Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Jag fick aldrig reda på vad det handlade om.
Jag fick aldrig reda på vad det handlade om.
Godmorgon
Idag ska det julpysslas. Ska gräva fram julljusstakarna så man får lite julfeeling i regn-Stockholm.
Behöver ge mig ut och titta på julklappar, vill inte. Värsta jag vet är att trängas med alla i julrushen. Skulle vilja köpa på nätet faktiskt. Ingen stress och hysteri.
Ska baka pepparkakor med min borsson ska bli såå mysigt.
Trevlig första advent på er.
Gotland gud vad kul med möhippa. Låter som att den var lyckad.
Vad avis jag blir.
Min brorsson blev sjuk, blev inget julpyssel idag. Hoppas på imorgon.
Imorgonkväll händer en viktig händelse. Mina och M2Bs föräldrar ska träffas för första gången. Vi ska äta middag på restaurang. Jättepirrigt.
Nu har vi sjunkit ned i soffan med varsin kopp glögg och hemgjorda snittar. Kavring, en bit ädelost och toppa med fkonmarmelad. Mums.
Apropå något helt annat, har ni börjat fundera på julklappar?
Var ute idag och försökte få inspiration, galet mkt folk och trängsel.
Jag funderar på att köpa längdskidor, provade en skidoutfit idag. Min kille åker och det skulle vara kul att kunna åka med honom, aldrig åkt.
Det är ganska ok pris på skidorna, pjäxor, binning och stavar.
Mötet med våra föräldrar gick superbra igår. Åt en härlig middag på hotell Diplomat.
Kunde inte bli bättre stämning. Var lite orolig både mina föräldrar och hans är skilda, men det gick så bra så.
Känns skönt att det är gjort, ännu en grej att stryka från listan.
Imorgon ska jag prova min klänning, ska bli så spännande. Tyget kom för en vecka sen och nu får man se det första utkastet.
Ska sätta oss nu med psalmerna. Och vigselprogrammet.
En av mina tjejkompisar som varit singel länge träffade en kille i augusti och de är tillsammans nu, men jag har inte hört att det är officiellt. Jag bestämde mig för att inte bjuda hennes kille. Jag känner honom och har svårt för honom. Hon har inte osat och det beror säkert på att jag inte bjudit honom. Hon har inte sagt ngt till varken mig eller våra gemensamma vänner om det.
Jag känner ändå att det är min dag och jag vill inte bjuda in ngn som inte har där att göra. Hon kunde åtminstone sagt att hon ville att jag skulle bjuda med honom. Min toastmaster har precis skaffat tjej, men han vill att vi ska få träffa henne först och så vill han vara säker på att det blir dom.
c-t
gå på magkänslan, vad som känns bäst.
Aroma välkommen in i tråden.
Provade min klänning igår, den blir klar om en vecka!!!!!!
2 månader tidigare än bestämt. Jag är sååå glad och den blir såå fin. Ska dit och prova ikväll igen. Nästa tisdag ska jag få hämta den. Ser så mkt fram emot det.
Sarah81
Varför kom inte din mormor på din mammas bröllop?
Lite som min mormor och släkt på mammas sida. Ingen av de har hört av sig sen inbjudan kom ut. Tror inte de kommer, snarare hoppas inte det iaf. De är inte så himla festliga ut av sig.
Min farmor har ringt och tackat ja. Hon är 92 år och tycker detta ska bli så roligt. Så är det för övrigt på hela pappas sida av släkten, glatt och positivt.
Behöver ert råd.
Mina föräldrar är skilda sen många år tilbaka. Min pappa har gift om sig 2 ggr efter mamma. Hon har aldrig träffat någon av hans fruar. De känner inte varann. Av strategiska skäl så bjöd jag hans nuvarande fru, men trodde inte han skulle ha mage att ta med henne. Hon känner knappt ngn där och har inte ens gratulerat oss till förlovningen. Hon är hemmafru, bortskämd och extremt fin i kanten och inget bakom pannbenet. Min mamma svarar med att då kommer inte hon om hans nya fru ska vara med. Har bjudit in hennes son med respektive av strategiska skäl.
Umgås inte med honom heller.
Hur gör man, vad ska jag säga till pappa?
Usch jag hatar att vara skilsmässobarn. Det är ju jag som blir lidande.
c-t
tack för ditt råd. ska prata med henne.
Tack för era svar. Känner som ni vet bara inte hur jag ska formulera det. Börjar kännas ok med vetskapen att pappas fru ska komma. Men jag kommer nog alltid fråga mig varför hon kommer. Hon tycker inte om mig eller min blivande. hon kommer knappt känna ngn osv..
Trettondagsafton
Det stämmer, pappa bekostar hela bröllopet så det är bara att vaa strategisk, bli vän med fienden.
Hej!
Jag skulle behöva lite middagstips. Ska ha middag på lördag för goda vänner och skulle vilja överraska med något extra. Tips?
Gotland tack för hjälpen med mattipset.
lycka till hos SB fotografen. Vill veta allt sen. Nyfiken.
Min tärna har ju varit lite lat så hon frågade mig om jag skulle mot förmodan få en möhippa, vilka vill jag ska närvara.
Blev lite irriterad först, men sen tänkte jag, kan vara bra att få välja själv.
Så jag lär nog få en.
Gotland
Vad bra att det gick bra med fotografen. Vad avis jag blir att du fått hem din ring. Min ska vara klar på tisdag samma dag som klänningen.
Har åkt på en stenförkylning, puh. Det är väl all stress kan jag tänka. Imorgon ska vi ut och julhandla lite. Satte precis upp ljusslingan på balkongräcket, blev så mysigt.
Lagat supergod middag till min hårt arbetande fästman.
Egengjord skagenröra på grillad avokado. lammkotletter med rösti och pesto. Hemgjorda fudge till efterrätt. Det blev lyckat och uppskattat.
Försöker få lite romantik med min karl men han är bara förkyld och på dåligt humör.
Inga pussar här inte.
Jag har redan köpt min klänning. En liten svart, glittrig med puffärm. Den blir perfekt. Ska ha blömmönstrade strumpbyxor till då klänningen är ganska kort och vid. Inte för att vi vet vad vi ska göra på nyår, men något blir det ju alltid.
Nu har vi bestämt att jag går in med min M2B istället för med pappa som jag hade tänkt från början.
Vi har valt psalm 84 och 861. Nu återstår bara in- och utgångsmusik.
Hej tjejer
Nu har jag pratat med min mamma om att pappa kommer ta med sin fru. Det var inte så farligt som jag trodde. Hon tog det hyfsat bra. Hon sa inte att hon inte tänker komma iaf. Hon tycker det är respektlöst av min pappa. Vilket jag kan hålla med om, jag tycker han skulle pratat med henne om detta. Inte skicka på mail till mig att han tar med sin fru och sen inte höra av sig. Kanske ska nämna att pappa är väldigt konflikträdd.
Men det verkar som att det ska funka. Mamma sa att hon hinner smälta detta tills vår bröllopsdag.
Själv har man legat däckad hela helgen. Vi blev tvungna att ställa in alla våra planer, trist. Men vad gör man? Börjar lessna på förkylningen nu. På bättringsväg men inte frisk än.
Precis varit på Ikea, lugnt och skönt där en vardagkväll.
M2B har varit och hämtat min ring!!!!!!!!
Den är verkligen så fin som jag hade hoppats och passar perfekt. Diamanterna glänser verkligen.
Nu har vi bokat häst och vagn firma, äntligen!
Jättefin klänning Pannkaka! Like it a lot.
Jag får min klänning på torsdag. Lite försening men det är ju ingen fara. 2 månader kavr till bröllopet.
Min förkylning verkar inte vilja avta. Jag är så less på den nu. Barnvakt åt min bedårande brorsson. Han och M2B leker jage i lägenheten..
Jag sitter och snörvlar framför dator och tv.
Hej tjejer!
Hur går det med planeringen?
Nu har vi bestämt att inte ha några festprogram, däremot tänkte vår toastmaster ha något spel eller tävling "att lära känna varann" grej. Så det blir bra.
Ska kontakta prästen snart oxå, anmäla vilka psalmer osv.
Tjuvkikade på ringen precis.. Längtar.