• ~Norpan78~

ingen möhippa - deppad och ledsen :-(

Vet att jag inte kommer få någon möhippa

Umgås mest med min blivandes kompisar + deras flickvänner samt några egna kompisar och jag trodde verkligen att någon skulle dra igång en möhippa men nej ingen tar tag i det.
    Är så deppad just nu, de jag trodde var mina vänner är uppenbarligen inte det, vi har i alla fall inte samma syn på vad en vän skulle göra för varandra.

Vet inte om jag är onödigt ledsen men jag hade aldrig låtit någon av dom gifta sig utan att fixa en möhippa.
    Är så besviken och tror att jag kanske borde omvärdera de jag umgås med.

Någon som är i samma sits eller har några goda råd om hur man ska släppa detta?

• Svar på tråden ingen möhippa - deppad och ledsen :-(
  • Strawberryhoney

Ja jag kommer ínte att bjuda in nån som inte är en riktig vän. Dvs så kommer min sida att förbli ganska tom då mina föräldrar är döda och jag inte umgås med övrig släkt pga diversse omständigheter efter mammas död.

• stenbruden

Fy sjutton Norpan! Jag har också mest vänner från min blivandes sida, mest killar faktiskt... Får väl se vad som händer.

Kan du inte höra med din kille om inte ni kan hitta på något extra? Åka bort en helg till nåt kul ställe och parta hela natten eller en lugn helg på ett spa. Man behöver inte en hippa av människor som inte "har någon lust". Hitta på nåt kanon kul med din kille som ett substitut! Always look at the bright side of life.....

Vet du, dom är säkert bara avundsjuka på din lycka. Le ännu mer!

Stor styrke kram!

• ~Norpan78~

stenbruden - Tack för "peppningen"!
    Det jag tycker är så illa är att visst det är min killes kompiasar från början men deras tjejer umgås jag ju med. De är ofta hemma hos oss på fester och liknande. Då är det självklart att man är kompisar men inte nu.

Visst kan jag o min kille göra något! Men jag är fortfarande ledsen för nu vet man ju att man inte har några riktiga kompisar, det gör ont att få den insikten.

• hannis83

jag kommer nog inte heller få någon möhippa, har flyttat runt mkt och mina vänner är utspridda runt om i landet och känner inte varandra.

ibland kan det kännas tråkigt att inte ha någon "nära" vän, men jag vet att det är många som känner så även om det inte är något man pratar om! så, det jag ville säga var att du inte är ensam!

• pudan

Norpan!

Vänner till mig gifte sig för ett par år sedan. Tjejen hade då flyttat ner hit till Skåne från Norrland och hennes kompisar däruppe hade inte råd att komma ner och fixa en hippa. Hon hade vid bröllopet inte mer än hunnit bekanta sig med sin blivandes killkopisars respektive. För att båda dock skulle få nåt kul innan bröllopet ordnade hennes blivande killkompisar och deras respektive en mösexa dvs tog båda samtidigt. Det blev superlyckat och både hon och hennes blivande var supernöjda! Det blev mycket bättre än om tjejerna hon knappt kände skulle ordna nåt utan att veta vad hon egentligen gillade. Även om du känner tjejerna litet bättre kan det kanske vara en lösning för er.

• stenbruden

Jag förstår dig verkligen! Jag hade kännt precis samma sak!
    Jag har tänkt genom livet att dom vänner som plötsligt visar en helt annan sida kan jag klara mig utan, det har fungerat! Jag har sållat rätt friskt genom åren och har numera 1 riktig vän (tjej alltså) Jag är överkycklig med det, hellre 1 bra än flera dåliga... du vet hur den går... Men nu har ju du en annan knipa och det är ju att det är gemensamma vänner och dessutom flickvänner så det är inte lika "lättdumpat".

Men vad jag ville säga var att nu när det är som det är så försök att vända på det! Unna er nåt extra och tänk: du är ändå lyckligare än vad dom är. Kan man inte ge såpass av sig själva att man fixar en hippa för någon annans skull så är man nog ganska bitter och ego tragisk. Du är bättre och det vinner du alltid på i längden!
    Men jag förstår dig! Kram!

• stenbruden

Pudans idé är ju toppen!

• ~Norpan78~

hannis83 - tack för det, det hjälper lite att tänka så!

pudan - jo det skulle vara en lösning men jag tycker det känns dumt att behöva be om det, det är där skon klämmer. Tycker nta man ska behöva det.

Jag får se det som så att nu vet jag i alla fall att de tydligen inte tycker att vi är kompisar och jag tänker inte ställa upp på dom något mer!

Någon som har tips på hur man kan försöka få nya vänner?

• stenbruden

Du är ju i ett forum med människor som delar något stort med dig.. Läser man trådar från ett par år tillbaka så verkar det ha blivit många nya vänskaper här!

• Strawberryhoney

Det är så svårt att få riktiga vänner tycker jag Har inget tips. Jag har hittat några via FL men ja jag vet inte....De är mer sådana dära....som de endra.

Svar på tråden ingen möhippa - deppad och ledsen :-(