Inlägg från: Gotland08 |Visa alla inlägg
  • Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Ledsen att jag inte la in bild som jag lovade igår, ct, men jag blev möhippad...Helt galet!

Jag och tre kompisar skulle ha glöggkväll hemma tillsammans med min m2b. Det var bestämt sedan länge. Vi skulle träffas hemma hos mig kl 14. Jag kom på att jag ville köpa lite blommor och göra en bordsdekoration och ringde en av tjejerna och sa att vi kan väl träffas vid blomsteraffären. Efter det gick vi hem till oss och skulle öppna vinflaskan för att dricka lite vin tills min m2b kom hem. Plötsligt knackar det på verandadörren och där står tre andra kompisar som inte hör ihop...Jag fattade INTE att det var dags för möhippa

Hur trög får man bli? Det tog säkert 5 minuter innan jag verkligen förstod att det var dags. Vi drack champange, så klart, och sen var det ögonbindel. Efter lite åkande kom vi fram till en lokal som luktade verkstad. Gokart! Har ju inte ens körkort! Så roligt. Sen sköt vi med pistoler och till slut så red vi tjur. Det var också helt galet kul. Vi skrattade så vi tjöt.

På med bindel igen och iväg. Nu hamnade vi på en spaplats med bubbelpool och bastu. Fler vänner som anslöt och vi satt i poolen och jag fick svara på en massa frågor. Häftig känsla när olika personer i ens liv lär känna varandra. Efter ett par timmar var det dags igen. Den här gången när ögonbindel togs bort blev jag helt paff. Vi var hemma hos oss och 21 tjejer stod runt ett dukat långbord med levande ljus och...ja, det var så vackert.

Att så många ville komma, förbereda och vara tillsammans, ja jag har inte ord. Det häftiga var att det var så många olika tjejer och en del min blivandemans vänners flickvänner. Middag med roliga inslag och god mat Efter det blev det singstar och mingel till 04 på morgonen. Min m2b kom hem vid 02 och hängde på, också så mysigt.

Jag har alltid tyckt att möhippor är lite till för att alla ska lära känna varandra lite innan bröllopet och det kändes verkligen så igår. Det var många som knöt nya kontakter. Ja, nu känner jag mig bara trött och lycklig. Skönt att möhippan är avklarad och att jag inte fattade att det var dags

Lägger in lite bilder när jag piggat på mig lite

• Gotland08
    Jag var så övertygad om att blir det hippa blir det INTE i december...alla har ju så mycket att göra. Klart, nu blev det ju sista november
  • Gotland08

Lycka till Jennysnartfru! Alltid pirrigt med första mötet Visst är det mysigt med att dricka glögg, äntligen är det advent.

• Gotland08

Den var jättehärlig, Q, och jag har gått och myst hela kvällen. Jag har också satt upp lite adventsstjärnor och det är så myyysigt Vad letade du till bröllopet?

• Gotland08

Var fanns de underkläderna? Måste ju börja reka... Du måste skriva om hur det var att göra SB sen. Ska träffa fotografen på fredag och prata. Ska bli jättekul!

• Gotland08

Vissa dagar funkar det bara inte när man ska shoppa loss...

• Gotland08

Julklappar...brukar alltid vara ute i sista minuten. Ska gå med en kompis på fredag få se om jag får till det då!

Ct, nu har jag lagt in två bilder på när jag är i värsta slipartagen. Blir trött bara jag ser eländet. Kolla in spackeldammet på armarna...fy vad det var tungt!105 kvm tak och hur mycket vi än spacklade, slipade, spacklade, slipade blev vi aldrig nöjda...ALDRIG att jag gör tak en gång till. Har jag berättat att vi har målad pärlspont på övervåningen... Slipper man spackla och slipa...

• Gotland08

Välkommen johsjo! Vi gifter oss samma datum Var ska ni gifta er?

Jag drömde mardrömmar om bröllopet inatt... Drömde att den 2:a februari kom och jag hade helt missat att jag skulle gifta mig. Kom till frisören, hade inte bokat...fick fixa det själv. Glömt att hämta ut nyckeln till ruinen...fick bli en helt annan ruin. Inte pratat med fotografen så han kom inte...blev inga foton. Hade inte sytt i ärmar i klänningen...åkte och köpte bomullstyg och sydde en sjal. Vigselförrättaren dök inte upp och vi fick någon konstig prick som skulle sjunga hela tiden, falsk var det också...

Vaknade och var helt stissig. Det är nog läge för mig att gå igenom allt och se att bokningarna stämmer. Det är så här brudar blir jobbiga Drömmmar!

• Gotland08

Puzzel är förnamnet! vår bekantskapskrets är minst sagt varierande...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...