen tycker jag att det är svårt att avgöra om det kommer att bli bra då... Dessutom har jag märkt att storlekarna varierar mycket från märke till märke. Jag har normalt strlk 38, men har provat klänningar från strlk 36-42 där strlk 36 varit lite stor och 42 lite trång...

Schükano
    Jag har hört från flera olika personer att man inte är sådär jättesugen på att visa sig i sina underkläder på bröllopsnatten innan man har duschat, så om du vill ha något skönt på dig under bröllopet/middagen så kanske du kan ha det och sedan byta om efter dusch/bad på kvällen? Jag är lite inne på det faktiskt.

• Ickaflicka

Lycklig jag: Där har du en tanke! Min kompis som gifte sig i somras tipsade om att det kan bli väldigt varmt under klänningen om man har många underkjolar, släp och en tight överdel! Så den fina korsetten kanske inte känns så sexig framemot natten...

• Schükano

Lyckliga jag

Tack för tipset! Klart värt att tänka på...

• lanovia 08

Har också funderat på vad som händer när man har gått ner sina önskade kilon om man hittar sin klänning nu. Men det borde väl gå ganska lätt att sy in den? Eller är det svindyrt.
    Egentligen behöver jag inte gå ner. För OM jag skall ta den klänningen jag fastnade för sist så satt den perfekt på mig. Men några kilon mindre skulle ju inte göra något för min självkänsla...

Vad gäller att det blir varmt under klänningen... för mig räckte det med att ha på mig klänningarna i provrummet för jag skulle bli kokhet, så ja man lär ju blir rätt varm när man skall ha på sig den hela dan.

Det där med bröllopsnatten som så många pratar om. Rätta mig om jag tänker fel. Men man hör så många prata om att det är såå viktigt att ha supersexiga underkläder inför sin nyblivne man. Men alltså har man inte redan sett varandra avklädda typ miljontals gånger redan innan bröllopsnatten? Sedan verkar det ju på många som att man är trött att att man bara stupar i säng. Sedan kanske det är min sambo som är tråkig men han bryr sig inte så mycket om hur sexiga mina underkläder är, kanske därför jag inte ser någon anledning att anstränga mig.

Svar på tråden September 2008